מזל טוב על הדירה החדשה! מה חשוב לסגור בחוזה עם עורך הדין?

תוכן עניינים

קונים דירה חדשה? אין ספק שמדובר באחת העסקאות הגדולות ביותר שתעשו בחייכם.

חלק מהבדיקות המקיפות שנעשות במעמד כוללות בחינה של הנוף הנשקף מהחלונות, מרפסת במידה ויש, גודל החללים והמיקום הגיאוגרפי.

מעבר לשיקולים הללו, ישנם שיקולים נוספים, שהיצמדות אליהם יכולה לחסוך אי נעימויות והוצאות מיותרות.

מאחר ומדובר ברכישה רגישה למדי, הוא מגובה תמיד בחוזה מחייב.

כדי שתוכלו להתמודד עם זה כיאה, ולא תפספסו אף פרט חשוב בנושא, ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת כאשר סוגרים חוזה עם עורך דין.

 

להתייעץ עם עורך הדין המנוסה והמקצועי ביותר

כאמור, עסקה רגישה שכזו מחייבת מעורבות של עורך שבקיא בענייני דירות ונדל"ן. עורך דין מקצועי יידע להעניק לכם את הליווי המתאים, לומר לכם מה הדברים שאתם חייבים לבדוק טרם הרכישה, וכן שהם מגובים בחוזה רשום. ככל שעורך הדין יהיה מנוסה ובקיא יותר, כך יידע לתת לכם הכוונה מפורטת ויעילה יותר, וכאמור עוגמת הנפש והוצאות כספיות מרובות ייחסכו מכם בדיוק בזמן. במעמד ההיוועצות עם עורך דין, הציגו את כל מה שחשוב לדעת אודות הדירה, ותנו לו להתרשם גם כן בעצמו מכל התנאים של העסקה. למידע נוסף קראו כאן https://ddlaw.co.il.

 

מה ההבדל בין דירה מקבלן לדירה יד שנייה?

יש הבדל משמעותי בין קניית דירה חדשה לגמרי מקבלן, לבין דירה שרוכשים יד – שנייה: במקרה של דירה יד שנייה רואים עוד קודם לכן את הסביבה בו הבניין בנוי, וכן גם את הדירה עצמה, שכן רוכשים דבר מה קיים. לעומת זאת, כשמבצעים קנייה של דירה חדשה, מביטים במבנה כאשר הוא משורטט על נייר יחד עם הדמיה ממוחשבת. יש בכך מידה מסוימת של סיכון, שכן מדובר במשהו שבשלב הראשוני הוא מדומיין ולא קיים.

 

מקבלים פרטים ראשוניים מהקבלן

כאשר משוחחים עם הקבלן, חשוב לקבל ממנו פרטים ראשוניים קריטיים, כמו למשל כיצד הפרויקט ייראה, כמה דירות יהיו בבניין, אלו סוגים של דירות ישנן מבחינת שטח, כמה זמן אורך בניית הבניין? ועוד. כמו כן, חשוב לשאול אודות זהות המעורבים בפרויקט – היזם, קבלן הבנייה, האדריכל, הבנק שמלווה את התהליך וכו'. חשוב לקבל את כל המידע הזה עוד טרם ההתחייבות הרשמית.

 

בודקים את סביבת המגורים

סביבת המגורים צריכה להיבדק באותה הנשימה, כולל מטרדים או מפגעים סביבתיים שעשויים להפריע (בניין ציבורי רועש, מבנים תעשייתיים, תחנות אוטובוס, מזבלה וכו'). אם אתם מחפשים אזור שקט יחסית, חשוב לבדוק גם כן אודות בתי הספר והגנים שסובבים את המקום, המשפיעים גם כן על חניות ועל תשתיות כבישים. מעבר לכל אלו, נסו להבין מה עתיד להיבנות בסמוך לפרויקט. זה חשוב כדי לא לקום יום אחד ולראות שמתחילים בבניית מבנים שמסתירים לכם את כל הנוף.

 

מאזניים

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם