סגירת תיק בהוצאה לפועל – איך זה מתבצע?

תוכן עניינים

צבירת חובות ואי היכולת לשלם אותם היא מציאות העלולה להוביל בין היתר לסנקציות כלכליות שונות, ביניהן גם פתיחת תיק בהוצאה לפועל. מדובר בתיק המרחף כענן מעל ראשנו ומהווה פגיעה מהותית באיכות חיינו, הן מהבחינה הכלכלית והן מהבחינה הבריאותית, כתוצאה מהחשש והלחץ התמידי. האם וכיצד אם כן ניתן לסגור תיק בהוצאה לפועל?

 

מה המשמעות של פתיחת תיק בהוצאה לפועל?

אנשים רבים נקלעים למצב בו החובות מצטברים והם אינם יכולים להחזיר את ההלוואות להן התחייבו, מצב היכול לקרות כתוצאה מהתנהלות כלכלית רשלנית, משרשרת אירועים עסקיים בלתי מוצלחים ועוד. אחת הדרכים המשפטיות העומדות לצידם של הנושים היא האפשרות לפנות לרשות האכיפה והגבייה ולפתוח עבור החייב תיק בהוצאה לפועל.

פתיחת תיק בהוצאה לפועל מתבצעת באמצעות רשם ההוצאה לפועל, כאשר הסכום הנידון הוא מעל 500 ₪ והרשם התרשם כי אין סיבה מוצדקת לכך שהחייב לא פרע את חובו. להוצאה לפועל עומדות מספר דרכים ואפשרויות להטלת סנקציות על החייב, ביניהן – עיקול נכסים, הגבלת שימוש בחשבון הבנק וכרטיסי אשראי, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד.

 

האם ניתן לסגור תיק בהוצאה לפועל?

הסנקציות השונות העומדות לרשותה של מערכת ההוצאה לפועל מהווה פגיעה מהותית באיכות החיים הנורמטיבית שלנו ומלווה בלחץ וחשש תמידי מההגבלות והצעדים הבאים העלולים להינקט נגדנו, באופן העלול להשפיע גם על בריאותנו.

לפיכך, כדאי לדעת כי קיימים לא מעט מקרים בהן ניתן להגיש עם עו"ד דניאל ינובסקי – חדלות פרעון בקשה לסגירת התיק בהוצאה לפועל ולצאת לדרך כלכלית חדשה ונקייה מדאגות וחששות. בין הדרכים העיקריות המובילות לסגירת תיק בהוצאה לפועל ניתן למנות את המקרים בהם נפרע החוב במלואו, כאשר יתרת החוב נמוכה מ – 100 שקלים וסגירת תיק מחוסר מעש.

 

מהי סגירת תיק מחוסר מעש?

כאשר לא מבוצעת פעולה בתיק ההוצאה לפועל מעל שנתיים, רשם החברות רשאי לשלוח הודעה לזוכה בבקשה לנמק את הסיבות לאי סגירת התיק. ככל ולא יתקבל מענה לבקשה זו בפרק זמן של 30 ימים, התיק ייסגר. יחד עם זאת, גם במקרה של סגירת תיק כתוצאה מחוסר מעש, כדאי לדעת כי אין מדובר בסגירת תיק מוחלטת וכי לזוכה קיימת האפשרות להגיש בקשה לפתיחה מחודשת של התיק.

 

איך מבצעים סגירת תיק בהוצאה לפועל?

כדי להגיש את בקשת סגירת התיק בהוצאה לפועל בצורה מסודרת ואופטימלית, באופן שבקשתכם תענה בחיוב ותוביל להסרת הסנקציות שהושתו עליכם במהירות האפשרית, מומלץ להגיש את הבקשה באמצעות עורך דין מקצועי ובעל ניסיון בתחום.

את הבקשה יש להגיש לאחר מילוי טופס ייעודי (טופס 406) ולצרף את האסמכתאות הרלוונטיות לבקשת הסגירה (קבלה על תשלום וסגירת החוב, הסכם בין החייב לזוכה וכדומה). אחר סגירת התיק יש לוודא קבלת אישור מתאים, אותו ניתן לקבל בלשכת הוצאה לפועל המקומית, או בדואר, לאחר יצירת קשר עם מוקד השירות הטלפוני של הוצאה לפועל.

עורך דין הוצאה לפועל

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים