איך להגיע לשיקום כלכלי תוך שנה בלבד?

תוכן עניינים

הגעה לשפל כלכלי יכולה לקרות לכל אדם ועשויה להתרחש בכל משפחה. במצבים הללו, הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא ההליך המשפטי והפיננסי שאמור לסייע למי שחובותיו עלו על ערך רכשו ונכסיו, לחזור למוטב מבחינה כלכלית. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן להגיע לשיקום כלכלי במסגרת הליך זה, תוך שנה בלבד.

 

מי נדרש לשיקום כלכלי?

שיקום כלכלי הוא לא הליך שרלוונטי לכל אזרח. גם אם המצב הכלכלי שלכם לא טוב מספיק, צריך להבדיל בין שיקום כלכלי, כהליך משפטי ופיננסי, לבין שיפור המצב הכלכלי שלכם באופן כללי. כאשר אדם מגיע למצב בו החובות שלו עולים על סך הרכוש שיש לו, כלומר ערך הנכסים שלו והכסף הנזיל שברשותו, הוא נמצא למעשה במצב של שפל כלכלי.

במצב הזה, עשוי להיפתח עבור אדם זה הליך של חדלות פירעון ושיקום כלכלי. בסוף ההליך, אמור החייב להחזיר את החובות שלו ולהשתקם מבחינה כלכלית, באמצעות צו שיקום כלכלי.

 

ליווי מאנשי מקצוע איכותיים

שיקום כלכלי מתאפשר הודות למתן צו לשיקום כלכלי. לאחר צו זה, שניתן לאחר ששופט בית המשפט משתכנע שהחייב יכול לעמוד בתוכנית כלכלית שתסדיר את מצבו הכלכלי בטווח הארוך, ניתן להתחיל בהליך. מומלץ לקבל ליווי מעורך דין איכותי, שיפעל על מנת לממש את אינטרס השיקום הכלכלי שלכם.

 

עמידה בתוכנית הכלכלית

כדי להצליח להשתקם כלכלית תוך שנה, אתם חייבים בראש ובראשונה לעמוד בתוכנית הכלכלית שנכתבה עבורכם. תכנית זו נכתבה על ידי אנשי מקצוע מנוסים. בנוסף, היא מותאמת באופן אישי אל החייב.

 

הגעה להסדר עם הנושים

חלק הכרחי מהצלחת השיקום הכלכלי, הוא הגעה להסדר עם הנושים. כשאדם לא חייב יותר, הרבה יותר קל לו להשתקם מבחינה כלכלית. סיוע מעורך דין מיומן, שיוכל למצוא הסדרים שיקלו על החייב, הכרחי כדי להאיץ את השיקום הכלכלי.

 

אימוץ הרגלים חדשים

אנשים נכנסים לשפל כלכלי מסיבות שונות ומגוונות. במקרים רבים, מדובר על הרגלים רעים מבחינה פיננסית. בין היתר, נטילת הלוואות בריבית גבוהה וללא תכלית, הוצאות כספיות גדולות של שירותים שונים, רכישת מוצרים בהון תועפות – כל אלו הם הרגלים רעים, שעל המשתקם לזנוח. אימוץ הרגלים כלכליים נכונים יאפשר שיקום כלכלי מהיר.

 

שמירה על סבלנות

צריך לזכור – שיקום כלכלי לא אמור לקחת מעט זמן. שנה למשל, נחשבת לפרק זמן קצר במיוחד עבור מי שמנסה להשתקם מבחינה כלכלית. לכן, אתם צריכים לשמור על סבלנות ולהאמין באנשי המקצוע שמלווים אתכם, כמו גם בתוכנית שאתם עובדים לפיה.

 

קשה, אך אפשרי

שיקום כלכלי הוא לא דבר פשוט. הוא אומנם אמור לסייע לאזרח שנמצא בשפל כלכלי, אך חובת ההוכחה היא בעיקר על האזרח ולא על הרשויות. שיקום כלכלי תוך שנה הוא לא דבר פשוט, אך הוא אפשרי עם עמידה בכללים.

שיקום כלכלי

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מהי פשיטת רגל

מהי פשיטת רגל לעתים עסקים נקלעים לחובות, אולי מתוצאה של התנהלות חסרת אחריות או אולי פשוט ביש מזל, זה יכול לקרות לכל בעל עסק. ישנם