דחייה של תביעת ביטוח – איך להתמודד?

תוכן עניינים

חברות ביטוח ותוכניות ביטוח שונות נועדו בכדי להגן על המבוטחים בהן במקרה של אירוע שפגע בהם כלכלית, רפואית או בדרך אחרת. לשם כך משלמים החברים בתוכניות הביטוח השונות תשלום חודשי, המהווה בסיס לפיצוי שיינתן להם בבוא העת, במידה והדבר נדרש. במקרים מסוימים, חברות הביטוח דוחות את הדרישה לקבלת פיצויים. איך מתמודדים עם דחייה כזאת? המשיכו לקרוא…. 

 

דחיות של תביעות ביטוח שונות בישראל

לחברות הביטוח השונות יש אינטרס מובנה לדחות כמה שיותר תביעות. הסיבה לכך היא שכל שקל שלא מגיע למבוטחים בכספי פיצויים יכול להיכנס לרווחי חברות הביטוח. כמובן שלעיתים הדחיות נעשות בשל חשד או אימות של חשד שמדובר במקרה מרמה. כך או אחרת, המציאות מדברת בעד עצמה – בישראל חברות הביטוח דוחות אחוז גדול של התביעות השונות שמוגשות להן. הדבר בולט במיוחד במקרים של תביעות  בתחום הסיעוד, כאשר אחוז הדחייה של תביעות בתחום זה עומד על 30%.

 

מה עושים בשליחת הבקשה בכדי למנוע דחייה?

תביעות ביטוח הן בעצם הגשת בקשה לחברת הביטוח לשם קבלת כספי פיצויים על אירוע אשר מכוסה בפוליסת הביטוח. הגשה נכונה של תביעת ביטוח שכוללת את כלל המסמכים הנדרשים, ועומדת בכל הכללים הרלוונטיים, תגרום לכך שלחברת הביטוח יהיה קשה הרבה יותר לדחות אותה מאשר הגשת תביעה מבולגנת וחסרה. אחת העילות הנפוצות לדחייה של תביעת ביטוח על ידי חברות הביטוח, היא חוסר במסמכים ומילוי לא נכון של טופסי התביעה השונים.

 

איך לפעול לאחר קבלת של הדחייה של תביעת הביטוח?

במידה והגעתם למצב שבו חברת הביטוח דוחה את תביעת הביטוח שלכם, עליכם לפעול באחת משתי דרכים. במקרים שבהם קיימת בחברת הביטוח אופציה לערער על ההחלטה – עליכם להגיש ערעור על הדחייה של התביעה. במידה ולא ניתן להגיש ערעור לחברה שאחראית על הביטוח, עליכם להגיש תביעה לבית המשפט בכדי לקבל את כספי הפיצויים שמגיעים לכם כדין.

 

עורך דין לליווי של ערעור על דחייה של תביעת ביטוח

הגשת תביעה לבית משפט כנגד חברת ביטוח אינה דבר פשוט, ולכן כדאי לשכור עורך דין שיש לו התמחות בתביעות ביטוח שונות, בכדי שילווה את התהליך וייצג אתכם בבית המשפט. עורך דין עם התמחות בנושא יכול לשנות את פסק הדין ב-180 מעלות וגם לגרום לכך שכספי הפיצוי שייפסקו לכם יוגדלו משמעותית במקרים מסוימים.

 

התמודדות עם דחייה של תביעת ביטוח – סיכום

חברות ביטוח, בגלל האופי של מבנה הרווחים שלהן, וכן בשל היתקלות במקרי מרמה רבים, נוטות לדחות כמה שיותר מתביעות הביטוח שהוגשו להן. בכדי להתמודד עם תופעה זאת, יש להגיש את תביעת הביטוח בצורה מסודרות ומקיפה. אם בכל זאת קיבלתם דחייה מחברת הביטוח, ייתכן שתוכלו לקבל את הפיצוי המגיע לכם באמצעות תביעה של החברה בבית המשפט.

תביעת ביטוח

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים