עורך דין התרשל בניהול תיק – מה אפשר לעשות?

תוכן עניינים

הגשתם תביעה ומאיזה סיבה שלא תהיה ואתם חושבים שעורך הדין שמייצג אתכם התרשל בתפקידו. מה אתם יכולים לעשות במהלך ניהול התיק ולאחריו? האם אפשר להחליף עורך דין במהלך ניהול התיק? המשיכו לקרוא וגלו!

רשלנות מקצועית

להבדיל מטעויות מקצועיות, שכל אדם סביר היה עושה, ועל כך לא ניתן לתבוע, באופן מאוד גס ורחב – רשלנות מקצועית היא מצב בו בעל מקצוע לא משתמש במיומנות או במידת זהירות שבעל מקצוע סביר היה משתמש בה. קל לחשוב על רשלנות כטעויות שלא סביר שבעל מקצוע יעשה.

למשל, לא סביר שקבלן יטעה בכל הנוגע לאישורי בנייה, לא סביר שרופא יאבחן שיעול כסרטן. במקרה שלנו – יש פעולות שעורך דין סביר לא היה עושה, או לחילופין פעולות שכל עורך דין סביר היה עושה. כך למשל, עורך דין סביר לא היה מגלה לצד השני של העסקה מה המחיר הכי נמוך שאתם מוכנים למכור בו את הנכס; עורך דין סביר היה בודק את תזמון מכירתם של נכסי נדל״ן כדי להימנע מתשלום מס שבח מיותר; עורך דין סביר היה בודק שהקונה של נכס הוא מי שנחזה להיות ועוד.

 

העורך דין שלכם התרשל – מה עושים?

תזמון ההתרשלות של עורך הדין, ובפרט תזמון הגילוי שלכם, משליכה באופן מהותי על מה שאתם יכולים לעשות בעניין. בלי קשר, תמיד ניתן לתבוע את עורך הדין ברשלנות מקצועית בדיעבד, אך בעניין זה נטפל במאמר נפרד. השאלה המרכזית שיש לבחון, ככל שהתיק המשפטי עדיין מתנהל, היא האם עדיין ריאלי להעביר את התיק לטיפולו של עורך דין אחר.

חשוב לזכור – ככל שהתיק נמצא בשלב מאוחר יותר, למשל בשלב ההוכחות, יהיה קשה מאוד עד בלתי סביר להעביר את הטיפול לעורך דין אחר, היות והתיק נמצא בשלב כל כך מתקדם – עד כדי כך שלא בטוח שניתן לתקן טעויות שבוצעו. ככל שהתיק נמצא בשלב מוקדם וראשוני יותר החלפת ייצוג מהווה אופציה רלוונטית.

 

מה צריך לקחת בחשבון בעת החלפת ייצוג

בסופו של יום – גם אם אתם לא מאוהבים בעורך דין שלכם, ככל הנראה השיקול שצריך לגבור הינו השיקול הכלכלי. תשלום שכר טרחה כפול – הן לעורך הדין הקודם והן לעורך הדין החדש, עלול להפוך את כל העסק ללא כדאי מבחינה כלכלית. מחד, במצב בו סכום התביעה הוא יחסית נמוך, ייתכן שכדאי לכם להשלים את התביעה אצל עורך הדין הרשלן, ובדיעבד לתבוע אותו על רשלנות מקצועית. מאידך, ככל שמדובר בתביעה על סכומים גבוהים מאוד, תשלום שכר טרחה כפול כנראה יתגמד לאור ההפסד שאתם עלולים לספוג אם תפסידו בתביעה – ובמצב כזה יהיה כדאי לכם להחליף ייצוג משפטי.

 

בחרו עורך דין המתמחה ברשלנות מקצועית

עורך הדין יואב רונקין טיפל בעשרות רבות של תיקי רשלנות מקצועית של עורכי דין. יש לו ולצוות המשפטי שלו את כל הניסיון והמומחיות הנדרשים על מנת להשיג עבורכם את הפיצוי הנדרש, וכך לכסות ולפצות על ההפסד שעורך הדין הרשלן גרם. אל תישארו לבד! צרו קשר לייעוץ משפטי ונעמוד לצדכם לאורך כל הדרך.

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
כמה עולה חוקר פרטי

כאשר אתם ניגשים לבחור איש מקצוע כזה או אחר, אחד מהקריטריונים החשובים ביותר שאתם רוצים לבדוק זה כמובן העלות הכספית של השירות. אך כאשר תרצו

אימון עסקי לחברות בטון – האם זה משתלם?

בישראל פועלות כיום חברות בטון רבות המבצעות עבודות בטון שונות ומגוונות לרבות: יציקת רצפת בטון, ניסור בטון, שיקום בטון, קידוח בטון לעומקים שונים, בניית גדר

סעיף בוררות – מהו?

בעולם המשפט של ימינו בוררות וגישור הם חלקים בלתי נפרדים ממנו. צדדים רבים שנתגלע ביניהם סכסוך פונים להליך בוררות במקום לנקוט בדרך המשפטית הסטנדרטית. בהתאם