תאונה בדרך לעבודה – האם מגיע לי פיצויים

תוכן עניינים

בישראל תאונות הדרכים עולות במספרם בכל שנה.

תרבות הנהיגה הישראלית ידועה בחוסר סבלנותה על הכביש, ודבר זה גורם למספר תאונות רב בכבישים.

לפי מספרים שמפרסמת עמותת אור ירוק, כ12 אחוזים מהתאונות נחשבות גם לתאונות עבודה.

אם שאלתם את עצמכם האם התאונה קשורה לעבודה גם כשאתם רק בדרך אליה? האם מגיע לכם פיצויים בעקבות תאונה זו? את כל השתובות לשאלות הללו אספנו לכם כאן במאמר הבא.

 

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה מתרחשת כאשר יש קשר סיבתי בין מקום העבודה לתאונה עצמה. כלומר, אם האדם היה בנסיעה הקשורה לעבודה כגון נסיעת עסקים, נסיעה להבאת ציוד, או תאונת דרכים בדרך לעבודה, הנהג יהיה רשאי להגיש תביעה בגין תאונת עבודה.  הנה מקרה לדוגמה – עובד אשר נסע לעמקום עבודתו והיה מעורב בתאונה, יוכל להכיר בתאונה שקרתה לו כתאונת עבודה. ניתן להוכיח את הקשרים הללו על ידי מתן עדות ראשונית במיון וכן מסמכים רלוונטיים המוכיחים את הקשר של הנסיעה למקום העבודה. היחידים שיכולים לסתור את כל העדויות הללו הוא ביטוח לאומי.

מתי ביטוח לאומי עלול לא להכיר בתאונת העבודה?

ביטוח לאומי יכול לא להכיר בתאונת העבודה כאשר יש סטייה מהמסלול הישיר. לדוגמה – אדם היה בדרכו לעבודה, וסטה מהמסלול הישיר לצורך ענייניו. התאונה התרחשה בזמן זה, ולכן ביטוח לאומי עלול שלא להכיר בתאונה זו כתאונת עבודה. אך חשוב לציין כי לא כל סטייה מנתקת את הקשר בין התאונה לעבודה, ישנם סייגים לסעיך זה כמו למשל סטייה לצורך פיזור הילדים לגן, עצירה לצורך תפילה .

 

את מי לתבוע?

חושב לציין שאין כפל פיצויים בין המוסד לביטוח לאומי וחברת הביטוח. יכול לקרות מצב בו כספי הפיצויים יקוצצו בהתאם לפיצוי שניתן מביטוח לאומי. חושב מאוד בנוסף לא להגיע לחברת הביטוח כלאחר יד, שכן אם קורה מצב בו התובע אינו ניגש לביטוח לאומי, חברת הביטוח יכולה לבחון את הפצויים שיכלו להינתן באופן תיאורטי במיטוח לאומי, וכך יקרה מצב שתובע אינו יקבל פיצוי מלא. לכן חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין לנזיקין המתמחה בנזקי גוף בתאונת דרכים

 

פנייה אל וועדות רפואיות

ישנה נטייה לחשוב שהוועדות הרפואיות בביטוח לאומי נוטות לתת אחוזי נכות נמוכים, מטעם מומחה בית המשפט ולכן אין טעם לגשת אליהן. זה אינו דבר נכון לעשות, כיוון שכל מקרה הוא לגופו. מומלץ להגיע בתום לב אל בית המשפט לאחר פנייה במקביל לביטוח לאומי.

לסיכום, תאונות הן דבר לא פשוט בכלל, וכן גם החוקים הנוגעים בדבר. ניתן לקבל פיצויים בתאונות עבודה כאשר יש קשר סיבתי מובהק בין מקום העבודה לבין מקום התאונה. הבאת המסמכים הרלוונטים תוכל להקל מאוד על הנפגע, וכם על קבלת הפיצויים המגיעים לו.

 

כלי משפטי

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
כך תבחרו עורך דין דיני עבודה

כאשר מדובר על בחירה של עורך דין לענייני עבודה מדובר בבחירה בעורך דין שמתמחה במערכת בתי דין אחרת מרוב עורכי הדין (מערכת בתי הדין לעבודה).

מהם דיני העבודה?

דיני העבודה הם הסדרה משפטית של יחסי העבודה במשק. דיני העבודה כוללים חוקים שונים להגנת העובד, מערכת בית דין שונה שמתעסקת רק בדיני העבודה (בתי

זכויות העובד במקרה של תאונת עבודה

בריאות טובה היא ללא ספק תנאי בסיסי לבניית חיים מאושרים ומלאי עניין. מסיבה זאת המדינה חוקקה חוקים בכדי להגן על בריאות העובדים אך כיום גם

דעו את זכויותיכם בעבודה

כל עובד בישראל שמועסק באופן חוקי חתום על חוזה עבודה. חוזה העבודה מפרט עד כמה שאפשר את חובותיו של העובד עבור המעסיק וגם את הזכויות