מהו העונש המקסימלי על התעללות מינית בקטינים?

תוכן עניינים

התעללות מינית בקטינים היא פשע מתועב שגורם נזק עצום לקורבנות, למשפחותיהם ולחברה כולה. במדינות רבות, כולל ישראל, יש עונשים חמורים למי שהורשע בפשעים מסוג זה. במאמר הקרוב נעסוק בשאלת העונש המקסימלי שניתן עקב התעללות מינית בקטינים.

 

מה היא התעללות מינית בקטינים?

התעללות מינית בקטינים היא מונח רחב המקיף צורות שונות של התנהגויות מיניות כלפי קטינים. כמו כן, התעללות מינית בקטינים כוללת עבירות כמו תקיפה מינית, אונס, התנהגות מגונה וניצול מיני.

באופן טבעי, העונשים המקסימליים משתנים כתלות בעבירה המינית שנעשית כלפי קטינים, כך שהעונש המקסימלי בגין הטרדה מינית מילולית בקטינים, יהיה נמוך יותר ביחס לעונש המקסימלי בגין התעללות מינית פיזית בקטינים. בנוסף, תביעות עבירות מין והאופן בו הן מתפתחות גם כן משפיעות באופן ניכר על העונש שמתקבל.

 

התעללות מינית בקטינים בתוך המשפחה

התעללות מינית בקטינים בתוך המשפחה היא צורה מטרידה במיוחד של התעללות, שכן היא כרוכה בניצול האמון הבסיסי ביותר בין בני משפחה. כמו כן, התעללות כזו עלולה להתרחש עקב ניצול חוסר איזון של הכוחות בתוך המשפחה, למשל הורה או אח מבוגר המנצלים ילדים צעירים מהם. במקרים רבים, התופעה קשורה בהיסטוריה של התעללות בתוך המשפחה.

 

כיצד נקבע העונש?

ברוב המדינות, לרבות מדינת ישראל, העונש המרבי על התעללות מינית בקטינים הוא מאסר ממושך למדי. עם זאת, הענישה המדויקת תלויה באופי העבירה, בחומרתה וכן בגילו של הקורבן. במקרים מסוימים, בהם מסיבה כלשהי בית המשפט בוחר להקל על העבריינים,  עשויים להיות גם עונשים מקלים למדי, כגון קנסות או עבודות שירות.

 

מה העונש המקסימלי?

ברוב המקרים, עברייני מין נענשים בחומרה בהקשר של עבירות מין נגד קטינים, וזאת לפי חוק העונשין הישראלי. בהתאם לחוק העונשין, תקיפה מינית של קטין מתחת לגיל 14 דינה עונש מרבי של 20 שנות מאסר. בנוסף, אם התקיפה המינית הובילה למותו של הקורבן או לפגיעה גופנית חמורה, העבריין עלול לעמוד בפני מאסר עולם.

 

מיצוי הדין ללא פשרות

חשוב לציין כי קיימת התייחסות יוצאת דופן להתעללות מינית בקטינים, והרשויות מחויבות לנקוט בכל הכלים שעומדים לרשותם כנגד המתעללים בקטינים. בהתאם, המשטרה הקימה יחידות ייעודיות החוקרות מקרים של התעללות מינית בקטינים, ולבתי המשפט יש סובלנות נמוכה לפשעים מסוג זה. כמו כן, החוק מעניק הגנה ותמיכה לנפגעות התעללות מינית, לרבות הזכות לאנונימיות ואמצעים מיוחדים לצמצום טראומה במהלך הליכים משפטיים.

 

לסיכום – יש מה לעשות

התעללות מינית בקטינים היא פשע חמור שעלול להיות בעל השלכות הרסניות עבור הקורבנות ובני משפחותיהם. בישראל העונש המקסימלי על עבירות מסוג זה הוא 20 שנות מאסר, ובמקרים מסוימים ניתן להטיל מאסר עולם. כמו כן, החוק מחייב את הרשויות להגן על קטינים מפני התעללות מינית ולהבטיח שהעבריינים יענשו במלוא חומרת הדין.

תביעות עבירות מין

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים