תאונת עבודה בדרך לעבודה יכולה להיחשב תאונת עבודה

תוכן עניינים

את המונח תאונת עבודה רוב הציבור מכיר והעובדים יודעים שבמקרה וחלילה תפגוש אותם תאונת עבודה – יש מענה חוקי למצב זה והם יוכלו לממש את זכויותיהם. למרות זאת, לא הרבה יודעים שבתוך המונח תאונת עבודה מגולמים גם מקרים מצערים של תאונות בדרך לעבודה וממנה. גם במקרים כאלו עובדים יכולים לממש את זכויותיהם על פי חוק.

 

מה היא בכלל תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא מקרה שזכה להגדרה ספציפית בחוק והיא נוגעת למקרים מסוימים וייחודים. בגדול, תאונת עבודה היא אירוע תאונתי אשר התרחש במקום העבודה, בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה. במקרה של תאונת עבודה, העובדים יכולים לתבוע את ביטוח לאומי ובמקרים מסוימים הם יכולים לתבוע גם את המעסיק. תביעת העובדים את המעסיקים תתאפשר במקרים בהם ורשלנותם של המעסיקים היא זו שהובילה לתאונת העבודה.

 

תאונת עבודה בדרך למקום העבודה

כאמור, בניגוד לדעה הרווחת בציבור, תאונת עבודה יכולה להיות מוגדרת ככזאת גם היא התרחשה בדרך למקום או העבודה או בדרך ממקום העבודה. משמעות הדבר בפועל היא שעובדים אשר היו מעורבים בתאונת עבודה בדרך למקום העבודה או בדרך ממקום העבודה יכולים לתבוע אל זכויותיהם על פי החוק במסגרת של תאונת עבודה.

יחד עם זאת, כדי למנוע מקרים בהם עובדים ינסו לתבוע כספים במסגרת תאונת עבודה גם במקרים בהם הם לא באמת היו בדרך לעבודה, החוק מגדיר מאפיינים ברורים בהם תאונה בדרך למקום העבודה תיחשב כתאונת עבודה. למשל, במקרים בהם בדרך לעבודה הייתה הפסקה ממושכת או הייתה סטייה משמעותית מהדרך הרגילה למקום העובדה – התאונה לא תיחשב כתאונת עבודה.

 

מקרים בהם התאונה בדרך למקום העבודה אינה מהווה תאונת עבודה

ובכן, ניכר כי החוק הרחיב את הגדרת תאונת עבודה גם לתאונות שהתרחשו בדרך לעבודה, עם זאת החוק מסתייג ולא מאפשר את ההגדרה הכוללת הזאת בכל המקרים. לדוגמה, עובד החליט בדרכו לעבודה לעצור לקניות בסופר לזמן ממושך, במקרה כזה במידה ותתרחש תאונה בדרך מביתו לסופר או מהסופר למקום העבודה – התאונה לא תיחשב כתאונת עבודה, שכן הוא התעכב לזמן ממושך.

דוגמה נוספת, עובדת אשר רוצה להסיע את ביתה לחוג בדרכה לעבודה וסוטה באופן משמעותי מהמסלול הרגיל למקום העבודה, לא תיחשב ככזאת שעברה תאונת עבודה במקרה שתתרחש תאונה בדרך, שכן היא סטתה מהמסלול הרגיל למקום העבודה.

סיטואציה נוספת בה תאונה בדרך לעבודה לא תיחשב כתאונת עבודה הוא תאונה שמקורה בהתנהגות רשלנית, התנהגות מנוגדת לחוק או התנהגות מנוגדת להוראותיו של המעסיק באופן ניכר.

 

איך מתמודדים במקרה של תאונה עבודה שהתרחשה בדרך לעובדה

כאמור, החוק אמנם רחב בהקשר הזה אך יש לו הסתייגויות. כדי להבין אם מקרה נתון של תאונה בדרך למקום העובדה ייחשב כתאונת עבודה – מומלץ להיוועץ באיש מקצוע בתחום.

תאונת עבודה

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם