אילו אישורים צריך על מנת להגיש טופס החמרת מצב

תוכן עניינים

שמענו לא פעם על קרובים שלנו שתהו אם להגיש טופס החמרת מצב.

אנחנו מהצד ייעצנו להם לעשות כל שדרוש כדי לקבל את הזכויות שלהם, אך הם, ציינו בפנינו כי הם לא יודעים מהם האישורים הדרושים להם.

לכן, הם החליטו בסופו של דבר שלא להתעסק עם העניין.

הדבר, כידוע, הוביל לכך שהם לא קיבלו את הזכויות שמגיעות להם.

כדי שאתם לא תגיעו למצב שכזה – כתבנו עבורכם את המדריך המקיף הבא שיציג בפניכם את האישורים הדרושים וכל המידע הנחוץ.

 

מה זו בכלל תביעה להחמרת מצב?

רגע לפני שנציג בפניכם את כל המידע בנושא, כדאי שתדעו בכלל מה ההגדרה של תביעה להחמרת המצב. תביעה זו נקראת בשפה המקצועית "תביעה לבדיקה מחדש" והיא צפויה לבוא לידי ביטוי כאשר תובע יודע כי חל שינוי במצב שלו. במצב שכזה, עליו למלא טפסים שונים שמראים בעצם מהי החמרת המצב שחלה אצלו. את הטפסים הללו יש להעביר את המוסד לביטוח הלאומי שיבחן את המצב לעומק ויראה מהן הזכויות שמגיעות לאותו אדם.

 

מהם האישורים שצריך להציג כדי לקבל להגיש את הטופס?

כידוע, אדם שבוחר להגיש תביעה של החמרת מצב ביטוח לאומי יודע שאכן הייתה החמרה במצבו. הוא אמנם יודע זאת כי הוא חווה את התחושה בעצמו. אבל המוסד לביטוח לאומי לא יכול להסתמך על המידע שהוא מוסר על דעת עצמו. לכן, יש צורך להביא אישורים מגורמים מוסמכים שמציגים כי אכן אירעה החמרה במצב. האישורים הללו יכולים להיות אחד או יותר מהדברים הבאים:

 

  • תוצאות בדיקת דימות

תוצאות בדיקות CT, אולטרסאונד וגם MRI  שמראות באופן ברור כי חלה החמרה במצבו של המטופל (בהשוואה לתוצאת בדיקת דימות שנערכה בתקופה מוקדמת יותר, כך שבאמצעות ההשוואה, ניתן לראות את ההבדלים).

 

  • תוצאות בדיקות שונות

ישנן בדיקות רפואיות נוספות שיכולות להעיד על החמרה במצב. למשל, בדיקת מאמץ שבוצעה לפני תקופת ההחמרה ולאחריה, יכולה להראות קושי שחל אצל המטופל.

חשוב גם להוסיף אל אישורים אלו אישור מטעם הרופא המטפל שמציין כי הוא רואה בבירור שחלה החמרה במצבו של המטופל.

 

האם צריך להתייעץ עם עורך דין בנושא?

בהחלט. לא רק שצריך להתייעץ, אלא מומלץ גם להסתייע בשירותיו. שכן, עורך הדין יוכל לכוון אתכם ולהגיד לכם מהן הבדיקות שאתם צריכים לקיים כדי להוכיח שאכן יש החמרה במצבכם הרפואי. ההסתייעות בגורם מקצועי תוכל להקל עליכם באופן משמעותי ותאפשר לכם להיות בטוחים שאתם יודעים כיצד עליכם לפעול במצב שכזה.

 

כמה מילים לסיום

כעת אתם יודעים מהם האישורים שאתם צריכים כדי שתוכלו להגיש טופס שכזה, אנו מקווים שהמידע הזה יקל עליכם ויעודד אתכם להגיש את הבקשה שתאפשר לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם כחוק. מאחלים לכם בהצלחה בהליך, להתראות במדריך הבא.

עט ודף

 

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם