ההבדל בין חוות דעת משפטית לחוות דעת רפואית משפטית

תוכן עניינים

רוצים להתחיל תביעה בגין רשלנות רפואית? הגיע הזמן להכיר כמה מונחים משפטיים חשובים שיעזרו לכם בתהליך התביעה.

המשיכו לקרוא כדי ללמוד על חוות דעת משפטית ורפואית.

 

מה זה חוות דעת משפטית?

חוות דעת של עורכי דין שמפורסמת בתור מכתב המבטא מסקנות משפטיות וניתוח משפטי של העניין עליו דנים במקרה המשפטי. המטרות העיקריות של חוות דעת משפטית הן:

  1. להודיע ​​לנמען על ההשפעה המשפטית של עסקה או עניין.
  2. לזהות סיכונים משפטיים שעל הנמען לשקול ולהעריך.

 

חוות דעת משפטית אינה תחליף לייעוץ משפטי אשר בהקשר עסקי עשוי להיות נרחב יותר.

 

מה זה חוות דעת רפואית משפטית?

כמעט כל מקרי הרשלנות הרפואית דורשים עדות ממומחה רפואי. העובדות בדרך כלל מורכבות מכדי שאנשים שאינם רופאים יוכלו לקבוע אם יש להטיל אחריות על הרופא המטפל על פציעתו של המטופל. למעשה, במדינות רבות עליך לקבל חוות דעת של מומחה רפואי לפני שתוכל לפתוח בתביעה.

משתלם ללמוד מבעוד מועד מדוע עדות מומחים היא מכריעה במקרים של רשלנות רפואית, ממה מורכבת עדות זו, מי עשוי לשמש מומחה ומתי לא יהיה צורך במומחה.

 

מדוע יש צורך בעדות מומחים רפואיים?

כמעט בכל מקרי הרשלנות הרפואית נדרשת עדות מומחה רפואי. בלעדיה, השופט ידחה את התיק או יכריע נגד התובע. הסיבה לכך היא שבתי המשפט החליטו כי המידע הטכני שעל המושבעים לשקול במקרה של רשלנות רפואית הוא מסובך מכדי לתבוע בגינו ללא עזרה של גורם רפואי.

איתור מומחה שיעיד בשמך הוא אפוא שלב מוקדם חיוני ברוב המקרים של רשלנות רפואית. חשוב גם לדעת שמומחים רפואיים הם בדרך כלל לא זולים וייתכן שיהיה קשה למצוא אותם.

 

עדותו של המומחה הרפואי

מומחה רפואי יעסוק בשתי השאלות המרכזיות בכל מקרה של רשלנות רפואית:

  1. האם הרופא עמד על סטנדרט הטיפול של רופאים באותו תפקיד?
  2. האם כישלון הרופא לעמוד בסטנדרט הטיפול פגע בחולה?

 

סטנדרט הטיפול – המומחה הרפואי יעיד על מה שהיה עושה רופא בעל הכשרה זהה לרופא הנתבע במצב הנדון במקרה. לאחר מכן המומחה ייתן חוות דעת האם הרופא הנתבע עמד בסטנדרט זה בטיפול שלו. אין כללים קבועים מראש לגבי תקן הטיפול בתחום מסוים, ולכן המומחה עשוי להשתמש בראיות כמו פרסומים רפואיים או הנחיות מועצה רפואית כדי לסייע.

 

האם הסטייה מהתקן פצעה את המטופל?

מומחה חייב גם להעיד האם כישלונו של הרופא לעמוד בסטנדרט הטיפול פצע את המטופל. לעיתים קרובות יש מגוון גורמים בכל מצב רפואי נתון וחוסר יכולת הרופא היא לא מה שגרם ישירות לתוצאה הרעה. לכן על המומחה להסביר האם חוסר כשירותו של הרופא היא למעשה הגורם לפציעה.

למידע נוסף – https://www.forum-md.co.il/חוות-דעת-משפטית

 

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם