רשלנות רפואית באבחון טרום לידה – כמה זה נפוץ?

תוכן עניינים

היריון הוא תהליך ארוך ומורכב, שנמשך כתשעה חודשים. במהלך פרק הזמן הזה, האם עוברת מספר בדיקות מסוימות, בין היתר כדי לוודא את מצבו הבריאותי של העובר. ישנם מקרים בהם לאחר לידה, תתגלה רשלנות רפואית באבחון טרום לידה. במאמר הבא נסקור את התופעה ואת השכיחות שלה.

 

אבחון טרום לידה

אנחנו דואגים לילדים שלנו עוד הרבה לפני שהם נולדים. זה מתבטא גם ברכישת מוצרים הכרחיים לפני שהתינוק נולד, אך גם בביצוע בדיקות שונות ואבחונים לבעיות רפואיות מסוימות, שהעובר עשוי לסבול מהן. המטרה באבחונים הללו היא להבין האם ניתן ליילד את העובר בצורה בטוחה ואם כן, באיזה מצב בריאותי הוא יגיע אל העולם.

אבחון טרום לידה שמתבצע באופן שאינו תקין, עשוי להיחשב למקרה של רשלנות רפואית. עוד על כך תוכלו לקרוא באתר של משרד עורכי דין אונגר שויגמן.

 

מהי רשלנות רפואית?

לפני שנסביר את התופעה הזאת, חשוב להבין קודם כל מהי בעצם רשלנות רפואית. החוק בישראל קובע שרשלנות רפואית היא מצב בו רופא, עקב התרשלות, גורם לנזק משמעותי למטופל. התרשלות מוגדרת כנקיטה או אי נקיטה בפעולה מסוימת, מבלי שנבחנו כל אמצעי הזהירות השונים או מבלי שהרופא עקב אחר הנורמות הסבירות מבחינה מקצועית. רשלנות רפואית יכולה להיות רלוונטית לכל הליך רפואי ולכל תופעה רפואית.

 

רשלנות רפואית באבחון טרום לידה

רשלנות רפואית באבחון טרום לידה, היא רשלנות בה הרופא לא מאבחן פגם או מום מסוים בעובר לפני הלידה. האירוע ייחשב לרשלנות אם הרופא היה אמור בדיעבד לזהות את המום, או אם הרופא לא זיהה עקב פעולות לא סבירות.

 

כיצד זה בא לידי ביטוי?

הרשלנות הזאת תבוא לידי ביטוי בסופו של דבר רק בלידה. העובר יצא אל אוויר העולם עם מום מסוים. ייתכן שמדובר על מום קוגניטיבי וייתכן שמדובר על מום פיזי, אך זה לא דבר שניתן יהיה להסתיר מבחינה רפואית.

 

נזק לא משמעותי

ישנם מקרים שרופאים לא אבחנו מום, אך הדבר לא ייחשב לרשלנות רפואית, מכיוון שמדובר על נזק שאינו משמעותי. אם למשל עובר נולד ללא חלק מסוים מהאוזן שלו, האירוע לא ייחשב לרשלנות רפואית, שכן זה לא סביר שהורי התינוק היו בוחרים בהפלה לא המידע היה חשוף עבורם.

 

סימנים מחשידים

ישנם סימנים שיכולים לעורר את החשד שלכם לאירוע של רשלנות באבחון טרום לידה. למשל, הגעה של רופאים בכירים ללידה, הוצאה של הבעל מחדר הלידה או ביצוע בדיקות שונות לאחר הלידה.

 

הרבה יותר נפוץ משאתם חושבים

קשה לעמוד את השכיחות של רשלנות כזאת מבחינת נתונים, אך מדובר על אירוע של רשלנות רפואית שהרבה יותר נפוץ ממה שנהוג לחשוב. לכן, מומלץ להיות ערניים לאורך כל הליך ההיריון ולוודא שכל הבדיקות מבוצעות בצורה מקצועית.

רשלנות רפואית

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
חוות דעת מומחה רפואי ברשלנות רפואית

מקרי רשלנות רפואית יכולים להיות מורכבים ומאתגרים להתמצאות, ולרוב דורשים עדות של מומחים רפואיים כדי לבסס רשלנות. לדעותיהם יש משקל משמעותי וממלאות תפקיד מכריע בקביעת

כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות

פיצויים בתביעות רשלנות רפואית ממלאים תפקיד חיוני במתן צדק והגינות למטופלים שנפגעו מידיהם של אנשי מקצוע בתחום הבריאות. רשלנות רפואית מתרחשת כאשר רשלנות או חוסר