להתגרש מבלי לפגוע בילדים – איך זה אפשרי?

תוכן עניינים

הליך גירושין מלווה, במקרים רבים, בתחושות של כישלון, כעס ותחושות נקם שעלולים לפגוע בילדים המשותפים. עורך דין גירושין יכול לצמצם את הפגיעה בילדים ע"י ניהול נבון של המשבר. למרות הקושי, על ההורים להרחיק את הילדים מזירות המאבק. במאמר זה נתמקד בטובת הילדים.

 

מפרקים את החבילה

רוב הזוגות מתחתנים כי זאת המסגרת המקובלת להקים משפחה. זהו מנהג עתיק ימים, בעל מרכיבים דתיים, המאפיין תרבויות ודתות שונים. בעבר, לפני המהפכה התעשייתית. משפחה גדולה היתה הכרח ופירוקה היה מעשה חריג שזכה לגינויים.

עבור החקלאים ועובדי האדמה, ההורים והילדים, מגיל צעיר יחסית, תפעלו את המשק. תהליכים היסטוריים שונים הובילו למגמת עיור וכך גם הצורך במשפחות גדולות החל להצטמצם. במאה שנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים שתרמו למגמה הולכת וגדלה של גירושין.

יותר ויותר זוגות "מפרקים את החבילה" והילדים, שהמסגרת המשפחתית נועדה לספק להם סביבה יציבה ותמיכה של שני הורים, הופכים לעיתים לכלי במאבקי הגירושין. עורך דין גירושין מיומן יכול למנוע התדרדרות בלתי רצויה למאבקים שיצלקו את הילדים.

 

היכן שיש רצון, יש גם דרך

יש הטוענים כי כל הליך גירושים, גם כזה המתחשב בילדים, הוא אירוע דרמטי הפוגע בהם בכל מקרה. לכן, השאלה היא האם ניתן לצמצם את הפגיעה למינימום ולהוביל את הילדים להשלים עם המציאות במהירות? התשובה הקצרה היא כן! איך? אחד הכלים המרכזיים יכול להיות עורך דין גירושין.

הוא הצד הרציונאלי והמנוסה בהליך זה. אם יש רצון למנוע פגיעה בילדים, הדרך לכך תמצא. עורך דין גירושין מנוסה לא יזרז את לקוחו לקרב עכור בבית המשפט. הוא עשוי להציע הידברות עם הצד השני שתנוהל על ידי עורכי הדין משני הצדדים.

הם שידונו בחלוקת הרכוש ובהסדרי הילדים בהתאם להנחיות ההורים המתגרשים. בימינו יש מתגרשים רבים הנעזרים בהליך גישור. יש לו יתרונות וחסרונות. אך אין זה משחק סכום אפס. אפשר לנהל גירושין עם עורכי דין בדרכי גישור.

 

המבוגר האחראי

שני גורמים מרכזיים משפיעים על רמת האינטנסיביות של גירושין. אופי ההורים והסיבה לגירושין.  זוג הורים חם מזג שמתגרש עקב בגידה, הוא שילוב שעלול להוביל לפיצוץ גרעיני. הבעיה היא שהקרינה הרדיואקטיבית תפגע בילדים. הרצון לנקום באמצעות מניעת ביקורים או הרעיון להעביר מסרים עוינים דרך הילדים, עובר במחשבתם של מתגרשים רבים, גם אם הם מבינים את ההשלכות.

הורים שרוצים למנוע פגיעה בילדים צריכים לקיים את הדיונים בנוכחות עורך דין גירושין אך רחוק מהילדים. את הריבים והכעסים יש לשמור לחדר הישיבות. מהלך נוסף שיש להימנע ממנו הוא ערבוב הילדים בהחלטות. ניתן להתחשב ברצונות שלהם בלי לבקש מהם להחליט לגבי הסדרי הראייה.

 

חזון חדש

הליך הגירושין מלווה במקרים רבים בתחושת כישלון. איפה טעיתי? למה בכלל התחתנתי? זוהי תחושה מובנת אך יש להתגבר עליה. בניגוד לעבר גירושין אינו אות קין. השימוש בעורך דין גירושין אמור להסדיר את הפרוצדורה של התהליך. המהות היא על ההורים.

למרות הפרדת הרכוש הם אינם נפרדים. הם עדיין אחראים לשלומם ובריאותם של ילדיהם האהובים, רק המחשבה הזאת אמורה למנוע את הפגיעה בהם בהליך הגירושין.

עורך דין גירושין

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
איך מתנהלת פגישת גישור גירושין?

תהליך הגירושין הוא ללא ספק אחד האירועים והתהליכים היותר קשים, מורכבים והטעונים מבחינה רגשית שזוגות נאלצים לעבור. הפרידה בין בני זוג שחיו יחד שנים רבות