כך תדעו אם נפלתם קורבן למקרה רשלנות רפואית

תוכן עניינים

מטופלים רבים אשר אינם מרוצים מן הטיפול שקיבלו נוטים לחשוב כי תוצאות לא רצויות הינן תמיד עניין של רשלנות רפואית. אולם יש לזכור כי עולם הרפואה הינו מורכב מאד, וכל פרוצדורה רפואית טומנת בחובה סיכון כלשהו. לכן יש לבחון תמיד את המקרה לעומקו ולבדוק האם באמת התרחשה רשלנות רפואית או שמדובר במקרה מצער של אי הצלחת הטיפול. במאמר זה נדון בהבדלים שבין אי הצלחה לבין רשלנות, כך תדעו אם נפלתם קורבן למקרה של רשלנות רפואית או שמדובר ביד הגורל שאינה תלויה ברופאים או בחברי הצוות הרפואי שטיפלו בכם.

 

משרד עורכות הדין חדיד – הלד

משרד עורכות דין לביטוח לאומי חדיד – הלד הינו משרד בוטיק לנזקי גוף, רשלנות רפואית, מימוש זכויות רפואיות ועוד. המשרד עוסק בניהול תביעות ותיקים מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח השונות, משרד הבטחון והערכאות השונות על מנת להביא למיצוי זכויות ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור קהל הלקוחות. במידה ואתם או יקירכם חוויתם רשלנות רפואית, מומלץ מאד לפנות למשרד ולקבל ייעוץ והדרכה.

 

כך תדעו אם נפלתם קורבן למקרה רשלנות רפואית

על ידי מדריך זה תוכלו לדעת אם גם אתם נפלתם למקרה של רשלנות רפואית, אם כי בכל מקרה שבו אתם חושדים כי חוויתם רשלנות רפואית מומלץ להתייעץ עם גורמים מוסמכים כגון עורך דין:

  • תקלה מצערת או רשלנות רפואית? – רשלנות רפואית תוגדר כפעולה לא סבירה ולא מקובלת בתחום הרפואה, החורגת באופן בולט מתקנות ונהלים שונים. כך לדוגמא, אם חבר צוות חדר ניתוח לא שם לב לערכים הצונחים של המנותח כי התעסק עם הטלפון הנייד שלו זו תהיה רשלנות, אך אם יסתבר כי המכונה התקלקלה ללא ידיעת הצוות ולא שידרה את הערכים המדוייקים של החולה, סביר כי ייחשב המקרה לתקלה.

 

  • אי הצלחה או רשלנות רפואית? מטופלים רבים סבורים כי אי הצלחת הפרוצדורה הרפואית או שלא ענתה על הציפיות שלהם, הינה רשלנות רפואית. אך יש לזכור כי לפעמים הצוותים הרפואיים עושים מעל ומעבר, אך בכל זאת הטיפול נכשל. לדוגמא, לאחר ניתוח פלסטי המטופל לא שבע רצון מן התוצאה, כיוון שציפיותיו היו מופרזות ולא עלו בקנה אחד עם המציאות, אך לא היה מדובר ברשלנות כי אם באי הצלחה להביא לתוצאות הרצויות בשל אילוצים רפואיים שונים.

 

  • טעות תמימה או רשלנות רפואית? גם רופאים הינם בני אדם, וגם רופאים לפעמים טועים. השאלה היא האם מדובר בטעות שהיתה יכולה להתרחש גם אצל רופא סביר אחר, כמו למשל, רופא שקיבל לידיו צילומי רנטגן ולא זיהה שבר קטנטן, דבר שהיה יכול להתרחש גם אצל רופא אחר. מסיבה זו חשוב לבדוק כל מקרה לגופו, ולקבל חוות דעת רפואית מרופא נוסף.

 

  • ידיעה או אי ידיעה? האם הרופאים והצוותים הרפואיים ידעו על הרקע של המטופל, מחלות קודמות, אלרגיות, רגישויות וכדומה? כמו למשל במקרה של אדם שקיבל תרופה אליה הוא רגיש ונפגע עקב כך, האם מישהו יידע את הצוותים בגין הרגישות או לא?

 

לסיכום

על מנת לבחון האם אכן מדובר ברשלנות רפואית במקרה שלכם, ולא אי הצלחה, טעות תמימה או תקלה מצערת, פנו אל משרד עורכות הדין חדיד – הלד על מנת לבחון את המקרה שלכם לגופו. בכל מקרה של חשש לרשלנות רפואית יש לבחון היטב את הדברים ולבדוק האם גם לרופא סביר אחר זה היה קורה, או שמדובר בסטיה מן התקנות והנהלים המקובלים. במידה ויתברר כי אכן היתה רשלנות רפואית, ניתן יהיה להגיש תביעה בגין רשלנות לבית המשפט ולדאוג לפיצוי ולמימוש זכויותיכם.

רשלנות רפואית

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
רשלנות רפואית בהיריון

אם יש מצב מרגש ותקופה מיוחדת בחייהן של נשים רבות זה השלב שבו הן מחליטות להיכנס להיריון. מדובר על תקופה עם הרבה ציפיות והתרגשות אך