נקלעתם לתאונת פגע וברח? הכירו את זכויותיכם!

תוכן עניינים

ידוע לכולם שכאשר מתרחשת תאונת דרכים בין שני רכבים לא מתקיימת יותר מידי שאלה לגבי מי אשם עקב חוק הפלת"ד המחייב את חברת הביטוח לשלם פיצוי בכל מקרה. אך מה עושים בעת תאונת פגע וברח? מה עושים שאין את מי לתבוע? גם לכך יש פתרון. נקלעתם לתאונת פגע וברח? הכירו את זכויותיכם!

 

חוק הפלת"ד, פיצויים לכולם

חוק הפלת"ד או בשמו המלא, החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים הוא חוק מהפכני בכל היבט. החוק שביקש להימנע מדיוני נצח הנוגעים לשאלת האשמה בתאונות דרכים ולהכליל אותם בתוך דיני הנזיקין המבקשים למצא את האשם תחילה ורק לאחר מכן להשית את הפיצוי גרם לכך שכל אזר אשר נקלע לסיטואציה בה הוא מעורב בכל דרך שהיא בתאונת דרכים הוא למעשה בעל זכות לקבלת פיצוי מגורם ביטוחי מהימן ומאושר על ידי הרשויות בישראל.

ישנם כללים ברורים מאד עבור מי אמור לפצות אדם בעת תאונת דרכים:

  • אדם הנוהג ברכב תובע את חברת הביטוח שלו.
  • נוסעים ברכב תובעים את חברת הביטוח של הנהג.
  • הולך רגל יתבע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע
  • במידה ואין אפשרות לתבוע חברת ביטוח ישנה קרן מיוחדת לנושאים אלו. תאונת פגע וברח היא מקרה שכזה

תאונת פגע וברח

נקלעתם לתאונת פגע וברח? הכירו את זכויותיכם

לפעמים הגורל לא משתף איתנו פעולה. הוא מציב אותנו בסיטואציות שלא הינו מאחלים לאיש להיקלע אליהם. ללא ספק תאונת פגע וברח היא אירוע שכזה, אך מה אפשר לעשות במקרה שכזה? מה הן למעשה הזכויות העומדות לנו במצב זה? במידה והנהג שפגע בנו נמלט מהאזור איך נדע את מי לתבוע?

ובכן במידה ונפגעתם בתאונת דרכים של פגע וברח, מומלץ לפנות בראש ובראשונה לעורך דין, עדיף אחד הפועל בתחום התאונה, כלומר אם נפגעתם בתל אביב, פנו אל עורך דין תאונות דרכים בתל אביב. הם מכירים את המקומות, את המשטרה והסביבה כולה.

שנית הגישו תביעה מיידית לקרן קרנית אשר הוקמה מתוקף הפלת"ד ומאפשרת למי שאינו יודע את מי לתבוע בגין תאונת דרכים להגיש תביעה ולקבל את הפיצוי. עוד אחת מהזכויות העומדות לכם היא הגשת תלונה במשטרה על האירוע לא בגין התאונה עצמה, אלא על ההפקרה והבריחה, לאחר שייתפס הנהג תוכלו להגיש נגדו תביעת נזיקין.

 

מה חשוב לעשות

נפגעתם בתאונת פגע וברח יש מספר פעולות שחשוב מאד לבצע על מנת שהזכיות שלכם יוכלו להגיע לכדי מימוש מירבי בעת הצורך.

  • פנו לקבלת ייעוץ משפטי – אין זה משנה אם תפנו אל עורך דין תאונות דרכים בתל אביב או לכל עורך דין מכל מקום בארץ, הליווי והיעוץ המשפטי שתקבלו יהיה שווה לכם זהב.
  • הגישו תלונה במשטרה, דווחו על התאונה כאשר אתם עדיין באזור. תאונת פגע וברח היא אירוע פלילי. חשוב מאד שיהיה רישום משטרתי לקיומה של התאונה תוך ציון העובדה שהרכב הפוגע נמלט מהזירה.
  • תעדו ככל האפשר את זירת התאונה, חפשו מצלמות דרך או של בתי עסק באיזור. נסו לאתר עדים למקרה. יכול להיות שאתם תזדקקו לכל אלו בשלב מאוחר יותר.
  • תייגו כל מסמך הקשור לתאונה, החל מהגשת הטיפול הראשוני בזירת התאונה, דרך סיכום הטיפול וההמשך שלו לאורך חודשים. בקשו העתקים של הדיווח המשטרתי, כל מסמך יכול לסייע

תאונת דרכים

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה חשוב לשאול עורך דין מההתחלה

יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהן תצטרכו להיעזר בשירותים של עורך דין מנוסה. עולם עריכת הדין כולל תחתיו לא מעט תחומים נפרדים, כאשר כל אחד

4 הכללים לבחירת עו"ד

בחירת עורך דין היא ענין מורכב מכיוון שכל עורך דין מתמחה בתחום אחר, וצריך לבחור באחד שהינו מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי שלו. המאמר יפרט מהם