מהם תפקידי הנוטריון ולמה חובה לעבור הכשרה מיוחדת

תוכן עניינים

ככל הנראה יצא לכם לשמוע את המילה נוטריון פעם או פעמיים בחייכם, אך האם אתם יודעים מהו תפקידו ובמה הוא שונה מכל עורך דין אחר?. במאמר זה ננסה לעשות מעט סדר בהבנה ונענה על השאלות האלו, מהו תפקידו, מהו ההבדל בינו לבין עורך דין ומהן הסמכויות שלו?

 

אז מהו בעצם נוטריון?

הנוטריון הוא עורך דין עם התמתחות ספציפית המאפשרת לו לעסוק ולתת שירות בתחומים שונים, כדוגמת תרגום מסמכים משפטיים, עריכות צוואה, ייפוי כוח, אימות חתימה על מסמכים וכו'. על מנת להיות נוטריון צריך להיות עורך דין בעל וותק של 10 שנים לפחות ועבר התנהגותי נקי, עליו לעבור קורס השתלמות של 8 שעות לפי דרישת החוק.

 

אילו סמכויות יש לנוטריון?

לנוטריון יש סמכויות חשובות ביותר ואחת מהן היא אימות חתימה על מסמכים, את אימות חתימת המסמכים עושים בד"כ באימות חתימת חוזים כדוגמת חוזי מכירת דירה. בנוסף לנוטריון יש הסמכות לקבוע האם אדם מסוים הוא בין החיים ולהפיק את האישור הרלוונטי לגורמים המתאימים, אפשר להיתקל בנושא בד"כ במצבים בהם צריך להוציא אישור חיים עבור קבלת פיצויים עבו ניצולי שואה מגרמניה. בנוסף נוטריון יכול לאשר הסכמי ממון אשר נחתמו בין בני זוג ואינם מעוניינים להתחתן, ובתרגום מסמכים משפטים מקוריים.

 

מהו ההבדל בין עורך דין לנוטריון?

ההבדל בין עורך דין לנוטריון הוא בהכשרה ייחודית אותה הוא עובר, כמובן שכל נוטריון הוא גם עורך דין אך לא כל עורך דין הוא נוטריון. על נוטריון להיות בעל וותק של 10 שנים ורק אז הוא יכול להגיש בקשה לעסוק כנוטריון ולעבור את ההכשרה הנדרשת לכך. במידה והוא מצליח לעבור את ההכשרה הוא יכול להירשם כנוטריון מן המניין, נשמח להמליץ במידה ואתם זקוקים לשירותי נוטריון ירושלים.

 

באלו מצבים נזקק לנוטריון?

לנוטריון סמכויות משפטיות רבות אך לרוב ישכרו את שירותיו בעת מקרים בהם תצטרכו לתרגם מסמכים עבור בקשת אזרחות או מסמכים רפואיים, עבור נתינת תוקף למסמכי ייפוי כוח, צוואות והסכמי מכר. הנוטריון גם חותם על מסמכים המאשרים את זהותכם לפני רכישת דירה ונותן את התוקף להסכם המכר בינכם ובין מוכר הדירה.

 

לסיכום, כיצד לבחור נוטריון?

עליכם לוודא כי הנוטריון שאתם מעוניינים לשכור את שירותיו יהיה בעל רישיון בתוקף לעסוק בכך וכי הרישיון מוכר ופעיל בישראל. וודאו כי לנוטריון שלכם יש את הניסיון המספיק בתחום שאתם זקוקים לשרותיו ואף ממליצים לכם לקרוא חוות דעת וביקורות עליו לפני שאתם סוגרים את שירותיו. על הנוטריון להוכיח כי הוא בכל עבר נקי ללא הרשעות ולוודא מהו שכר הטרחה שהוא דורש כיוון ששכר הטרחה של נוטריון מעוגן בחוק ואסור להם לדרוש יותר ממה שהחוק מאפשר להם לדרוש.

איש משפט

 

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם