שלבי חידוש דרכון – איך לעשות זאת במהירות

תוכן עניינים

דרכון הוא למעשה תעודת הזהות שלנו מסביב לעולם, וכשאנו יוצאים מגבולות המדינה שלנו. הדרכון ישמש אותנו במעבר בשדות התעופה השונים, וגם בשימושים שונים בעת שאנו מבקרים במדינה אחרת, למשל השכרת רכב, הסדרי לינה, ועוד. להבדיל מתעודת זהות רגילה, דרכון ניתן עם תוקף למספר שנים, ויש לחדש אותו עם פקיעת מועד התוקף. בין אם יש לנו דרכון ישראלי, ובין אם אנו מחזיקים דרכון אמריקאי, ספרדי, או של כל מדינה אחרת, מומלץ להכיר את הדרכים השונות לחידוש דרכון.

 

דרכון- תעודת זהות בינלאומית

הדרכון שלנו מהווה את אמצעי הזיהוי שלנו כשאנו מחוץ לגבולות ישראל, ואף משמש אותנו לצרכים שונים כתיירים בחו"ל. כך למשל- כשנרצה להשכיר רכב במדינה זרה, או ללון בחלק מהמלונות, נתבקש להציג את הדרכון שלנו, ואף לאפשר צילום שלו לעתים. חידוש דרכון הוא פונקציה שאנו נדרשים לבצע כל מספר שנים, היות ודרכון הוא מסמך זיהוי המוענק עם תוקף מוגבל, בדרך כלל בין חמש לעשר שנים- בהתאם למדינה הספציפית. בישראל לפני מספר שנים, היה ניתן לבחור אם אנו מעוניינים בדרכון רגיל, או בדרכון ביומטרי- המבוסס על זיהוי תווי הפנים שלנו, טביעת האצבע, וכו'. כיום אין בחירה בעניין, היות והחל מיוני 2017 כל הדרכונים הישראלים מונפקים אך ורק כביומטריים. כיוון שתושבים ישראליים רבים זכאים גם לדרכונים של מדינות אחרות, בעת הצורך בחידוש- הם יצטרכו לברר את תנאי ומחירי חידוש הדרכון באותה מדינה.

 

שיטות ומחירי חידוש הדרכון

הדרך המוכרת ביותר לחידוש של דרכון- היא דרך אחד מסניפי משרד הפנים הקרובים למקום מגורינו. דרך זו עלולה להתברר כארוכה גם במידה וקבענו תור מסודר, ובמידה ונבחר בה- מומלץ לא לתכנן תכניות אחרות לאותו היום. דרך נוספת שנכנסת יותר ויותר לשימוש כיום היא- חידוש דרכון דרך אתר האינטרנט של משרד הפנים, ושירות זה ניתן עבור אגרה מופחתת של כ-155 שקלים בימי החורף, לעומת כ-270 שקלים בהגעה לאחת מלשכות משרד הפנים. במקרים דחופים שבהם אדם איבד את הדרכון שלו סמוך למועד הטיסה, או פשוט שכח לחדש את הדרכון- ישנה האופציה לחידוש מהיר של הדרכון בשדה התעופה, ואפשרות זו תגרום לכם להיפרד בצער מ-815 ₪.

דרכון מהווה את תעודת הזהות שלנו ברחבי העולם, ואף משמש אותנו כתיירים בחו"ל לצרכים שונים. בשונה מתעודת זהות- דרכון מונפק עם תוקף מוגבל, ובפקיעתו- נצטרך לבצע חידוש של הדרכון שלנו. יש דרכים שונות לחידוש דרכון: ניתן לעשות זאת בהגעה פיזית לאחת מלשכות משרד הפנים, וניתן לבצע זאת גם באתר האינטרנט שלהם. במידה ונדרש חידוש מהיר ודחוף- ישנה האופציה לחדש את הדרכון מיידית בשדה התעופה, אופציה זו היא היקרה מכולן, ולכן מומלץ תמיד לדאוג לחידוש הדרכון מראש.

כרטיס טיסה ודרכון

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
כמה עולה להנפיק דרכון פורטוגלי

חושבים שאולי אתם זכאים לאזרחות פורטוגלית? רוצים לעשות כל מה שאפשר כדי לקדם את העניין וחשוב לכם לדעת על איזה סכומים מדובר? אם כך, אתם

אילו מדינות מציעות ויזות אלקטרוניות?

בתחילת תקופת הקורונה, מדינות רבות החליטו לסגור שעריהן ולא לאפשר לתיירים או מבקרים להגיע אליהן ממדינות אחרות. כך, הקורונה גרמה למשבר גדול בתיירות העולמית. עם