5 כללים חשובים בתביעה מול חברת הביטוח לאחר תאונת עבודה

תוכן עניינים

הביטוחים השונים מקיפים אותנו – ביטוח רכב, ביטוח חיים, תאונות אישיות, מקצועי ואין סוף להם.

עם כל אחד אנחנו נדרשים לדעת איך להתנהל בצורה מיטבית על מנת לזכות בזכויות וההטבות המגיעות לנו מעצם רכישת הפוליסה.

מהם הכללים להתנהלות מול חברת ביטוח תאונות אישיות?

 

נתחיל בלהבין מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא חלק מהמושג הרחב יותר – פגיעות עבודה שעל נזקיהם ניתנות לנפגע זכויות שונות בראש ובראשונה מביטוח לאומי במידה והנפגעים הינם שכירים ועצמאים המשלמים או משולמים להם דמי ביטוח לאומי ועוד רשימה ארוכה של חריגים. חוץ ממוסד ביטוח לאומי המעניק את הפיצויים הבסיסיים עובדים רבים מכוסים בפוליסת תאונות אישיות שתוכל להעניק פיצוים וסיוע רחבים יותר בעת הצורך.

 

מקרי פגיעות הנחשבים פגיעות עבודה –

  • תאונת עבודה – כל פגיעה פיזית ו/או נפשית הנגרמת בעת העבודה, בדרך אליה ובדרך ממנה.
  • מחלת מקצוע – עם השנים נאגרה רשימה של עשרות מחלות שקבועות כנגרמות מחשיפה לחומרים ולסביבה מסוכנת בעת עבודות שונות. מחלות אלו יכולות להתפתח בזמן העבודה או שנים לאחר סיומה.
  • מיקרו טראומה – בעיות פיזיות / נפשיות שלא נקבעו כמחלות מקצועיות אך הינן נגרמו מפעולות ממושכות כמו בעיות גב וברכיים הנגרמות מישיבה ממושכת.

 

מה צריך לדעת כשתובעים את חברת הביטוח

כשמדובר בתביעת ביטוח אישי הנפגעים התובעים ידרשו להוכיח את פגיעת העבודה ולכן יש מספר כללים פשוטים –

  1. התייעצות עם גורם מקצועי – אם הינכם מעוניינים לתבוע את הביטוח האישי ולהניב את התוצאות הרצויות בהליך חלק ופשוט מומלץ לשכור שירותים של עורך דין תאונות עבודה
  2. תיעוד – עליכם לתעד את נסיבות הפגיעה כמה שתוכלו, אם זו תאונה פיזית שהתרחשה, חשיפה לסביבה מסוימת או רשלנות אחרת. התיעוד יעזור לכם להוכיח את הפגיעה ואת סיבתה במידת הצורך.
  3. קבלת טיפול רפואי ושמירתו – יש לקבל טיפול רפואי גם אם אינכם מרגישים בצורך שלו באופן דחוף, שימרו את כל האבחנות והמסמכים הרפואיים שבידכם מכיוון שאם תרצו למשוך אותם מחדש לאחר מכן ייתכן ותיתקלו בחוסר שיתוף פעולה מצד המוסדות הרפואיים.
  4. תיעוד הוצאות – ייתכן וייקח זמן מעת הפגיעה או חשיפת הפגיעה ועד סיום התביעה וקבלת הפיצויים הנדרשים. בזמן הזה תעדו ושימרו את כל ההוצאות שנגרמו עקב הנזק – נסיעות, רכישת תרופות ועזרים רפואיים, תשלום לרופא מומחה וכל דבר אחר. ייתכן וחלק מההוצאות יוחזרו לכם בהצגת אישור ביטוח לאומי שאכן התאונה הינה תאונת עבודה.
  5. הגשת התביעה עד כשלוש שנים ממועד התאונה.

 

מילים אחרונות

נזקים גופניים או נפשיים הם עסק לא נעים לכשעצמו ובטח כשאנו נדרשים להוכיחם ולתבוע את זכויותנו מהגופים השונים. היצמדו לכללים המפורטים ולפוליסות החתומות על ידכם ובשיתוף פעולה עם גורם מקצועי תוכלו לסיים את התהליך הבירוקרטי במהרה עם התוצאות הרצויות. שימרו על עצמכם ותהיו בריאים.

איש משפט

 

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
כך תבחרו עורך דין דיני עבודה

כאשר מדובר על בחירה של עורך דין לענייני עבודה מדובר בבחירה בעורך דין שמתמחה במערכת בתי דין אחרת מרוב עורכי הדין (מערכת בתי הדין לעבודה).

מהם דיני העבודה?

דיני העבודה הם הסדרה משפטית של יחסי העבודה במשק. דיני העבודה כוללים חוקים שונים להגנת העובד, מערכת בית דין שונה שמתעסקת רק בדיני העבודה (בתי

זכויות העובד במקרה של תאונת עבודה

בריאות טובה היא ללא ספק תנאי בסיסי לבניית חיים מאושרים ומלאי עניין. מסיבה זאת המדינה חוקקה חוקים בכדי להגן על בריאות העובדים אך כיום גם

דעו את זכויותיכם בעבודה

כל עובד בישראל שמועסק באופן חוקי חתום על חוזה עבודה. חוזה העבודה מפרט עד כמה שאפשר את חובותיו של העובד עבור המעסיק וגם את הזכויות