הגישו נגדי תלונה פלילית במשטרה – מה לעשות?

תוכן עניינים

שלטון החוק מאפשר לנו ליהנות מזכויות מסוימות ומאידך גורם לנו להיות כפופים לחובות מסוימים. אחת הזכויות של כל אזרח היא להגיש תלונה במשטרה. מי שמאמין שאדם מסוים או גוף כלשהו פגעו בו שלא במסגרת החוק, רשאי לגשת אל תחנת המשטרה הקרובה לביתו ולהגיש תלונה.

כאשר מוגשת תלונה נגד אדם מסוים, כל עוד קיים בסיס לתלונה הוא יכול להפוך לחשוד בביצוע עבירה. מה עושים כאשר מוגשת נגדכם תלונה פלילית במשטרה? המשיכו לקרוא.

 

תלונה במשטרה

תלונה במשטרה היא דבר שכל אחד יכול לעשות. אדם שמאמין שאדם אחר או גוף מסוים פגע בו בניגוד לחוק, יכול להגיש תלונה כזאת. המטרה בהגשת התלונה לא משנה. מגיש התלונה יכול לשאוף לעשיית צדק פרטי או למניעת פגיעה כזו באנשים אחרים. כך או כך, המשטרה תפעל בצורה זהה, ובמידת הצורך תפתח חקירה ותזמן את החשוד.

מכיוון שהחוק אינו מונע מאף אזרח להגיש תלונה במשטרה, הגשת תלונה במשטרה יכולה להיעשות גם במקרים שאינם מוצדקים. מגיש התלונה יכול להגיש אותה כלפי אדם או גוף מסוים שלא עשו שום דבר שאינו חוקי. בכל אופן, ייצוג ע"י עורך דין פלילי הוא משהו שכל אדם שהוגשה נגדו תלונה כזאת זקוק לו.

 

כיצד תוכלו לדעת זאת?

אחד הדברים המפחידים ביותר בתלונה פלילית שמוגשת נגדכם היא הדרך בה תגלו על תלונה כזאת. כשאדם מגיש נגדכם תלונה פלילית במשטרה, לא תקבלו התראה בטלפון או במייל. במידה והמשטרה תחליט שיש בכך צורך, היא תזמן אתכם לחקירה בתחנת המשטרה, אליה תצטרכו להגיע במועד שצוין.

דרך אחרת יכולה להתרחש במידה והעבירה בה אתם חשודים חמורה, או שיש חשש מבחינת המשטרה שאתם עשויים שלא לשתף פעולה או להוות סכנה לציבור. במקרים הללו, המשטרה יכולה לעצור אתכם בביתכם או במקום בו אתם נמצאים.

 

מה אתם יכולים לעשות?

הדבר הראשון שחשוב לעשות הם לשתף פעולה עם המשטרה קודם כל. בריחה או אי התייצבות לתחנת המשטרה יכולה רק לסבך אתכם יותר. אחרי שהבנתם את העיקרון הזה, הפעולה המשמעותית ביותר שתוכלו לבצע היא יצירת קשר עם עורך הדין הפלילי שלכם. אם אין לכם אחד כזה, תצטרכו למצוא עורך דין פלילי איכותי. עורך הדין הזה הוא בעל המקצוע בעל הידע הרלוונטי ביותר למקרים בהם מוגשת נגדכם תלונה פלילית.

 

מה עורך הדין שלכם יכול לעשות?

מכאן והלאה, עורך הדין הפלילי יצטרך לקחת פיקוד על האסטרטגיה המשפטית בה תשתמשו במהלך החקירה. עורך הדין יכול לבצע מספר פעולות שיסייעו לכם. הוא יכול לתת לכם ייעוץ בתחנת המשטרה או לפני הגעתכם אל התחנה, לוודא שאתם מקבלים את כל הזכויות שמגיעות לכם מטעם החוק, לייצג אתכם בבית המשפט ולנהל שיח עם התביעה הפלילית כדי להבטיח את האינטרס שלכם.

ייצוג עי עורך דין פלילי

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים