הפקדת צוואה – איך עובד התהליך

תוכן עניינים

בימים האחרונים מתקיים שיח ער בין גולשים ברשתות החברתיות שעוסק בהליך הפקדת הצוואה. יש מי שטוענים כי הוא עובד בצורה אחת בזמן שאחרים טוענים אחרת. כדי לעשות סדר בנושא, החלטנו לכתוב מדריך מעמיק שיציג בפניכם, קוראים יקרים, את שלבי ההליך של הפקדת צוואה. הישארו אתנו ותקבלו את הפרטים המהימנים והעדכניים ביותר בנושא.

 

רקע אודות צוואה

רגע לפני שנציג בפניכם את ההליך של הפקדת צוואה בלשכה לרשם לענייני ירושה, ראוי לציין בפניכם את ההליך שקודם לזה. אנו סבורים שבעקבות אי ידיעה מעמיקה של הליך זה, העניינים הפכו להיות מורכבים ולא ברורים עבור רבים. אז נתחיל בכך שנסביר כי כל אדם שרוצה לערוך צוואה יכול להפקיד אותה אבל הוא לא חייב. זו כבר הפרכה של טענה חשובה שצוינה לאחרונה בפלטפורמות שונות ברחבי הרשת.

 

איך עובד תהליך הפקדת צוואה? השלב ה – 1

בשלב הראשון האדם שמעונין לערוך צוואה פונה אל עו"ד צוואות מומלץ באור יהודה ומציין בפניו כי הוא רוצה לערוך צוואה. לאחר שהצוואה מוכנה, הוא יכול לפנות אל הלשכה לרשם לענייני ירושה שנמצאת באזור שבו הוא מתגורר. ראוי לציין כי הצוואה צריכה להיות ערוכה באחת מתוך 3 האפשרויות שמוכרות על ידי החוק:

  • צוואה עם עדים
  • צוואה בפני רשות
  • צוואה שנכתבה בכתב יד

 

איך עובד תהליך הפקדת צוואה? השלב ה – 2

בשלב זה צריך לפנות אל הלשכה כדי להפקיד את הצוואה. בשלב זה, צריך להכניס את הצוואה אל תוך מעטפה. לאחר מכן, הפקיד שנמצא במקום סוגר את המעטפה באמצעות שעווה תוך שהוא מטביע עליה את חותמת הרשם. הדבר נעשה במטרה לראות שאף אחד לא פתח את הצוואה לפני הזמן המיועד.

 

איך עובד תהליך הפקדת הצוואה? השלב ה – 3

בשלב זה, המפקיד צריך לכתוב את הפרטים שלו על המעטפה. הוא צריך לכתוב בין היתר את התאריך של הפקדת הצוואה. חשוב מאוד לציין כי יש לבדוק באופן מעמיק כי גם המפקיד וגם הרשם חותמים על המעטפה הזו. לאחר ששלב זה מסתיים, הרשם מעביר את המעטפה כשזו חתומה וסגורה ושומר אותה בתוך כספת.

 

איך עובד תהליך הפקדת הצוואה? השלב ה – 4

בשלב הרביעי והאחרון הרשם מעביר הודעה למרשם הארצי שנמצא בירושלים. לאחר מכן, עליו להנפיק אישור ולמסור אותו אל מפקיד הצוואה. כדי שתהיה למפקיד הצוואה הוכחה שהצוואה אכן הופקדה.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך שעשה לכם סדר בכל הנוגע להליך של הפקדת צוואה. כעת, כשיש בידיכם את המידע החשוב ביותר בהליך, אתם יכולים להיות בטוחים שנותר לכם פשוט לבצע את 4 השלבים הללו כדי שתוכלו להפקיד את הצוואה שלכם בידיים טובות. נאחל לכם בהזדמנות זו שתיישמו את ההליך ותהיו בטוחים שהצוואה שלכם שמורה היטב במקום מהימן.

פטיש

 

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם