כיצד עורכים זכרון דברים בעת מכירת מקרקעין?

תוכן עניינים

לפני שאתם מבצעים עסקה מסוימת, הגיוני שתרצו  לזכות בוודאות רבה על קיומה בפועל. עסקאות שונות מתחומים שונים יכולות להימשך במשך זמן רב. לא תרצו שברגעים האחרונים העסקה לא תתממש מסיבות כאלו ואחרות. הדבר רלוונטי גם במכירת מקרקעין. באמצעות זכרון דברים, ניתן להעיד באופן משפטי על הרצון של שני הצדדים לבצע את העסקה. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לערוך זכרון דברים בעת מכירת מקרקעין.

 

זכרון דברים

זכרון דברים הוא מעין הסכם שיכול להיות רלוונטי למספר תחומים. ההסכם עליו חותמים בזכרון הדברים הוא הסכם כללי, לפני ההסכם הסופי. המטרה העיקרית של ההסכם הזה היא להביע נכונות משני הצדדים על ביצוע עסקה כלשהי או עמידה בהתחייבויות כלשהן. זכרון דברים נחתם לאחר שלב מסוים של המו"מ בין שני הצדדים.

לאחר שהם מגיעים להסכמות כלליות, ייתכן שאחד הצדדים או ששני הצדדים ירצו לאגן זאת במסגרת הסכם מקדים. את זכרון הדברים ניתן לבצע גם בעת עסקה של מכירת מקרקעין. זכרון הדברים ייחתם בעסקה כזאת בשלב בו שני הצדדים מסכימים על עיקרי הדברים, או על חלקים מסוימים בעסקה. מצד שני, הדבר יעיד גם שעדיין קיימות מחלוקות מסוימות שלא הוסדרו בין הנושאים והנותנים.

 

מדוע זה חשוב לעסקת מקרקעין?

זכרון דברים הוא לא דבר שחייב לעשות בעת עסקת מכירת מקרקעין. כמו לדברים רבים בחיים, גם לזכרון הדברים יש יתרונות וחסרונות. החשיבות העיקרית שלו היא יצירת מסגרת משפטית בעלת תוקף לשני הצדדים. לאחר החתימה על זכרון הדברים, שני הצדדים יוכלו להמשיך במו"מ מתוך הבנה ששניהם מעוניינים בביצוע העסקה ושישנם פרטים שעליהם אין עוד להתדיין.

 

זכרון דברים באמצעות עורך דין

בתי המשפט מתייחסים לזכרון דברים בצורה מסוימת ולא אחידה ברוב המקרים. בחלק מהמקרים, בית המשפט עשוי לראות מחוות מסוימות או פעולות כלשהן, כמו לחיצת יד או אמירות שונות כזכרון דברים מחייב. לכן, אם אתם מחליטים שאתם רוצים לחתום על זכרון דברים או שיש בכך צורך, מומלץ לעשות זאת עם עורך דין.

 

עריכת זכרון דברים בצורה מבוקרת

עורך דין מקרקעין, שבקיא בחוקים השונים בתחום המקרקעין, יכול לעורך עבורכם הסכם של זכרון דברים. אם ההסכם יתאים גם לצד השני ויעבור את אישור עורכי הדין שלו, יוכלו שני הצדדים השונים השותפים לעסקה לחתום על זכרון הדברים בצורה ברורה וגלויה, מבלי שלאחד מהם יהיו ספקות כלשהן.

זכרון דברים שמבוצע בחיפזון ובחוסר אחריות, מתוך מטרה לסגור פרטים ראשונים בעסקה בצורה כמה שיותר מהירה כדי לא לאבד הזדמנויות, יכול להסב נזק לאחד מהצדדים או לשניהם. זכרון דברים שאינו ערוך היטב יכול להוביל למחלוקות. במקרים מסוימים, המחלוקות הללו עשויות להגיע אפילו לבית המשפט, שיצטרך להתמודד עם מסמך משפטי ולפסוק, ככל הנראה, נגד אחד הצדדים.

זכרון דברים

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
שירות מקצועי מעורך דין לענייני מקרקעין

מתי בפעם האחרונה השכרתם נכס למישהו? ומתי הייתם בטוחים שאתם עושים עסקה נכונה? כולנו יודעים שאומנם אפשר להוריד מהאינטרנט לא מעט חוזים סטנדרטיים להשכרת נכסים

פרויקטים נדלניים בארץ

מחפשים לרכוש דירה לצורך השקעה או מגורים? הכירו את פרויקט המגורים המוביל בישראל אשר ניתן כיום לרכישה במחיר אטרקטיבי, בלב לבה של מדינת ישראל. כל

פרויקטים נדלניים בארץ

מחפשים לרכוש דירה לצורך השקעה או מגורים? הכירו את פרויקט המגורים המוביל בישראל אשר ניתן כיום לרכישה במחיר אטרקטיבי, בלב לבה של מדינת ישראל. כל

3 כללים חשובים ברכישת שטח חקלאי לבנייה

רכישת קרקע חקלאית נראית לעיתים אופציה משתלמת במיוחד להשקעה בתחום הנדל"ן. המחירים נוחים, לעיתים הקרקע ממוקמת באזורי ביקוש, שמחיר דירה בהם אינו ריאלי וכך מוצאים