אם אתם נוהגים ברכב חברה, כדאי שתקראו!

תוכן עניינים

הקצאת רכב עבור העובד יכולה להיות הטבה משתלמת עבור כל הצדדים המעורבים. מנגד, כדאי בהחלט לדעת מה אחריות העובד, כמה זה באמת עולה ומהן האלטרנטיבות

רכב חברה הוא הכינוי המקובל למצב שבו עובד מקבל השתתפות בהוצאות הרכב מצד המעסיק. במקרים מסוימים, ההשתפות בהוצאות העסק היא חלקית בלבד – בעוד במקרים אחרים היא יכולה להיות מלאה. בפועל, הרכב שהעובד נוהג עליו הוא רכב ליסינג והתשלום עליו מצד המעסיק הוא חודשי. אז בנסיבות כאלה, בהחלט אפשר להבין את היתרונות של רכב חברה.

היתרון הכי גדול של רכב חברה בא לידי ביטוי בכך שהוא מחליף את הצורך באחזקת רכב פרטי. כאשר החברה מחזיקה את הרכב, זה אומר שהיא משלמת על הטיפולים שלו ואחת לתקופה מסוימת אף יכולה להחליף אותו ברכב חדש. מבחינת החברה, היתרון הוא זמינות גבוהה של העובד והטבה שיכולה לסייע בגיוס כוח אדם איכותי.

 

מה צריך לדעת על רכב חברה?

הדבר החשוב ביותר שאותו צריך לזכור הוא שמבחינת דיני התעבורה לא תמיד יש משמעות לעובדה שמדובר על רכב חברה. במקרה של ביצוע עבירה, האחריות היא של הנהג – בלי קשר לשאלה על שם מי רשום העסק. אז במקרים כאלה, מה שעושים זה קודם כל להתייעץ עם עורך דין תעבורה ולנסות להבין מה סעיפי האישום, כיצד ניתן להתגונן מפניהם ומה קובעים פסקי דין רלוונטיים.

מלבד העניין של עבירות תעבורה, צריך לבדוק לעומק את המשמעות הכלכלית של רכב חברה. מבחינת העובד, רכב חברה כרוך בדרך כלל בהשתתפות מסוימת. ההשתתפות הזו מבוטאת בתוך תלוש השכר של העובד והיא למעשה מורידה את משכורת הנטו שלו. לכן, צריך לבחון את האלטרנטיבות ולבדוק אולי בכל זאת שווה לדרוש עלייה בשכר ולוותר על ההטבה של רכב חברה לטובת אחזקת רכב פרטי.

 

סוגים של רכבי חברה

עוד סוגיה מרתקת בנוגע לרכב חברה קשורה למידת ההתאמה שלו לצרכים של המשפחה. אם באמת רוצים להגיע למצב שבו רכב החברה מחליף את הרכב האישי והרגיל, זה חשוב מאוד שהדגם יתאים לצרכים הקיימים ולאלו שעוד יגיעו בעתיד.

במקרה של דגם שאינו מתאים למספר הנפשות במשפחה למשל, הפתרון יהיה להחזיק שני רכבים – במה שיהפוך עוד פעם את כל העסקה לפחות משתלמת. אז כדי למנוע את זה, בודקים את המשמעות מראש.

 

התייעצות עם המעסיק

החדשות הטובות הן שרוב העובדים יכולים לרכז את ההתנהלות שלהם מול גורם אחד. בחברות גדולות למשל יש בדרך כלל קצין רכב שלוקח אחריות מלאה על הנושא, בעוד בעסקים קטנים יותר ההתנהלות היא ישירות מול המנהלים. במידת הצורך ובמקרה של חלילה ביצוע עבירות או תאונות, ניתן גם להרחיב את מעגל בעלי המקצוע ולהתייעץ עם עורך דין מומחה.

 

רכב חברה

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
כך תבחרו עורך דין דיני עבודה

כאשר מדובר על בחירה של עורך דין לענייני עבודה מדובר בבחירה בעורך דין שמתמחה במערכת בתי דין אחרת מרוב עורכי הדין (מערכת בתי הדין לעבודה).

מהם דיני העבודה?

דיני העבודה הם הסדרה משפטית של יחסי העבודה במשק. דיני העבודה כוללים חוקים שונים להגנת העובד, מערכת בית דין שונה שמתעסקת רק בדיני העבודה (בתי

זכויות העובד במקרה של תאונת עבודה

בריאות טובה היא ללא ספק תנאי בסיסי לבניית חיים מאושרים ומלאי עניין. מסיבה זאת המדינה חוקקה חוקים בכדי להגן על בריאות העובדים אך כיום גם

דעו את זכויותיכם בעבודה

כל עובד בישראל שמועסק באופן חוקי חתום על חוזה עבודה. חוזה העבודה מפרט עד כמה שאפשר את חובותיו של העובד עבור המעסיק וגם את הזכויות