איך למחוק חובות לבנק הפועלים מבלי לקחת הלוואה

תוכן עניינים

חייבים כסף לבנק ולא יודעים איך לצאת מזה? ישנם מקרים בהם תוכלו להסדיר את החובות שלכם מול הבנק, ולקבל הקלה בסכום ההחזר.

כל מה שתצטרכו זה עורך דין טוב.

 

חייבים לבנק כסף?

אנשים פרטיים, או עסקים, אשר לקחו מהבנק הלוואה או שנקלעו לחובות שאין הם יכולים להחזיר, סביר להניח שימצאו כי נפתח נגדם תיק בהוצאה לפועל. הבנק יפעל כדי לקבל את כספו בחזרה, תחילה מולכם, ולאחר מכן דרך עורכי דינו. הדרך המשפטית בה יכול הבנק לקבל את הכסף, היא באמצעות הוצאה לפועל, אשר מתוקף סמכותה מפעילה הגבלות, עיקולים, וסנקציות על מנת לגרום לכם לשלם את חובכם.

 

הוצאה לפועל

מי שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל, יקבל תחילה אזהרה, והקצבת זמן בה עליו להעביר את כספי החוב. אולם, במרבית המקרים, מקבל האזהרה אינו יכול לשלם את החוב בפעימה אחת. בשלב זה, מומלץ לפנות לייעוץ של עורך דין המתמחה בתחום ההוצאה לפועל, אשר יוכל לכוון אתכם מהם הצעדים שעליכם לנקוט, כדי להסדיר את החובות שלכם מול מי שפתח נגדכם את התיק, במקרה זה – הבנק.

 

חדלות פירעון

תשלום החוב צריך להיעשות בתקופת זמן מסוימת, ולכן אינו מאפשר לכם לשלם את חובכם בקצב שלכם. בחלק מהמקרים, אין באפשרות החייב לשלם את החוב גם בעתיד, ובמקרה שכזה ישנה אפשרות להכריז על פשיטת רגל – ובשפה המקצועית "חדלות פירעון". כדי לדעת האם גם במקרה שלכם קיימת לכם האפשרות לפשיטת רגל, יש להתייעץ עם עורך דין הוצאה לפועל, אשר בקיא בתוכן המשפטי הרלוונטי.

 

מחיקת חובות

מחיקת חובות לבנק הפועלים איננה פעולה פשוטה, שכן הבנק ינסה לקבל את מירב כספו. עם זאת, במקרים בהם החייב בפני פשיטת רגל, כלומר – סכום החוב של החייב גבוה מכל הנכסים וההכנסות שלו, ואין לו שום אפשרות כלכלית לשלם את כל החוב עד לסוף התקופה הקצובה, ישקול הבנק למחוק חלק מהחובות של החייב, במטרה לקבל לפחות חלק מסכום החוב.

 

חשוב לדעת

בקשה למתן הפטר, ומחיקת החובות, תלויה בפרמטרים רבים וכרוכה בבירוקרטיה רבה. אל תנסו למסור פרטים שאינם נכונים בתוכן הבקשה, שכן בית המשפט יכול לבטל את מתן ההפטר גם רטרואקטיבית. העדיפות היא לתת לעורך דין מנוסה למלא לכם את הבקשה וללוות אתכם בכל הדרך המשפטית הזו. בעיקר בתחום זה, בו יש צורך במשא ומתן מדויק שיכול לקצר לכם את התהליך ולהביא לתוצאות הרצויות – מחיקת החובות.

 

לסיכום

אם אתם חייבים לבנק סכום כסף שאין באפשרותכם לשלם לו, והבנק כבר נקט נגדכם צעדים משפטיים, עליכם להתנהל אל מול הוצאה לפועל. אולם גם במקרים שכאלה, יש באפשרותכם לנקוט בצעדים נגדיים אשר יעזרו לכם להתאושש כלכלית, ולצאת מהמשבר. בהחלטת הרשם או בהחלטת בית המשפט, ייתכן כי תוכלו לקבל הפטר, ובסופו של דבר – מחיקה של החובות. אז לפני שאתם ממהרים לקחת הלוואה לכיסוי החוב, פנו לייעוץ משפטי לפני הכל.

 

 

לחיצת יד

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים