כך תבחרו עורך דין דיני עבודה

תוכן עניינים

כאשר מדובר על בחירה של עורך דין לענייני עבודה מדובר בבחירה בעורך דין שמתמחה במערכת בתי דין אחרת מרוב עורכי הדין (מערכת בתי הדין לעבודה). על כן, מדובר על התמחות במערכת שפועלת, ברמה הפרוצדורלית, באופן שונה, זאת לצד רציונאליים אחרים לקיומה של המערכת.

ישנם עורכי דין רבים בשוק, שמתמחים בין היתר בדיני עבודה, כיצד ניתן לדעת איזה עורך דין הוא הטוב ביותר עבורך? משום שישנם דברים רבים שראוי למקד את תשומת הלב עליהם, אנסה לעשות זאת במאמר זה.

 

התמחות

כפי שנכתב לעיל, התמחותו של עורך הדין לענייני עבודה היא מהותית.

לכן, יש לתעדף, עורך דין שמתמקד בעיקר בדיני עבודה, או לחילופין בעל וותק רב שנים, גם בתיקים בדיני עבודה. כפי שלא תהיו מעוניינים להיות מנותחים (חס וחלילה) בניתוח פנימי על ידי מנתח שמתמחה בעיניים – כך גם תרצו לשכור עורך דין מומחה בדיוק לדין שרלוונטי עבורכם.

כמו כן, בתוך דיני העבודה ישנם ענפים שלמים שהם שונים באופן משמעותית האחד מן השני. למשל, ניסיון בייצוג עובדים שונה מייצוג מעבידים, ייצוג בכירים לעומת זוטרים וכיוצא באלו. גם כאן, חשוב מאוד לוודא שעורך הדין שנפגשים עימו, מתמחה בדיוק בסוגיות הדרושות.

המשמעות של ניסיון היא בקיאות בפרוצדורה, בתקדימים, באופני הייצוג והפעולה, ששונים משמעותית כאשר מדובר במקרה אחד על פני אחר. הבחירה בעורך דין ותיק ומנוסה משמעותה הגדלת סיכויי הזכייה וקיצור (כמה שניתן) של שעות העבודה הדרושות בתיק.

 

המלצות קודמות

הרבה פעמים, כאשר מדובר על בחירה באיש מקצוע כאשר ישנו מגוון כה גדול, נרצה ללכת עם המלצות שקיבלנו מחברים או מקולגות. ראשית, ישנם צדדים חיוביים רבים להסתמכות על המלצות שכן הממליץ ודאי מכיר את אופני ההתנהלות של עורך הדין, את רמת המקצועיות שלו, את האדיבות שלו וכיוצא באלו.

אולם, חשוב לקחת את ההמלצות בעירבון מוגבל משום שכאשר עסקינן בהמלצות, פעמים רבות אדם ימליץ בהתבסס על הניצחון בתיק. פרמטר זה יכול להיות מתעתע משום שעורך דין יכול להיות נהדר ועדיין להפסיד בתיק.

בנוסף, אנשים פעמים רבות יכולים להיות מושפעים מפרטים שאינם בהכרח חשובים, למשל סוג של מחלוקת או הערה מסוימת שאמר עורך הדין שלא מצאה חן בעיניי הלקוח.

דבר אחרון לשים לב אליו כאשר מדובר בהמלצות קודמות, הוא לוודא שעורך הדין מתמחה בדיוק בסוג המקרים הדרושים. גם אם חברים ממליצים על עורך דין והוא נראה נהדר, ככל שהוא איננו מתמחה בדיוק בסוגיות הדרושות לא מומלץ לשכור את שירותיו.

 

שם, תדמית ודירוג

ניתן למצוא בקלות באינטרנט דירוגים שונים של משרדי עורכי דין, לפי רמות הניצחונות שלהם בתיקים, הדבר יכול להוות פרמטר נהדר לסינון ראשוני בין משרדים.

בהתאם, ישנם עורכי דין שלהם, בעקבות ניצחונות רבים, וותק והשכלה, את התדמית של מומחים בסוגים מסוימים של תיקים. פנייה למומחים היא תמיד דבר נהדר ומגדילה באופן משמעותי את סיכויי הניצחון בתיק.

 

רמות שכר

שיקול משמעותי חשוב הוא כמות הכסף שאת או אתה מוכנים להשקיע בייעוץ והליווי המשפטי. עורכי דין ברמה גבוהה מאוד, יכולים להיות בעלי תעריף גבוה. כמובן שלכל אחת ואחד השיקולים שמניעים אותם.

