מהי תוכנית פינוי בינוי ואיזה משרד במדינה אחראי עליה

תוכן עניינים

המושג "פינוי בינוי" מופיע בשנים האחרונות כמעט בכל פינה – במודעות בפייסבוק על דירות שמתפנות, בשלטי חוצות, בכניסות לבניינים ועוד, ונדמה כי כולם יודעים על מה ההמולה. אבל ממש לא כך הדבר. הרבה אנשים כלל לא יודעים על מה מדובר, ואנחנו כאן כדי להסביר לכם בדיוק מהי תוכנית פינוי בינוי ואיזה משרד במדינה אחראי עליה. אז בואו נתחיל!

 

מהי תוכנית פינוי בינוי ואיזה משרד במדינה אחראי עליה?

אז כדי להבין מהי תוכנית פינוי בינוי ואיזה משרד במדינה אחראי עליה, נתחיל קודם כל מהחלק הראשון. תוכנית פינוי בינוי היא תוכנית בה למעשה יזם בתחום הבניה מעוניין לקחת בניין או מבנה ישנים, להרוס אותם ולבנות במקומם מבנה חדשני שיכיל יותר קומות, יותר דירות או יותר משרדים, צורך העניין.

כל הדבר הזה מתאפשר במידה והיזם מתחייב שכל אחד מדיירי הבניין המפונה יקבל דירה בפרויקט החדש אחרי שתסתיים הבנייה שלו. כחלק מתנאי זה הדיירים מצד אחד צריכים למצוא לעצמם מקום מגורים לתקופת הבינוי, אולם מרוויחים בענק מדירה חדשה מהניילונים, לפעמים אחרי שנים ארוכות שגרו בבניין ישן שהתשתיות שלו כבר אינן מתאימות למגורים הולמים.

לגבי המשרד האחראי מדובר על משרד השיכון והבינוי של מדינת ישראל, בשיתוף כמובן עם משרדי האדריכלות של היזמים הבונים וכן בשיתוף פעולה עם תכנון הערים בישראל, שכן חלק ממטרתה של תוכנית פינוי בינוי הוא לשפר את תדמית העיר ואת נראותה, לפעמים אחרי שנים רבות.

 

 

 

מה האינטרס להסכים לפינוי בינוי?

ובכן מדובר במקרה הזה באינטרס שמשותף לכל שלושת הצדדים – העיר, היזם והדיירים. העיר נהנית משיפור התדמית שלה ואפשרות לאכלס דיירים חדשים שמגיעים לפעמים גם מחוץ לעיר, היזם נהנה מרווחי המכירה של הדירות והדיירים של הבניין שפונה נהנים מדירה חדשה לגמרי, באותו המיקום בדיוק, ולפעמים מתווסף גם חניון דיירים שמקנה להם חניה פרטית אחת, או אפילו שתיים.

 

אם אני מתעניין בפינוי בינוי יזום בבניין שלי?

אם אתם גרים בבניין ישן ועוד לא קיבלתם פניה מיזם שמעוניין לבצע פינוי בינוי בשטח הבניין שלכם ואתם מעוניינים ליצור קשר באופן יזום, תוכלו לפנות למשרדי אדריכלות ולנסות לעניין אותם. בדרך כלל פרוייקטים של פינוי בינוי מתקיימים ביוזמת היזמים אבל תמיד אפשר לתת צ'אנס ולפנות אל אדריכלים במרכז, אדריכלים בצפון או אדריכלים בדרום – בהתאם למקום מגוריכם, ולנסות לעניין אותם בתוכנית פינוי בינוי בבניין שלכם.

 

יש עוד דברים שחשוב לדעת?

אז אחרי שהבנו מהי תוכנית פינוי בינוי ואיזה משרד במדינה אחראי עליה, כל מה שנותר לכם לעשות הוא לחפש קצת באינטרנט על פרויקטים של פינוי בינוי שנעשו כבר בעבר ולהתרשם מדוגמאות ומי יודע? אולי תתקלו גם אתם בתוכנית פינוי בינוי בבניין שלכם ביום מן הימים.

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
שירות מקצועי מעורך דין לענייני מקרקעין

מתי בפעם האחרונה השכרתם נכס למישהו? ומתי הייתם בטוחים שאתם עושים עסקה נכונה? כולנו יודעים שאומנם אפשר להוריד מהאינטרנט לא מעט חוזים סטנדרטיים להשכרת נכסים

פרויקטים נדלניים בארץ

מחפשים לרכוש דירה לצורך השקעה או מגורים? הכירו את פרויקט המגורים המוביל בישראל אשר ניתן כיום לרכישה במחיר אטרקטיבי, בלב לבה של מדינת ישראל. כל

פרויקטים נדלניים בארץ

מחפשים לרכוש דירה לצורך השקעה או מגורים? הכירו את פרויקט המגורים המוביל בישראל אשר ניתן כיום לרכישה במחיר אטרקטיבי, בלב לבה של מדינת ישראל. כל

3 כללים חשובים ברכישת שטח חקלאי לבנייה

רכישת קרקע חקלאית נראית לעיתים אופציה משתלמת במיוחד להשקעה בתחום הנדל"ן. המחירים נוחים, לעיתים הקרקע ממוקמת באזורי ביקוש, שמחיר דירה בהם אינו ריאלי וכך מוצאים