4 הכללים לבחירת עו"ד

תוכן עניינים

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם הכללים העיקריים לבחירת עורך דין וכיצד תדעו שבחרתם באדם הנכון.

 

1 – לקבל המלצות ממכרים

עורכי דין לומדים את המקצוע לא מעט שנים ומתמחים בתחום הקרוב לליבם. למרות שהם בקיאים בהליכים המשפטיים הם צריכים לנקוט בפעולות, משא ומתן והתנהלות התואמת את התיק. לפיכך, עורך דין נדל"ן עוסק במכירה וקניית דירות, עורך דין רשלנות רפואית עוסק בנזקי גוף, עורך דין תאונות עבודה עוסק בתביעות אובדן כושר עבודה וכן הלאה. כל אלו לא יהיו בקיאים למשל בנושא של חדלות פירעון. לשם כך צריך עורך דין חדלות פירעון שיסייע לאדם הפושט את הרגל להשתקם באמצעות הסדר תשלומים הוגן. למידע נוסף הקליקו על הקישור https://mkadv.co.il. מסיבה זו חייבים להבין קודם כל לאיזה עורך דין זקוקים ולקבל המלצות ממכרים שעברו תהליך דומה והזדקקו לעורך דין בעבר.

 

2 – לעשות גוגל על עורך הדין

בין אם מקבלים המלצות ובין אם לא יודעים לאן לפנות, חיפוש בגוגל יסייע לכם למצוא עורך דין בתחום שלו אתם זקוקים. החיפוש יעלה אתרים של עורכי דין שבהם תוכלו לקרוא על מקרים דומים, תקדימים משפטיים, הסיוע של עורך הדין, ההתמקצעות והניסיון שלו. ביחד עם זאת האתר עלול להטעות מבחינת ההתרשמות הראשונית. לעיתים נקלעים לאתרים של משרדים יוקרתיים העוסקים בכמה תחומים ומתרשמים מהם לטובה ולעיתים מפספסים אתרים אחרים. לכן לפני שמחליטים יש לבדוק בפורומים, ברשתות החברתיות ובחוות הדעת האם עורך הדין אכן מצדיק את היוקרה שלו.

 

3 – לא להאמין להבטחות שווא

ישנם מקרים בהם עורכי דין יספרו לכם שבאמצעותם תרוויחו הרבה כסף או תיפטרו מחובות בהתאם לתיק. למשל, כשמדובר על חדלות פירעון עלולים להבטיח לכם מחיקת חובות בזמן קצר וביטול עיקולים. הבטחות כאלו אינן ראליות כיוון שכל מקרה לגופו ולא ניתן לנבא את התוצאות. כלומר, גם אם עורך הדין הצליח בתיק מסוים אין זה אומר שהוא יצליח גם בתיק שלכם. לפיכך, אל תקנו הבטחות אלא קבלו ייעוץ וסיוע שיקל עליכם.

 

4 – לבדוק קורות חיים

בהנחה שמדובר על עורך דין עם ניסיון והמלצות עדיין חשוב לבדוק את הרזומה שלו בנושא בו פניתם אליו. זאת אומרת, בדקו היכן הוא למד, האם יש לו הצלחות מוכחות, האם הוא יכול להפנות אתכם ללקוחות שהתנסו באותו מקרה והאם מדובר באדם הגון שלא יסבך אתכם יותר. ככל שלעורך הדין יהיה מוניטין והוא ימליץ לכם על פעולות נכונות בצורה רגועה ומקצועית, כך תבינו שמדובר באדם אמין. ייתכן שתוכלו להגיע להסדר עם הצד השני מבלי להגיע לבית המשפט וכך תחסכו כסף וזמן מכיוון שהליכים משפטיים אינם מסתיימים כל כך מהר.

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד