מהן עבירות כלכליות ואיך מתמודדים איתן?

תוכן עניינים

אנחנו שומעים לא מעט באמצעי התקשורת השונים אודות עבירות כלכליות, במישורים האזרחי והפלילי גם יחד. עבירות כמו העלמות מס עושות כותרות לא אחת, אבל ישנן עבירות כלכליות נוספות. בין אם מדובר בעבירות שבוצעו בתום לב או כאלה שבוצעו במזיד ובכוונת מכוון על מנת להגדיל רווחים או להסתירם, מדובר בעבירות בעלות ענישה חריפה במקרים מסוימים. במאמר זה נרחיב אודותיהן ועל דרכי ההתמודדות עימן.

 

מהן עבירות כלכליות?

עבירות כלכליות, או עבירות "צווארון לבן" בשמן השני, מיוחסות בדרך כלל למישור הפלילי והרקע המשותף להן ברוב המקרים הוא כוונת החשוד להרוויח שלא כדין הון המוסתר מן הרשויות או משותפים עסקיים כאלה ואחרים, כמו מוסדות בנקאיים או בחברות ותאגידים. בתי המשפט בישראל מתייחסים בחומרה רבה ומטפלים ביד קשה בכל הנוגע לעבירות הכלכליות, החל מהעלמת מס, דרך הונאות ומעילות כספיות ועד עבירות שוחד שונות. אם מצאתם את עצמכם נחשדים באחת מן העבירות הללו או אחרת, כדאי לפנות באופן מידי לעורך דין המתמחה בטיפול בעבירות כלכליות. דוגמה לעורך דין כזה הוא עורך דין דני אורדן.

 

השינוי בהרתעה מפני עבירות כלכליות

ייתכן וזו נגישות המידע הנפוצה כל כך בעת המודרנית בה אנו חיים, ואולי מפני שגם האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות עבריינים כלכליים פוטנציאליים הולכים ומשתכללים, אך המרחב הציבורי והמשפטי החליטו שלא לסבול כל סוג של עבירה כלכלית שעולה לפני השטח.

כיום, התנהלות עסקית או כלכלית שנפל בה דופי או חמור מכך, מוגדרת כבלתי נסלחת, ומה שהיה נפתר בעבר "מתחת לשולחן" ובמסגרת עסקאות טיעון דיסקרטיות, מתפוצץ היום ברעש גדול ומסב נזק תדמיתי משמעותי לחשודים, במקרה הטוב, ומביא לפירוק, קנסות משמעותיים ועונשי מאסר- במקרה הפחות טוב.

 

חקירות כלכליות- המשמעות

כל חשד לביצוע עבירה כלכלית יביא בהכרח לפתיחה של חקירה כלכלית כנגד חשוד. רשויות המיסים ורשויות רלוונטיות אחרות יהיו אלה שיפתחו בחקירה, שבשלביה הראשונים תהיה סמויה ותתבצע ללא ידיעתו של החשוד. אם אכן גובשו די ראיות בדבר עבירה כלכלית כזו או אחרת, תיפתח גם חקירה גלויה אל מול החשוד, בעיקר בניסיון להבין את מידת המעורבות והכוונה של אותו חשוד, מה שישפיע באופן ישיר על התייחסות הרשויות לפרשה וכן גם על תוצאותיה העתידיות של החקירה.

 

ליווי וייצוג משפטי של עורך דין מנוסה- חובה

אם אכן קיים חשד כנגדכם בדבר ביצוע עבירה כלכלית, אין טעם לבזבז ולא רגע אחד. חשוד בעבירה כלכלית חמורה על ידי הרשויות עלול למצוא עצמו מידרדר במהירות ללא עורך דין מקצועי ומנוסה שייצג אותו וינהל את ענייניו. עורך דין טוב יידע להבין את התמונה הגדולה, לתכנן אסטרטגיית הגנה נכונה, למזער נזקים ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר בזמן הקצר ביותר עבור החשוד. אין להקל ראש בחשדות בנוגע לעבירות כלכליות, שבעקבות שינוי הגישה המשפטית גוררות לא אחת עונשי מאסר וקנסות כבדים מנשוא.

עבירות כלכליות

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם