חשבון מוגבל – מהו וכיצד ניתן למנוע זאת?

תוכן עניינים

חשבון בנק הוא כלי בסיסי והכרחי עבור כל אזרח במדינת ישראל. החשבון מאפשר לנהל את הכספים באופן מסודר, לקבל משכורת, לשלם חשבונות, לקבל הטבות ממשלתיות ועוד. לעיתים הבנק בוחר להגביל את החשבון ולמנוע ביצוע פעולות מסוימות, דבר הגורם לקושי רב ללקוח. מאמר זה יסביר מהו חשבון מוגבל, מתי ומדוע הוא קורה, וכיצד ניתן להתמודד עם המצב

סיבות להגבלת חשבון על ידי הבנק

קיימות מספר סיבות אפשריות לכך שבנק בוחר להגביל חשבון בנק של לקוח. הסיבה הנפוצה ביותר היא חוב כספי של הלקוח כלפי הבנק עצמו. כאשר הלקוח לא עומד בתשלומי הלוואה או אשראי שנטל מהבנק במועדם, הבנק רשאי להטיל הגבלות על חשבונו של הלקוח עד אשר יוסדר החוב. למעשה, זוהי דרך של הבנק להבטיח שהוא יקבל את הכספים המגיעים לו.

סיבה אחרת יכולה להיות חשד של הבנק לפעילות בלתי חוקית בחשבון, לדוגמה הלבנת הון או מימון טרור. במקרים אלו הבנק מחויב על פי חוק לבדוק את הפעילות בחשבון ועשוי להגביל זמנית שימוש בחשבון עד אשר החשד יתברר או יוסר.

סיבה נוספת היא אי עמידה בהוראות ונהלי הבנק. למשל, אי מתן מסמכים נדרשים לזיהוי לקוחות או אי דיווח על פעילות חריגה. במקרים אלו הבנק עלול להטיל הגבלות עד להסדרת הנושא.

כיצד למנוע הטלת הגבלות על חשבון הבנק

במסגרת המאמץ למנוע מצב של הגבלת חשבון עולה השאלה כיצד ניתן למנוע הגבלות בחשבון. אף שישנן זכויות המגינות על הלקוח, עדיין רצוי לנקוט באמצעים שימנעו מלכתחילה את המצב.

הינה מספר עצות:

  • עדיף לפרוע הלוואות ואשראי בבנק במועד ולהימנע חובות.
  • יש להימנע מהפקדות או משיכות גבוהות שעלולות לעורר חשד להלבנת הון.
  • כדאי לדאוג למסמכים מזהים עדכניים ולדווח לבנק על כל שינוי או פעילות חריגה.
  • חשוב לשתף פעולה עם הבנק בכל בקשה למידע או מסמכים נוספים לצורך בירור פעילות.
  • מומלץ לשמור על קשר שוטף עם הבנק ולעדכן בכל מקרה חריג כדי למנוע אי הבנות.
  • חיוני לבדוק בקביעות את הדיווחים והעמלות בחשבון כדי לזהות פעילות לא רגילה.
  • למצבי חירום, עדיף לערוך ייפוי כוח מעודכן לחשבון שיאפשר לאדם נוסף לטפל בו במקרה הצורך.

מה לעשות כאשר החשבון מוגבל?

יש ליצור קשר עם הבנק באופן מיידי להבנת הסיבה להגבלה והדרכים להסירה. חשוב לשתף פעולה במתן הסברים ומסמכים. כמו כן, חשוב לבדוק האם יש זכות לקבל כספים לצרכים בסיסיים ולשלם חובות בדחיפות, אם ניתן. אם ההגבלה נראית בלתי מוצדקת או פוגעת בזכויות, ניתן להגיש תלונה בבנק ישראל.

זכויות הלקוח כאשר החשבון מוגבל

חשוב לדעת שגם כאשר הבנק החליט להגביל את החשבון, יש ללקוח זכויות מסוימות על פי החוק הישראלי: הבנק אינו רשאי למנוע משיכת כספים הנחוצים לצרכי מחייה בסיסיים של הלקוח ובני משפחתו. הבנק אינו רשאי למנוע תשלום מיסים. ניתן לערער על החלטת הבנק להטיל הגבלות על החשבון בפני הממונה על הבנקים בבנק ישראל. אם נגרם נזק כתוצאה מהגבלה שהוטלה שלא כדין, הבנק עלול להיתבע בגין הנזק שנגרם. לכן, גם אם התקבלה הודעה על הגבלת החשבון, חשוב לברר מול הבנק מהן הזכויות המגיעות על פי החוק ולפעול בהתאם.

חשבון בנק

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
כמה עולה חוקר פרטי

כאשר אתם ניגשים לבחור איש מקצוע כזה או אחר, אחד מהקריטריונים החשובים ביותר שאתם רוצים לבדוק זה כמובן העלות הכספית של השירות. אך כאשר תרצו

אימון עסקי לחברות בטון – האם זה משתלם?

בישראל פועלות כיום חברות בטון רבות המבצעות עבודות בטון שונות ומגוונות לרבות: יציקת רצפת בטון, ניסור בטון, שיקום בטון, קידוח בטון לעומקים שונים, בניית גדר

סעיף בוררות – מהו?

בעולם המשפט של ימינו בוררות וגישור הם חלקים בלתי נפרדים ממנו. צדדים רבים שנתגלע ביניהם סכסוך פונים להליך בוררות במקום לנקוט בדרך המשפטית הסטנדרטית. בהתאם