אולם, הרבה פעמים כאשר מדובר על תחשיבי יעילות, כאשר סכומי הפיצויים שעומדים על הפרק הם גבוהים, יכול להיות שמשתלם לשכור עורך דין בעל תעריף גבוה, בעוד שכאשר מדובר בתביעות בסכומים קטנים יחסית, לא בהכרח.

 

ייעוץ ראשוני

חשוב מאוד לזכור – ייעוץ התחלתי יכול לחסוך סכומים גדולים של כסף. ייעוץ מעניק הכוונה להתנהגות, זו יכולה למנוע הפרות על החוק או פתרונות משפטיים שיכולים להיות יעילים הרבה יותר.

כמו כן, עצות משפטיות יכולות לחסוך זמן יקר (למשל נטייה להתפשר, להגיע להסדרים חוץ משפטיים או דווקא להגיש תביעה, כל אלו יכולים להשפיע באופן מהותי על התקדמות התיק בערוצים המשפטיים ולנתב את ההישגים לכיוונים שונים לחלוטין).

 

נגישות

אחד החסרונות המרכזיים של פנייה למשרדי עורכי דין גדולים היא שעורך הדין, כאשר מדובר בתיקים בקנה מידה בינוני או קטן אינם זמינים ברמה גבוהה ללקוחות. כמובן, שזה לא חייב להיות חיסרון, שכן זה מאוד תלוי בסוג הלקוח.

במידה ואת או אתה יודעים שדרושה לכם זמינות גבוהה ונגישות מעורך הדין, יכול להיות שהבחירה ללכת למשרד גדול איננה אידיאלית.

בהקשר זה, חשוב לציין את הקרבה לבית הלקוח. לרוב, גם אם משרדו של עורך הדין רחוק, משתלמת הנסיעה (כל עוד הוא באמת מתאים לצרכים).

 

פגישת היכרות

מומלץ מאוד, לערוך פגישת היכרות עם עורך הדין שאת או אתה מעוניינים לשכור.

לפגישה זו חשוב להביא את כל החומר הרלוונטי להערכה ראשונית של העבודה הדרושה בתיק. פגישה זו חשובה ממספר טעמים, ראשית, מפגישה זו ניתן להתרשם באופן ראשוני מעורך הדין, כבני אדם אנחנו סומכים על האינטואיציות שלנו בהקשרים כאלו, למשל החיבור הראשוני, יכול להיות פקטור משמעותי.

שנית, בפגישה הזו ניתן לקבל הערכה גסה של כמות ההשקעה הכלכלית שהתיק דורש. יכול להיות שסך העבודה עם עורך הדין המסוים תהיה זולה או יקרה יותר מן המצופה – דבר שמשפיע על שיקול הדעת בבחירה האם לשכור אותו או לא.

שלישית, ניתן להבין את האפשרויות העומדות על הפרק מבחינת ההתקדמות בתיק. יכול להיות שעורך הדין יסבור שניתן לפתור את הסכסכוך הזה בקלות, מבלי להידרש לבית משפט, על דרך הפשרה – אופציה שהלקוח לא חשב עליה קודם לכן.

 

סיכום

במאמר זה הדגשתי כמה שיקולים עיקריים שיש לשים לב אליהם כאשר בוחרים לשכור עורך דין לענייני עבודה. כל מקרה הוא מאוד שונה ולכן מקומם של כל שיקולים יכול להתחלף. בהצלחה!

 

עורך דין רציני

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מהם דיני העבודה?

דיני העבודה הם הסדרה משפטית של יחסי העבודה במשק. דיני העבודה כוללים חוקים שונים להגנת העובד, מערכת בית דין שונה שמתעסקת רק בדיני העבודה (בתי

זכויות העובד במקרה של תאונת עבודה

בריאות טובה היא ללא ספק תנאי בסיסי לבניית חיים מאושרים ומלאי עניין. מסיבה זאת המדינה חוקקה חוקים בכדי להגן על בריאות העובדים אך כיום גם

דעו את זכויותיכם בעבודה

כל עובד בישראל שמועסק באופן חוקי חתום על חוזה עבודה. חוזה העבודה מפרט עד כמה שאפשר את חובותיו של העובד עבור המעסיק וגם את הזכויות