תאונת עבודה – כיצד ניגשים לוועדת ביטוח לאומי?

תוכן עניינים

נפצעתם במהלך העבודה שלכם? ייתכן שיצא לכם לשמוע מקולגות על הצורך בפנייה אל ועדה של הביטוח הלאומי, על מנת שתוכלו לקבל פיצויים כספיים שמגיעים לכם. השאלה היא כיצד ניגשים לוועדה בביטוח הלאומי? במאמר הבא נסביר מהי הוועדה הזאת, מדוע חשוב לגשת אליה וכיצד עושים זאת.

 

מהי תאונת עבודה?

החוק בישראל מכיר בתאונות שונות. כל אדם שנפגע בתאונה מסוימת, יכול לממש זכויות שונות לפי החוק. בישראל, תאונת עבודה היא כל תאונה שהתרחשה במהלך העבודה או במקום העבודה. גם תאונה שמתרחשת בדרך אל מקום העבודה מהבית, או בדרך ממקום העבודה בחזרה אל הבית, נחשבת לתאונת עבודה.

אדם שנפגע בתאונת עבודה יכול לקבל פיצויים כספיים. אם התאונה כל כך חמורה וגורמת לנזק משמעותי, שמונע מהנפגע את היכולת שלו לעבוד, ניתן להגיש תביעת אובדן כושר עבודה אך לפני זה צריך לפנות אל הביטוח הלאומי.

 

מדוע יש לגשת אל וועדה בביטוח הלאומי?

לא סתם עובדים נדרשים לפנות אל הביטוח הלאומי. נפגע בתאונת עבודה זכאי לקבל דמי פגיעה על הימים בהם תאונת העבודה השביתה אותו. דמי הפגיעה אמורים להחליף את המשכורת של הנפגע, שלא מקבל תשלום ממקום עבודתו במהלך פרק הזמן בו הוא מושבת.

כדי לקבל פיצויים מתקדמים יותר, כמו קצבת נכות מעבודה, מענק כספי חד פעמי או פיצויים של ביטוח אובדן כושר עבודה, צריך קודם כל להתייצב מול וועדה של הביטוח הלאומי.

 

הגשת תביעה

להתייצב מול הוועדה זה לא דבר מסובך בכלל. על מי שרוצה לגשת אל וועדה בביטוח הלאומי להגיש תביעה לביטוח הלאומי לקבלת דמי פגיעה, ולאחר מכן להגיש תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה. ניתן להגיש את התביעות באופן מקוון, בדואר או בסניף.

 

התייצבות מול הוועדה

לאחר הגשת התביעה, אליה יצורפו מסמכים רפואיים רלוונטיים, התובע יקרא להתייצב מול הוועדה. אותה וועדה בביטוח הלאומי היא וועדה רפואית. הוועדה תבחן את מצבו הרפואי של נפגע תאונת העבדוה. בנוסף, היא תתחשב במסמכים הרפואיים שישלחו אליה בעת הגשת התביעה.

 

קבלת תשובה

לאחר שראתה את התובע ולאחר שעיינה במסמכים, תקבל הוועדה החלטה. ההחלטה יכולה להיות קביעה מסוימת של אחוזי נכות, דבר שיעניק לתובע קצבת נכות מעבודה, או מענק חד פעמי, לפי גובה אחוזי הנכות שיקבעו לו. הוועדה יכולה גם לדחות את התביעה ולקבוע שהתובע אינו סובל מאחוזי נכות.

 

ערעור?

במקרים בהם הוועדה החליטה לדחות את התביעה, התובע יכול לערער על כך. הערעור יוגש לוועדה, שתבחן מחדש את מצבו של התובע. את הערעור יש להגיש בפרק הזמן שמצוין בחוק, ללא איחור.

 

פיצויים שונים

חשוב להבדיל בין הפיצויים השונים. הביטוח הלאומי מאפשר קבלת דמי פגיעה וגמלת נכות מעבודה, שבאה לידי ביטוי בתור קצבה או מענק. חברות ביטוח פרטיות מאפשרות קבלת פיצוי כספי במסגרת ביטוח אובדן כושר עבודה.

תביעת אובדן כושר עבודה

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם