מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

תוכן עניינים

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד מהם פונה לנושאי משפט אחרים. למשל, עורך דין גירושין יוכל לסייע בכל הנוגע להליכי גירושין ולשאלות שעולות במסגרתו, עורך דין מקרקעין יוכל לסייע ברכישת דירה חדשה וחתימה על חוזים שונים, ואילו עורך דין פלילי יוכל לסייע בזמן הליך משפטי שקשור בעבירות פליליות.

רגע לפני שאתם בוחרים עורך דין שיסייע לכם בדרך, חשוב לשאול אותו כמה שאלות שיעזרו לכם לקבל החלטה.

 

התמחות של עורך דין – הדבר הראשון שצריך לברר

השאלה הראשונה, אם כן, צריכה לעסוק בהתמחות שלו. אין כל טעם להיעזר בעורך דין פלילי לשם הליך גירושין, כמו שאין כל טעם בלקבל סיוע בתחום זכויות היוצרים מעורך דין גירושין. כל התמחות היא שונה ושמה את הדגש על חוקים שונים, ולכן וודאו את ההתמחות של עורך הדין, כדי לוודא שאתם בדרך הנכונה.

 

עורך דין יקר, מה הניסיון שלך?

עוד דבר שחשוב לברר מראש הוא מה הניסיון של עורך הדין. ככל שעורך דין מסוים יוכל להציג בפניכם יותר תיקים שבהם הוא לקח חלק, וכמובן גם תיקים שנסגרו בהצלחה יתרה – ככה תוכלו לדעת שאתם עושים כאן בחירה טובה.

הניסיון ישרת אתכם גם בייצוג אל מול גורמי המשפט השונים, גם במתן תשובות על שאלות שעולות לכם לאורך הדרך, וכמובן גם בהכוונה והליווי בזמן איסוף הראיות וההוכחות, לדוגמה.

 

"התמודדת עם מקרה דומה בעבר?"

עורך דין יכול להיות הכי מקצועי בתחומו, ויכול להיות לו ניסיון עשיר מאוד. מה שבטוח הוא שהידיעה שעורך הדין התמודד בעבר עם תיק דומה לשלכם היא ידיעה שתרגיע אתכם, ותתן לכם הרבה יותר שקט.

 

העלות של עורך דין – עניין שחשוב להכיר מראש

ליווי וייעוץ מטעם עורך דין מקצועי הם דברים שעולים כסף. כל שעת פגישה עולה כסף, כמו גם כל ייצוג בבית המשפט ועוד. משום שעורך הדין עומד ללוות אתכם בתקופה הקרובה, כדאי לדעת שתצטרכו לשלם לו סכום מסוים, בין אם מתוך הכספים שתזכו בהם מתוקף הניצחון במשפט, ובין אם מכיסכם האישי.

חשוב להבין מעורך הדין מה העלות שלו עבור כל דבר שהוא יעשה עבורכם, כדי לדעת פחות או יותר למה לצפות בסוף ההליך.

 

בחירת עורך דין – כדאי לעשות את זה חכם

הכירו את מרטינדייל – מגזין עריכת דין. כדי לבחור עורך דין בצורה לא פחות ממדהימה, כדאי לבקר באתר האינטרנט של המגזין בכתובת martindale.co.il. המגזין מכיל לא מעט מידע מקצועי, המלצות על עורכי דין שונים, חוקים ושירותי ייעוץ, ולכן הקריאה בו יכולה להועיל לכם רבות. בנוסף, אתם מוזמנים ליצור קשר טלפוני לשם ייעוץ, במספר הטלפון 077-805-0246. שיהיה בהצלחה!

עורכת דין

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם