חוק מחיקת חובות – כל העדכונים

תוכן עניינים

בשנת 2018 נחקק בכנסת חוק מחיקת חובות, שמקל את התנאים שמאפשרים למחוק חובות בתיקי הוצאה לפועל.

אם יש לכם חובות בהוצאה לפועל, ריכזנו עבורכם את המידע הרלוונטי שיוכל לעזור לכם למחוק את החובות!

 

על חוק מחיקת חובות

כאמור, החוק חוקק בשנת 2018, ונכנס לתוקף בשנת 2019 בשם "חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי". מחיקת החובות היא בעצם שם אחר להליך של פשיטת רגל או חדלות פירעון.

החוק נחקק בעקבות קשיים רבים שהיו במתן הפטרים בהוצאה לפועל – למשל, מי שהייתה בבעלותו דירה לא יכל לקבל הפטר. קושי זה הוציא מגדר הזכאים עשרות אלפי ישראלים, שהיו שקועים בחובות אך לא יכלו להתחיל בהליך של פשיטת רגל.

לפי הנתונים הרשמיים, ישנם כ- 700 אלף ישראלים בעלי תיקים בהוצאה לפועל – שלחלקם יש חובות כבדים. החוק החדש עשוי לתת להם מענה טוב יותר על מנת להתחיל הליך לפשיטת רגל.

 

על ההליך למחיקת החובות

לפני הכניסה להליך, יש לוודא את כל החובות שיש לכם. ישנם חובות שאי אפשר למחוק באמצעות ההליך – כמו תשלום עונשי או חוב מזונות שהחבות בו היא לפי פסק דין.

הבשורה המשמחת היא שכבר עם הכניסה להליך יתבטלו כל ההגבלות והעיקולים שהוטלו עליכם, מלבד עיכוב יציאה מהארץ. כך תוכלו מעט לנשום לרווחה, ולהמשיך בהליך עם חששות פחותים.

 

השלב הראשון – בדיקת רקע

פתיחת ההליך הוא על ידי מתן צו, שמאפשר בדיקה של מצבו הכלכלי של בעל החוב ושל ההתנהלות שהובילה אותו לכדי חדלות פירעון.  בשלב זה בעל החוב לא יכול לפרוע את חובותיו, והוא אף מוגבל במספר תחומים – על מנת שהחוב שלו לא יגדל במהלך ההליך.

 

השלב השני – צו לשיקום כלכלי

בית המשפט נותן צו לשיקום כלכלי, שמורה על מימוש או ניהול הנכסים של בעל החוב על מנת שיוכל לפרוע את החובות שלו, וכן על תשלום חלק ממשכורתו השוטפת למטרה זו. במידה ואין ברשות בעל החוב נכסים ושמשכורתו אינה מספיקה לשם כיסוי החוב – ייתכן כי כבר בשלב זה יינתן הפטר.

 

השלב השלישי- הפטר

זהו השלב האחרון בהליך, בו בעל החוב משוחרר מחובותיו – ויוצא לחייו החדשים ללא חובות.

 

מחיקת חובות בליווי עורך דין

אדם בעל חובות כבדים, שלא מכיר לעומק את מערכת ההוצאה לפועל ואין לו ידע מקצועי מספק בנושא – עשוי להתקשות במימוש ההליך אם הוא עובר אותו לבדו, ואף ייתכן כי הבקשה שלכם למחיקת חובות תידחה.

מומלץ מאוד לכל מי שמעוניין לעבור הליך של פשיטת רגל ומחיקת חובותיו לביטוח לאומי לשכור עורך דין פלילי מקצועי ואמין, שיוכל ללוות אתכם לאורך הדרך בצורה הטובה והיעילה ביותר. תנו לעורך הדין להילחם את המלחמה שלכם, וכך תוכלו להיות עם שקט נפשי לגבי חובותיכם!

 

חוק ומשפט

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
הלוואה ל 25 שנים מה כדאי לקחת בחשבון

שוק ההלוואות ארוכות הטווח והמשכנתאות בישראל הוא אחד השווקים הדינאמיים המצויים בתהליך מתמיד של שינויים והתאמה למצב הכלכלי בישראל. בדרך כלל, הלוואת משכנתא לעשרים וחמש

הקמת חברה – התהליך המלא

איך מתבצעת הקמת חברה בחמישה צעדים פשוטים? מיד תגלו שלהקים חברה בישראל הוא עניין פשוט למדי, בעוד שההתנהלות השוטפת היא זו שהופכת למורכבת ומצריכה ידיעה