מה ההבדל בין פנסיית נכות לאובדן כושר עבודה

תוכן עניינים

עברתם תאונה אשר הותירה אתכם עם אחוזי נכות? חוויתם מצב רפואי אשר הותיר אתכם לא כשירים לעבודה שלכם או לכל עבודה אחרת? ביטוח המנהלים שלכם או לחילופין קרן הפנסיה אמורים לספק לכם פיצויים חודשיים. כיצד לבחור במה להשקיע?

 

פנסיית נכות או אובדן כושר עבודה – במה לבחור?

בהמשך תוכן זה נסקור מה ההבדל בין פנסיית נכות מול אובדן כושר עבודה מכיוון שרבים נוטים לבלבל בין השניים ולעיתים לא ברור באיזה מוצר עדיף לבחור. כמובן שהבחירה חייבת להיות תלויה בחומרת המצב וגם באפיקי החיסכון הקיימים לאדם המחליט, אך בואו נבין מה ההבדלים בין השניים ומה בעצם אומר ומספק כל אחד.

 

אובדן כושר עבודה

כחלק מביטוח מנהלים, אשר מהווה אפיק חסכון העשוי להיות מופרש ממשכורתו של שכיר (על פי החלטתו) ישנו כיסוי במקרה של אובדן כושר עבודה. ביטוח זה מבטיח לאדם פיצוי כספי, במקרה בו עבר תאונה או מצב רפואי אשר הביאו אותו למצב שהוא לא יכול לעסוק יותר בצורה מלאה במקצוע בו עסק (אובדן כושר עבודה חלקי) או שאינו יכול לעבוד כלל באף מקצוע (אובדן כושר עבודה מלא). במקרים אלו אתם משלמים לביטוח בכל חודש ובמקרה בו מוגדר לכם אובדן כושר עבודה תקבלו בחזרה כסף כפיצוי.

 

פנסיית נכות

עוד אפיק חיסכון היא הפנסיה. בעצם מדובר בקופה, אשר בדומה לביטוח מנהלים, מופרש אליה סכום כל חודש על פי גובה המשכורת והחלטת בעל הקופה. כחלק מהפנסיה ישנה פוליסה שניתן לרכוש אשר מכסה את המבוטח במקרה של נכות. המבוטח לא חייב לשלם בעבור פוליסת הנכות כחלק מההפקדה החודשית לקרן הפנסיה שלו.

 

גובה הפיצוי בביטוח מנהלים

כאשר מדובר באובדן כושר עבודה כחלק מביטוח המנהלים גובה הפיצוי תלוי באחוז אובדן כושר העבודה שלכם, חלקי או מלא וגם בתוך הגדרות אלה יש התייחסות לאחוזי האובדן. ביטוח מנהלים מבטיח לכם עד 75 אחוזים מגובה המשכורת שהייתה לכם טרם התאונה. השכר הוא לפי מה שמוגדר בפוליסה, ולכן יש לדאוג לעדכן אותו בהתאם.

 

גובה הפיצוי בקרן פנסיה

גובה הפיצוי במקרה של נכות בקרן פנסיה תלוי בותק קרן הפנסיה בעקבות כך שהתחולל שינוי עם השנים. בפנסיות ישנות מוגדר פיצוי של עד 70 אחוזים מהמשכורת (כלומר פיצוי נמוך יותר מביטוח מנהלים), אך בחדשות כן אפשר להגיע גם לפיצוי של 75 אחוזים מהמשכורת. זאת כתלות בשכר האחרון (בשונה מהביטוח בו יש תלות בשכר המוגדר בפוליסה.

ביטוח מנהלים וקרן פנסיה מציעים לכם קבלת פיצוי במקרה של אובדן כושר עבודה חלקי או מלא לפי אחוזי הנכות שלכם ובהקשר לעבודה בה עבדתם. בעוד שניהם מציעים פיצוי במקרה של אובדן כושר עבודה, הביטוח מכסה כתלות בשכר המעוגן בפוליסה בעוד קרן פנסיה מתייחסת למשכורת האחרונה טרם המצב הרפואי.

 

אנשי משפט

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם