תביעה לפירוק שיתוף בנכס במסגרת הליך גירושין

תוכן עניינים

נכס יכול להיות בבעלות יותר מאדם אחד, כלומר להיות בבעלות משותפת.

אחד מהשותפים יכול לתבוע מהשותף השני פירוק שיתוף בעלות על הנכס, אך מה הוא התהליך כאשר מדובר בפירוק שותפות במסגרת הליך גירושין?

 

גירושין – הליך מורכב עבור שני בני הזוג במיוחד אם לזוג היו נכסים וילדים משותפים וכעת יש צורך בחלוקת הרכוש והחלטה על משמורת הילדים בין בני הזוג. מעבר לפרידה הרגשית מדובר גם בהליך משפטי שמלווה בעורך דין לענייני גירושין או בגישור בעזרת מגשר המתמחה בגירושין.

 

הליך גירושין

כאשר זוג מחליט להתחתן זה הוא מאורע מאוד מרגש ומרגע זה בני הזוג מתחילים וממשיכים לחיות חיים משותפים רגשיים וכלכליים. במהלך הנישואין בני הזוג צוברים רכוש ונכסים משותפים. כאשר זוג מחליט להתגרש מתחיל הליך גירושין בו יש גם צד דתי (במידה והזוג התחתן ברבנות), פניה לבית דין רבני ומעבר של הליך גירושין לפי הדת. במקביל להליך הדתי מתחיל הליך גירושין משפטי בהתאם להסכם הממון בין בני הזוג או לשיחות המלוות באנשי מקצוע. ההליך יכול גם להגיע לבית משפט במידה ואחד מבני הזוג דורש זאת.

 

פירוק שיתוף בנכס

בני הזוג בדרך כלל יעברו לחיות חיים בבית משותף בשכירות או בבעלות משותפת מלאה על הנכס. במידה ויש להם בעלות מלאה על נכס הם שותפים בנכס ועל כן לכל אחד מהם שליטה עליו וזכות להמשיך להחזיק בו גם לאחר הגירושין. לעיתים נוצרים חיכוכים בעקבות אי הלימה בין רצונות בני הזוג, לדוגמא אם אחד מעוניין למכור את הדירה ובן הזוג השני דווקא מעוניין להמשיך להחזיק בה, להשכיר אותה, או לעשות עם הדירה כל דבר אחר.

 

תביעה לפירוק שיתוף

הליך גירושין לא חייב להגיע לבית משפט והוא יגיע לשם רק אם בני הזוג לא מצליחים להגיע להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט וצריכים התערבות שופט בחלוקת הרכוש והגעה להסדר, גם אם רק אחד מבני הזוג מעוניין להגיע לבית משפט בן הזוג השני יהיה מחויב להגיע למשפט גם כן.

במידה ואחד מבני הזוג אכן רוצה להמשיך להחזיק בנכס שהוא נכס משותף עם בן הזוג השני, והזוג לא מצליח להגיע להסכמה הוא יכול לתבוע פירוק שיתוף האחזקה בנכס. כלומר לתבוע לכך שהנכס יהיה שייך רק לאחד מבני הזוג. שופט יכול להחליט שהנכס יעבור להיות בבעלות רק אחד מבני הזוג תוך החלטה על אופי ההליך ומה יקבל בן הזוג השני שמאולץ לוותר על הנכס.

במסגרת הליך גירושין מתחיל הליך של חלוקת הנכסים והמשמורת על הילדים (במידה וישנם). אם בני הזוג מחזיקים נכס בבעלות משותפת ואחד מבני הזוג רוצה לפרק את השיתוף בנכס ניתן לתבוע את הצד השני ולהגיע להכרעה בבית משפט.

 

ריב על רכוש

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
כך תבחרו עורך דין דיני עבודה

כאשר מדובר על בחירה של עורך דין לענייני עבודה מדובר בבחירה בעורך דין שמתמחה במערכת בתי דין אחרת מרוב עורכי הדין (מערכת בתי הדין לעבודה).

מהם דיני העבודה?

דיני העבודה הם הסדרה משפטית של יחסי העבודה במשק. דיני העבודה כוללים חוקים שונים להגנת העובד, מערכת בית דין שונה שמתעסקת רק בדיני העבודה (בתי

זכויות העובד במקרה של תאונת עבודה

בריאות טובה היא ללא ספק תנאי בסיסי לבניית חיים מאושרים ומלאי עניין. מסיבה זאת המדינה חוקקה חוקים בכדי להגן על בריאות העובדים אך כיום גם

דעו את זכויותיכם בעבודה

כל עובד בישראל שמועסק באופן חוקי חתום על חוזה עבודה. חוזה העבודה מפרט עד כמה שאפשר את חובותיו של העובד עבור המעסיק וגם את הזכויות