האם הקבלן יכול לחייב אתכם בייצוג עורך דין מטעמו?

תוכן עניינים

אתם עומדים לרכוש דירה? מדובר ככל הנראה בעסקה הגדולה ביותר שתעשו במהלך החיים שלכם. רכישת דירה היא הוצאה כספית גדולה מאוד, ולכן היא לא דומה לעסקאות או רכישות אחרות שאנו מבצעים. רכישת דירה טומנת בתוכה לא מעט עניינים משפטיים.

באופן תיאורטי, כל מסמך קטן יכול להפוך לבעיה משפטית גדולה, כך שאת התהליך מומלץ לבצע עם עורך דין. במקרים רבים, יוצא שעורך הדין של הקבלן מבקש לייצג אתכם, כדי לבצע פעולות שונות. האם אתם חייבים לקבל את הייצוג שלו? תשובות במאמר.

 

עורך דין מטעם הקבלן

מצאתם את דירת החלומות שלכם, יצרתם קשר ועכשיו הגיע הזמן לפגישה עם הקבלן, בה אתם אמורים לסגור את כל הפרטים ולסכם על רכישת הדירה. מדובר על רגע משמעותי וחשוב, שכל טעות בו יכולה לעלות הרבה מאוד כסף. על מנת שהרכישה תלך בצורה החלקה ביותר, מומלץ לקבל ייצוג מעורך דין.

הקבלן ממנו אתם צפויים לרכוש את הדירה יגיע לפגישה עימכם מלווה בעורך הדין שמייצג אותו. במקרים רבים, הקבלן יבקש מכם להשתמש בשירותים של עורך הדין לצורך פעולות משפטיות מסוימות שצריך לבצע בתהליך. יחידים וזוגות רבים שרוכשים דירה מסכימים, ומעניקים ייפוי כוח לעורך הדין של הקבלן לבצע פעולות שונות בשמם.

 

מה החוק אומר?

החוק מאוד ברור במקרה הזה, כפי שניתן לראות באתר https://fainberg-law.co.il. אנשים רבים שמגיעים אל הקבלן, שמבקש מהם להיות מיוצגים על ידי עורך הדין שלו, לוקחים את הדבר כמעיין חובה שיש לבצע. התשובה היא חד משמעית – אתם לא חייבים להיות מיוצגים על ידי עורך הדין של הקבלן. החוק מאפשר לכם להגיע לפגישות השונות עם עורך דין מטעמם, וכן לתת לו ייפוי כוח לביצוע פעולות שונות בשכמם.

 

עורך דין שייצג אתכם

הסיבה העיקרית בגינה לא כדאי לקחת את עורך הדין של הקבלן למטרות ייצוג בהליך הזה, היא מכיוון שעורך הדין של הקבלן בסופו של דבר לא יכול לעמוד על הזכויות השונות שלכם במאת האחוזים.

עורך הדין של הקבלן עובד גם בעבורו. לכן, הוא יעשה ככל שביכולתו, במסגרת החוק, להשלמת עסקת הרכישה. עורך דין מטעמם יעשה הכל על מנת שהעסקה תושלם בתנאים שלכם. בנוסף, הוא יוכל לייעץ לכם בביצוע פעולות שונות ולהבהיר לכם סוגיות שלא ברורות מספיק בעיניכם.

 

תשלומים

חשוב לדעת – גם אם אתם מיוצגים על ידי עורך דין פרטי מטעמכם, יכול להיות שתצטרכו לשלם לעורך הדין של הקבלן. לפי החוק, הקבלן יכול לחייב אתכם להשתתף בסכום מסוים משכר הטרחה של עורך הדין שלו.

 

פעולות מטעם עורך הדין שלכם

עורך הדין שייצג אתכם אל מול הקבלן יכול לבצע מספר פעולות שונות עבורכם. הוא יכול להתמקח למשל עם עורך הדין של הקבלן בכל הקשור לחוזה, וכן לעיין בחוזה ולברר שלא נופלים בו פגמים.

דיני דירות

 

 

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם