זכויות העובד במקרה של תאונת עבודה

תוכן עניינים

בריאות טובה היא ללא ספק תנאי בסיסי לבניית חיים מאושרים ומלאי עניין.

מסיבה זאת המדינה חוקקה חוקים בכדי להגן על בריאות העובדים אך כיום גם המעסיקים עצמם יודעים כי עובד בריא וחיוני יתרום לחברה הרבה יותר מעובד שאינו בקו הבריאות.

מסיבות אלו מרבית המעסיקים נוקטים באמצעים רבים על מנת לשמור על בטיחות העובדים.

יחד עם זאת, כמו בכל תחום בחיים לעיתים תאונות קורות.

מה קורה כאשר עובד נפגע בתאונת עבודה? כתבה זאת תספק את כל התשובות.

 

מה קובע החוק לגבי תאונות עבודה

על פי סעיף 80 לחוק הביטוח הלאומי תאונת מוגדרת כתאונה שקרתה במהלך יום העבודה וכתוצאה מן העבודה עצמה. כל העובדים בישראל מבוטחים על ידי ביטוח לאומי, לרבות עובדים זרים ועובדים אזרחים, עובדים שכירים ועובדים עצמאיים. עם זאת, ההגדרה של תאונות עבודה אצל עובדים שכירים היא רחבה יותר וכוללת גם תאונות שנעשו בדרך לעבודה או בעת הפסקה בזמן העבודה.

 

מה נחשב תאונת עבודה

כאמור, עבור כלל העובדים תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שקרתה ביום העבודה וכתוצאה מהעבודה עצמה, למשל:

  1. עובד במפעל שנפל מסולם בעת ביצוע עבודות אחזקה.
  2. עובד שכיר שנקלע לתאונת דרכים בדרכו לעבודה
  3. עובד שלקה בליבו עקב מאורע שהתרחש בעבודה

 

מה מגיע לי במידה ועברתי תאונת עבודה

לאחר שעובד עבר תאונת עבודה עליו לפנות לביטוח לאומי. ביטוח לאומי ישלם לעובד דמי פגיעה שהם למעשה תשלום על אותם ימים בהם העובד לא כשיר לעבודה. בנוסף לכך, העובד יכול להגיש תביעה על מנת שיקבעו לו את דרגת הנכות בגין תאונת העבודה. בהתאם לאחוזי הנכות העובד עשוי לקבל מענק נכות או אף קצבה קבועה על בסיס חודשי:

  1. עובד בעל נכות קבועה אשר נעה בין 9% ל-19% יקבל מענק חד פעמי.
  2. עובד בעל נכות קבועה אשר נעה בין 20% ל-100% יקבל קצבה חודשית.
  3. עובד בעל נכות זמנית אשר נעה בין 9% ל-100% יקבל קצבה על בסיס חודשי לאורך תקופת הנכות.

 

מדוע מומלץ לפנות גם לעורך דין דיני עבודה

ככלל, הגוף שאמון על טיפול בעובדים שנפצעו בעת ביצוע עבודתם הוא ביטוח לאומי אך יחד עם זאת לעיתים ההתמודדות מול ביטוח לאומי אינה פשוטה ועבור עובדים רבים מדובר בהליך ארוך ומסורבל. במקרים כאלה הכוונה מעורך דין  מיומן בתחום עשויה להפוך את התהליך לפשוט ומהיר בהרבה.

כמו כן, לעיתים ניתן היה למנוע את תאונת העבודה שהעובדים נקלעו אליהם. במקרה והגורם לתאונה של העובד הוא אוזלת היד של המעסיק עו"ד דיני עבודה יכול להגיש תלונה כנגד המעסיק בגין רשלנות. אם המעסיק יצא אשם יהיה עליו לשלם לעובד פיצוי בגין הנזק שנגרם לו.

אם למרבה הצער עברתם תאונת עבודה, דעו שאינכם צריכים לעבור תקופה קשה זאת לבדכם. המדינה העמידה לרשותכם את ביטוח לאומי בכדי לסייע לכם מבחינה כלכלית עד שתחלימו וקיימים עורכי דין מיומנים שיעזרו לכם להסדיר את הזכויות שלכם מול המעסיק.

 

ספר חוקים

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
כך תבחרו עורך דין דיני עבודה

כאשר מדובר על בחירה של עורך דין לענייני עבודה מדובר בבחירה בעורך דין שמתמחה במערכת בתי דין אחרת מרוב עורכי הדין (מערכת בתי הדין לעבודה).

מהם דיני העבודה?

דיני העבודה הם הסדרה משפטית של יחסי העבודה במשק. דיני העבודה כוללים חוקים שונים להגנת העובד, מערכת בית דין שונה שמתעסקת רק בדיני העבודה (בתי

דעו את זכויותיכם בעבודה

כל עובד בישראל שמועסק באופן חוקי חתום על חוזה עבודה. חוזה העבודה מפרט עד כמה שאפשר את חובותיו של העובד עבור המעסיק וגם את הזכויות