מה זה אובר בוקינג ומה עושים אם אין לכם מקום בטיסה שלכם?

תוכן עניינים

ארזתם לבד, הגעתם אל שדה התעופה שלוש שעות לפני ההמראה, אבל אז הודיעה לכם במפתיע דיילת הקרקע של חברת התעופה שלא תוכלו לעלות לטיסה שלכם, עקב אובר בוקינג.

גם אם שילמתם מחיר כרטיס מלא והזמנתם אותו מראש, אתם עשויים למצוא את עצמכם עומדים בשדה התעופה, בזמן שהמטוס שלכם ממריא אל היעד. מה זה אובר בוקינג ומה אפשר לעשות כשזה קורה? יש כמה דברים שתוכלו לעשות.

 

מה זה אובר בוקינג?

אובר בוקינג היא סיטואציה שיכולה להתרחש בעת העלייה למטוס. הסיטואציה הזאת היא תפוסה מלאה של המטוס, למרות שלא כל הנוסעים הספיקו לעלות עליו. למעשה, הסיטואציה הזאת לא מתרחשת עקב טעות.

חברות תעופה מעוניינות למזער את הסיכויים להפסדים כספיים. טיסה שאינה מלאה יכולה להסב נזק כלכלי משמעותי לחברת התעופה, כך שרישום יתר של נוסעים יסייע לה לעמוד ביעדים כספיים.

חברת תעופה יכולה לבצע אובר בוקינג, כל עוד היא עומדת בתנאי הפיצוי השונים שקובע החוק. למעשה, חברות התעופה "משתמשות" ברווח שנוצר להן ממילוי הטיסה כדי לפצות את הנוסעים שנשארו בשדה התעופה. באתר https://www.rotbaumlaw.com תוכלו לקרוא עוד על התופעה.

 

מתי זה יכול לקרות?

אי אפשר לחזות מראש מתי אובר בוקינג יכול לקרות. הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם אובר בוקינג היא הגעה מוקדמת אל הטיסה. למרות זאת, ישנן טיסות שמועדות יותר לאובר בוקינג.

הטיסות הללו הן טיסות שחברות התעופה מנתחות מראש כטיסות שאי ההגעה אליהן עשויה להיות גבוהה, ולכן הן מאפשרות מראש הרשמה גבוהה יותר מתכולת המטוס. למשל, טיסות ליעדים אטרקטיביים בקיץ מועדים לביטולים של משפחות, שמשריינות מראש טיסות למספר יעדים.

 

פיצויים מחברת התעופה

הגעתם לשדה התעופה ונמסר לכם שלא תוכלו לעלות על המטוס בעקבות אובר בוקינג? אתם זכאים לקבל פיצוי מחברת התעופה. חברת התעופה יכולה לשייך אתכם אל טיסה אחרת לאותו היעד, בטווחי שעות מסוימים שאינם אמורים לפגוע בכם באופן משמעותי.

במקרה שחברת התעופה הצליחה למצוא הסדר בטווח זמן סביר, לא תקבלו פיצוי מיוחד או נוסף ממנה, אלא אם היא החליטה לעשות זאת מטוב ליבה.

אם הטיסה שחברת התעופה מוצאת עבורכם אינה עומדת בטווחי השעות הקבועים בחוק, תוכלו לקבל פיצוי כספי מחברת התעופה של עשרות עד מאות דולרים. בנוסף, חברת התעופה תצטרך להחזיר לכם כסף בעקבות הוצאות שונות שהתרחשו בגלל אובר בוקינג שלה.

 

תביעה – אופציה אפשרית

קבלת פיצויים מחברת התעופה היא לא הדבר היחידי שניתן לעשות. ישנם מקרים בהם הפיצוי לא מפצה על נזק שנגרם, או שההודעה על רישום יתר הגיעה בשלב מאוחר מדי, שאינו סביר. במקרים הללו ניתן לפנות אל עורך דין דיני תעופה ולהגיש תביעה נגד חברת התעופה. במידה ולקחתם פיצוי, תצטרכו לחתום על מסמך בו תתחייבו לא לפעול משפטית נגד חברת התעופה.

רישום יתר

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם