כיצד נקבע שכר טרחה של עורך דין אובדן עבודה – אחוזים או מחיר פיקס?

תוכן עניינים

עורכי דין אינם עובדים בחינם, וטוב שכך.

על מנת לספק סיוע משפטי ללקוחותיהם גובים עורכי הדין שכר טרחה.

כיצד נגבה שכר זה וממה הוא מורכב? מדובר בשאלה מורכבת שתלויה בפרמטרים רבים.

במאמר הבא נעסוק בשכר הטרחה של עורך דין המתחמה באובדן כושר עבודה, ונענה על השאלה האם מדובר באחוזים או במחיר קבוע.

 

זמנם של אחוזים משכר הטרחה

במקרה הספציפי מדובר בשאלה עם תשובה ברורה למדי שכר טרחה של עורך דין אובדן כושר עבודה נגבה באחוזים מהתוצאה המשפטית הסופית.

ההיקף האחוזים נע כמובן ממשרד למשרד אבל הסטנדרט עומד על כ-15 עד 30 אחוזים מהפיצוי שקבע בית המשפט.

חשוב לציין שמשרד ותיק ומנוסה ייגבה כנראה לפחות עשרים וחמש אחוז, אך תהיה תמורה לאגרה בדמות הסתברות גבוהה יותר להצלחה במשפט.

גם היקף התביעה המדוברת הוא משתנה שמשפיע על סך האחוזים שייגבה המשרד ככל שתביעת אובדן כושר העובדה עוסקת בסכומי כסף גדולים יותר כך האחוזים הנגבים יהיו נמוכים יותר כנראה (לדוגמא, בעבור תביעה של כמה עשרות אלפי שקלים שכר הטרחה יעמוד על עשרים וחמש אחוז, ואילו על תביעה שעברה את רף המאה אלף ייגבו רק עשרים אחוזים).

 

שכר טרחה שנקבע באחוזים הוא בשורה טובה ללקוח

בעוד שבמחיר פיקס עורך הדין מקבל את כספו ללא קשר לתוצאה המשפטית, בשכר טרחה מבוסס אחוזים יש לעורך הדין אינטרס כלכלי מובהק לעשות ככל שביכולתו לטובת ניצחון הלקוח (אופי שכר הטרחה הוא במידה מסוימת אינדיקציה לטיב המשרד).

 

לבחור בזול לשלם ביוקר

בני אדם רבים מעדיפים לבחור באופציה הזולה האפשרית. חשוב לזכור שבמקרה של שכירת עורך דין לבחור בזול עשוי לפעמים להיות החלטה גרועה לטווח הארוך. לעבודה מקצועית של עורך הדין בנושא אובדן כושר עבודה יש השלכה כלכלית מהותית על המשך החיים – גובה הפיצוי שיתקבל.

עורך דין חסר ניסיון שגובה שכר טרחה זול עשוי לעשות עבודה לא מקיפה מספיק שתותיר את הלקוח בפוזיציה כלכלית גרועה לעומת עבודה עם עורך דין מנוסה שמכיר את החוק על בוריו.

לכן חשוב ללכת נגד האינסטינקט הראשוני ולבחור עורך דין על סמך ניסיונו והצלחותיו המוכחות בעבר, ולא על סמך המחיר הנקוב.

 

פגישה או חצי פגישה?

חשוב לדעת שפגישת ייעוץ ראשונה נהוגה להיות חינמית בענף עורכי הדין. לפגישה זו יש ערך חשוב מכיוון שהיא מספקת מפגש בלתי אמצעי וישיר עם עורך הדין – ככה היא מאפשרת ללמוד גם על הניסיון שלו אך גם על הגורם האנושי ועל הסיכוי לקשר טוב בין שני הצדדים.

עוד דבר שכדאי להביא בחשבון הוא שנוסף על שכר הטרחה ייתכן ותצטרכו לשלם הוצאות נוספות. למשל תשלום עבור מומחים חיצוניים שרלוונטיים למשפט (למשל עבור חוות דעת רפואית).

 

שטר מגולגל - תמונה להמחשה

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם