איך מתנהלת פגישת גישור גירושין?

תוכן עניינים

תהליך הגירושין הוא ללא ספק אחד האירועים והתהליכים היותר קשים, מורכבים והטעונים מבחינה רגשית שזוגות נאלצים לעבור. הפרידה בין בני זוג שחיו יחד שנים רבות ואף גידלו ילדים משותפים היא תמיד כרוכה במשבר וטלטלה עצומים עבור שני הצדדים. גישור הינה שיטה ייחודית ליישוב סכסוכים שיכולה לסייע לבני זוג לעבור את תהליך הגירושין הלא פשוט בצורה הוגנת, מכובדת ומכבדת ככל האפשר עבור שני הצדדים. במאמר מקיף זה נבחן באופן מעמיק ומפורט כיצד בדיוק מתנהלת פגישת הגישור הראשונית שמתקיימת בין בני זוג הנמצאים בהליכי גירושין.

 

מהו גישור גירושין?

גישור גירושין הינו הליך משפטי וולנטרי ויזום שבו בני זוג שנמצאים בהליכי גירושין נפגשים במשותף עם מגשר מוסמך, מנוסה וניטרלי שמטרתו לסייע להם להגיע להסכמות משותפות בנושאים השנויים במחלוקת ביניהם, כגון משמורת על הילדים, חלוקת רכוש משותף, דמי מזונות ועוד נושאים רגישים אחרים.

הגישור נועד לאפשר לזוג הנמצא בהליך גירושין לקיים משא ומתן פורה שיביא אותם לפתרון מוסכם לסוגיות השנויות במחלוקת, תוך מניעת הסלמת הסכסוך והידרדרות לעימותים משפטיים ארוכים ויקרים שעלולים להזיק מאוד לשני הצדדים ובפרט לילדיהם.

גישור גירושין

מהלך פגישת הגישור הראשונה

להלן השלבים העיקריים והמרכזיים המאפיינים את המפגש הראשון של תהליך הגישור בין בני זוג בהליכי גירושין:

 

פתיחה

המגשר מציג את עצמו בפני בני הזוג, מסביר בקצרה את תפקידו כמגשר ואת מהות ויתרונות תהליך הגישור עצמו.

 

מתן במה לכל צד

כל אחד מבני הזוג מקבל הזדמנות לשטוח באופן חופשי את עמדותיו ונקודת המבט שלו על המצב הנוכחי של הליכי הגירושין והסוגיות השנויות במחלוקת.

 

זיהוי הנושאים לגישור

המגשר מסייע לבני הזוג לזהות ולמַפות את כל הנושאים השנויים במחלוקת שעל הפרק ושידונו במהלך תהליך הגישור.

תהליך גישור

הצגת הסכם הגישור

המגשר נותן הסבר מפורט על הסכם הגישור עצמו, תפקידי הצדדים ושלבי התהליך, ומבקש מבני הזוג לחתום על ההסכם אם הם מעוניינים להמשיך בתהליך.

 

קביעת לוח זמנים

המגשר ובני הזוג קובעים בתיאום הדדי את מועדי הפגישות הבאות.

 

סיכום גישור

המגשר סוכם בקצרה את הפגישה, מציין את הנקודות שכבר הוסכמו ומתווה בקווים כלליים את המשך התהליך.

 

סיכום

מפנה חשובה וקריטית ביותר בתהליך הגישור כולו. זוהי ההזדמנות הראשונה עבור בני הזוג לשבת יחדיו מול המגשר הניטרלי ולהביע בכנות ובאומץ את עמדותיהם ורגשותיהם לגבי המצב הסבוך שאליו הם נקלעו. זוהי גם הפעם הראשונה שלהם לנסות להקשיב זה לזו באמת, ללא צעקות והאשמות, ולזהות יחד עם המגשר המקצועי את כל הנושאים השנויים במחלוקת שידרשו הסכמה בהמשך.

שיח פתוח, כן ומכבד של שני הצדדים, תוך הפגנת רצון אמיתי להגיע לפתרונות מוסכמים, הם המפתח להצלחת פגישת הגישור ולהנחת יסוד איתן להמשך תהליך פורה. המגשר המנוסה והרגיש ינחה את הדיון בצורה הוגנת ומאוזנת, תוך כיבוד עמדות שני הצדדים. פגישת גישור מוצלחת זו תאפשר הנחת בסיס איתן להסכמות נוספות שיקלו על שני בני הזוג לעבור הליך גירושין קשה זה בצורה מיטבית.

גישור גירושין

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים