חוויתם תאונה? כך עורך דין תאונות דרכים יכול לסייע לכם

תוכן עניינים

תאונות דרכים מתרחשות במדינת ישראל באופן יום יומי. חלקן הגדול של תאונות אלה מסתיים בפגיעה גופנית או בפגיעה ברכוש. במקרים אלו יש צורך בהגשת תביעות שונות למספר גופים שונים בכדי לקבל פיצויים בגין הפגיעה.

בדיוק בנקודה הזאת נכנסים עורכי הדין. אז מה הנזקים שנגרמים בתאונות דרכים? מה הפיצויים שניתן לבקש בשל נזקים אלו ולמי? ואיך עורך דין לתאונות דרכים יכול לסייע לכם בכל התהליך המשפטי? כל התשובות במדריך הקצר שלפניכם.

 

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

בישראל, לאחר תאונת דרכים ניתן להגיש תביעה לשם קבלת פיצויים מהגורמים המבטחים שקשורים לתאונה. בעבר, לפני חיקוק חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, במקרה ולא היו גורמים מבטחים רלוונטיים בתאונה, לא ניתן היה להגיש תביעה. לאחר כניסת החוק לפועל, הוקמה קרן מיוחדת לפיצוי נפגעים אלו, ואפשר לתבוע אותה במקרה ואין גורם אחר שניתן לתבוע.

 

אילו פיצויים ניתן לבקש בגין תאונות דרכים?

דיני הנזיקין קובעים שני סוגי של נזקים שבגינם ניתן לקבל פיצויים. נזקי גוף, נזקים אלו הם כל סוגי הנזק הבריאותי או הנפשי שנגרם כתוצאה מתאונת דרכים. בין אם מדובר בנזק שגורם להפסד הכנסות ונקרא אובדן כושר עבודה או שמדובר בהפסד ימי עבודה של קרובי משפחה שטיפלו בנפגע.

חיבור של כלל האלמנטים היא הדרך לחשב נזקי גוף. הנזק השני הוא נזק רכוש. נזק זה הוא הנזק שנגרם לרכב, לתכולת הרכב או לכל נכס אחר שנפגע בתאונת הדרכים. בכדי לקבל פיצויים על נזקים אלו דרוש ביטוח צד ג' בתוקף.

 

הגשת תביעת פיצויים לחברת ביטוח פרטית

עורך דין תאונת דרכים הוא עורך דין שהתמחה בהגשת תביעות לביטוח לאומי וחברות ביטוח פרטיות לשם קבלת פיצויים. במקרה של הגשת תביעה לביטוח פרטי, לחברת הביטוח אינטרס מובנה לשלם כמה שפחות פיצויים בכדי להגדיל את רווחי החברה.

לכן חברות ביטוח מפעילות גורמים משפטיים ומקצועיים אחרים שמטרתם היא הורדת התשלום המשולם למבוטח. עורך דין טוב יעזור לכם להתמודד עם חברת הביטוח ובמידת הצורך יגיש בשמכם תביעה לבית המשפט.

 

הגשת תביעת פיצויים לביטוח לאומי

גם במקרה של הגשת תביעה לביטוח לאומי עורך דין מנוסה יכול להועיל לכם בקבלת התביעה והגדלת סכום הפיצוי. ביטוח לאומי אמון על כספי ציבור ולכן תפקידו למנוע הונאות ביטוח כאלה ואחרות. לעיתים קרובות אנשים שמגישים תביעה לביטוח לאומי נענים בשלילה ולא זוכים לממש את הזכות הקבועה להם בחוק.

זאת משום שהם לא מגישים את הטפסים בצורה נכונה או בשל העובדה שהם מתקשים להוכיח את הנזק שנגרם להם בוועדות הרפואיות. עורך דין שהתמחה בתחום תאונות הדרכים יוכל לעזור לכם בהתמודדות עם הבירוקרטיה של ביטוח לאומי ובהוכחת הנזק שנגרם לכם וכמובן בהגדלת הפיצוי.

חוויתם תאונה? כך עורך דין תאונות דרכים יכול לסייע לכם

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
כמה עולה חוקר פרטי

כאשר אתם ניגשים לבחור איש מקצוע כזה או אחר, אחד מהקריטריונים החשובים ביותר שאתם רוצים לבדוק זה כמובן העלות הכספית של השירות. אך כאשר תרצו

אימון עסקי לחברות בטון – האם זה משתלם?

בישראל פועלות כיום חברות בטון רבות המבצעות עבודות בטון שונות ומגוונות לרבות: יציקת רצפת בטון, ניסור בטון, שיקום בטון, קידוח בטון לעומקים שונים, בניית גדר

סעיף בוררות – מהו?

בעולם המשפט של ימינו בוררות וגישור הם חלקים בלתי נפרדים ממנו. צדדים רבים שנתגלע ביניהם סכסוך פונים להליך בוררות במקום לנקוט בדרך המשפטית הסטנדרטית. בהתאם