5 שאלות ותשובות בתביעת נכות עבודה

תוכן עניינים

תאונות עבודה יכולות להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו. כשהן מסתיימות באחוזי נכות ובפגיעה בכושר ההשתכרות שלנו, הרי שניתן יהיה להגיש תביעת נכות עבודה ולקבל דמי פגיעה בהתאם. היות וסוגיית תביעת נכות עבודה מעלה לא מעט שאלות ותהיות בקרב נפגעים רבים, ריכזנו עבורכם כמה שאלות ותשובות נפוצות בנושא

 

תאונת עבודה – מתי היא מתרחשת?

תאונה לכשעצמה היא אירוע פתאומי ובלתי צפוי, כאשר בחלק מהמקרים, ניתן יהיה לתבוע את הגורם האחראי ולדרוש פיצויים בהתאם. אחת מהתביעות הנפוצות בתחום הנזיקין, היא תביעה בגין נכות מעבודה, המתייחסת לאירועי תאונות עבודה ומחלות מקצוע, העלולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו במקום העבודה.

לא מעט אנשים נוטים לחשוב כי תאונת עבודה יכולה להתרחש רק במקום העבודה עצמה, אך למעשה, על פי הגדרת החוק לביטוח לאומי, תאונת עבודה תחשב גם בדרך אל העבודה ובחזרה ממנה, לרבות בזמני ההפסקה של העובד, הקבועים על פי חוק, במהלך עבודתו.

 

את מי תובעים במסגרת תביעת נכות עבודה?

על מנת לממש את הזכויות המגיעות לנו במקרה של תאונת עבודה עלינו יהיה להגיש תביעה בהתאם, כאשר תביעת נכות עבודה תתאפשר כנגד שני גופים עיקריים:

 

המוסד לביטוח לאומי

במסגרת התשלום החודשי שכל אזרח ישראלי מעל גיל 18 משלם לביטוח לאומי, לכל אזרח שנפגע בתאונת עבודה ונקבעו לו אחוזי נכות רפואית בשיעור מסוים, עומדת הזכות לקבל "דמי פגיעה" שנועדו לפצות אותם עם הפגיעה בכושר ההשתכרות וזאת עד לתקופה של 3 חודשים.

 

חברות הביטוח הפרטיות

במידה והמעסיק ערך לעובדיו ביטוחים פרטיים ו/או במקרים בהם העובד רכש פוליסת ביטוח פרטית לעצמו, הרי שניתן יהיה לתבוע את חברת הביטוח הפרטית.

 

מהם הצעדים הראשונים בתביעת נכות מעבודה?

תהליך התביעה מול ביטוח לאומי, הוא תהליך בירוקרטי ממושך, הכרוך במילוי טפסים ייעודיים וצירוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. מילוי שגוי ו/או לא נכון של הטפסים עלול להביא לסחבת ולעיכובים מיותרים בתהליך מימוש הזכויות ולכן, מומלץ למלא את טפסי התביעה במלוא תשומת הלב ולתאר ביתר פירוט את כל הנזקים והמגבלות הרפואיות הקיימות.

 

מהו סך הפיצויים שניתן לקבל?

קביעת סך הפיצויים בגין תביעת נכות מעבודה, נקבעת בהתאם לדרגת הנכות (זמנית / צמיתה) ולאחוזי הנכות שנקבעו. בהתאם לכך, סך הפיצויים יכול לנוע בין דמי פגיעה לתקופה מוגבלת ועד קצבת נכות קבועה, כאשר חישוב הפיצויים מבוסס בשיעור של 75% משכר העובד בשלושת החודשים שקדמו לתאונה.

 

כיצד ניתן למקסם את סיכויי הצלחת התביעה?

על מנת לוודא כי המקרה שלכם אכן נופל תחת הגדרות החוק לביטוח לאומי ולהבין בדיוק מה סכום הפיצויים שתוכלו לדרוש, מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד אובדן כושר עבודה, המתמחה בתביעות מול ביטוח לאומי, כך שיכוון וידריך אתכם לאורך כל התהליך.

 

לסיכום

במסגרת תביעת נכות מעבודה ניתן לתבוע את ביטוח לאומי ו/או את חברות הביטוח הפרטיות, כאשר בכל אחד מהמקרים מדובר בהליך ממושך ובירוקרטי, הדורש תשומת לב רבה במילוי הטפסים וצירוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, כאשר ההמלצה הרווחת היא להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה בתחום.

תביעת נכות עבודה

 

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם