מי צריך לשלם על ההובלה של הבית לאחר גירושין?

תוכן עניינים

גירושין הם צעד מורכב, מלא באמוציות ורגשות מורכבים. חלק גדול מהליך הגירושים נוגע לרכוש – כספים בחשבונות משותפים, הסכמי מזונות וחלוקת הציוד. במקרים רבים, גם אם הבית נמכר או מופסקת השכירות של שני הצדדים לאור מעבר לבתים חדשים, נדרש להוביל חפצים רבים מהבית שהיו שייכים לשני בני הזוג.

לאור מורכבות הגירושים והתקופה אשר עוברת על שני בני הזוג, עולה השאלה – מי צריך לשלם על הובלת החפצים מהבית לאחר הגירושים? כדי לענות על שאלה מורכבת זו, ריכזנו עבורכם מספר אפשרויות ופתרונות שיסייעו במציאת עמק השווה.

 

תשלום על הובלת החפצים מהבית לאחר גירושין

בתקופה הגירושין המורכבת, במקרה בהם שני הצדדים עוזבים את הבית, או במקרה בו רק אחד מבני הזוג עוזב את הבית, נדרשת הובלה של חפצים שונים לבית החדש. מי צריך לשלם על ההובלה, באיזה מקרים כדאי להתחלק ומה הפתרון המביא לעמק השווה? כל התשובות במאמר.

 

במקרים בהם אחד מבני הזוג עוזב את הבית

במקרים בהם אחד מבני הזוג נשאר בבית והשני עוזב, במחשבה ראשונה בן הזוג אשר עוזב את הבית הוא זה שצריך לשלם על הובלת החפצים לביתו החדש. עם זאת, שיקול שחשוב להביא בחשבון הוא העובדה כי בן הזוג אשר עובר לבית חדש עומד בפני הוצאות גדולות. הן השכירות, הן החפצים החדשים והן ההובלה עצמה. לכן, אם המצב מאפשר זאת, רצוי לסייע לצד העוזב בתשלום על חלק או כל ההובלה.

 

במקרים בהם שני בני הזוג עוזבים את הבית

בהליכי גירושין רבים, גם אם אחד הצדדים קיבל לידיו את הבית בו גרו בני הזוג, האפשרות העדיפה היא ששני הצדדים יעברו. הצורך בהתחלה חדשה וביצירת זיכרונות חדשים גדול מהצורך להישאר בבית הקודם, ולכן ההובלה נעשית משמעותית גדולה ויקרה יותר. במקרה זה, ישנן מספר אפשרויות:

  • כל אחד מבני הזוג משלם על הובלת החפצים העוברים לחזקתו, לפי הסכמי הגירושין וחלוקת הרכוש
  • בן או בת הזוג אליהם עוברים מירב החפצים משלמים על ההובלה, ללא השתתפות הצד השני
  • בן או בת הזוג אליהם עוברים מירב החפצים משלמים על ההובלה, בהשתתפות וסיוע הצד השני
  • התשלום על ההובלות מתחלק שווה בשווה בין בני הזוג, כולל הובלת כל החפצים לשני הבתים החדשים

 

לסיכום – מי צריך לשלם על הובלת החפצים בעת הגירושין?

בתור התחלה, בעת החתימה והחשיבה על הסכמי הגירושין, התשלומים וחלוקת הרכוש, רצוי להביא בחשבון כמה שיותר סעיפים, דוגמת התשלום על הובלת החפצים. הגירושין מביאים עמם תחושות מורכבות, ולכן כל סעיף אשר מוסכם מראש ונחתם על ידי שני הצדדים מקל על העניין.

לבסוף, רצוי לפנות בעת הובלת הדירה לחברת הובלות מקצועית, דוגמת פיק – אפ הובלות, כזו היכולה להעביר את חפציכם במהירות, יעילות ורגישות.

גירושין

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
כמה עולה חוקר פרטי

כאשר אתם ניגשים לבחור איש מקצוע כזה או אחר, אחד מהקריטריונים החשובים ביותר שאתם רוצים לבדוק זה כמובן העלות הכספית של השירות. אך כאשר תרצו

אימון עסקי לחברות בטון – האם זה משתלם?

בישראל פועלות כיום חברות בטון רבות המבצעות עבודות בטון שונות ומגוונות לרבות: יציקת רצפת בטון, ניסור בטון, שיקום בטון, קידוח בטון לעומקים שונים, בניית גדר

סעיף בוררות – מהו?

בעולם המשפט של ימינו בוררות וגישור הם חלקים בלתי נפרדים ממנו. צדדים רבים שנתגלע ביניהם סכסוך פונים להליך בוררות במקום לנקוט בדרך המשפטית הסטנדרטית. בהתאם