חלוקת זמני שהות עם הילדים – מה הדרך הטובה ביותר?

תוכן עניינים

משך הזמן שבו יבלו הילדים עם כל אחד מההורים הוא אחד הנושאים הכי חשובים, נפיצים ומעוררי מחלוקת בהליך גירושין. חלוקת זמני השהות, חלוקת הנכסים ותשלום המזונות – אלו הם הנושאים המשמעותיים ביותר שעולים בתהליך הגירושין. בכתבה זו נציג מהי  הדרך הטובה ביותר לבצע את חלוקת זמני השהות עם הילדים, ואיך להימנע ככל האפשר מבעיות בנושא

 

חלוקת משמורת בישראל לפי גיל הילדים

בישראל קיימת חזקה בדיני המשפט לענייני משפחה, שנקראת חזקת הגיל הרך. חזקה זאת קובעת כי במקרים בהם לא יוסכם על חלוקת משמורת בין ההורים, ילדים עד גיל 6 יועברו לחזקת האם, מלבד במקרים מיוחדים. כיום ישנה התפתחות בפסיקה, וקיימות כבר פסיקות רבות לפיהן הילדים עוברים לחזקה חלקית או מלאה של האב למרות שהם מתחת לגיל 6.

כלל חשוב נוסף הוא, שככל שהילדים קטנים יותר, כך הסיכוי שהם יועברו לחזקת האם הוא גדול יותר. ניתן להרחיב בנושא זה עוד רבות, וכאן ניתן לפנות לפרטים נוספים.

 

איך כדאי לחלק את המשמורת במקרה של ילדים גדולים?

הדרך הטובה ביותר לחלק את המשמורת בין ההורים היא על ידי דיאלוג והסכמה על משך השהייה של הילדים עם כל אחד מההורים. דרך זאת מותירה את בית המשפט ואת נציגיו השונים הרחק מהקשר המשפחתי שלכם, ומאפשרת לכם לקבוע את גורלכם בעצמכם.

גרושים וגרושות רבים מאמינים שבית המשפט יפסוק להם משמורת מלאה, ולכן הם לא מוכנים להגיע להסכמה. בסופו של דבר, לעיתים קרובות, בית המשפט לא פוסק בצורה שהם סברו שיפסוק, וכך הם יוצאים נפגעים מכאן ומכאן.

 

החלטה על משמורת של בית הדין

במקרים בהם בני הזוג שעומדים להתגרש לא מצליחים להגיע להסכמה בקשר לחלוקת הזמן של המשמורת, יש צורך לפנות אל בית הדין לקבלת פסק דין בנושא. במקרים אלה, יש צורך בתסקיר של עובד סוציאלי, שיקבע את התרשמותו מהקשר שבין ההורים לבין הילדים, ומי היה המטפל הראשי בהם לפני הגירושין, ובהתאם לכך ימליץ אצל מי טובת הילדים תושג בצורה המיטבית.

 

הנזקים שעלולים להיגרם לבני הזוג מפנייה אל בית המשפט

חשוב להבין שפנייה אל בית המשפט בכדי שיחליט על חלוקת זמני השהייה של הילדים, היא פתיחה של הליך משפטי ארוך וסבוך. על בית המשפט יהיה לקבוע מספר קביעות כגון: מי יכול לדאוג לטובת הילד ומה הייתה היסטוריית הטיפול בו על ידי ההורים. כאמור, הליך זה גם מצריך פגישות עם עובד סוציאלי שיקבע את חוות דעתו בנושא.

 

חלוקת זמני שהות עם הילדים במקרה של גירושין – סיכום

הדרך הטובה ביותר לחלק את זמני השהות של הילדים עם כל אחד מההורים הגרושים, היא על ידי ניהול דיאלוג והסכמה בין ההורים. במקרים בהם הדבר לא מתאפשר מסיבה כל שהיא, יש לפנות לבית הדין בכדי שיכריע בעניין.

הליך גירושין

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים