מה היא אלימות מילולית

תוכן עניינים

עבירות אלימות הן עבירות אשר נעשות בין אדם לחברו. הניסיונות להגן על עברייני אלימות כוללים לרוב אזכור מלא של הנסיבות שהובילו אותם למעשה, חלוקת מידע בנוגע למעשים טובים שביצע הנאשם בעברו, ובקשות להתחשב במצבו הנפשי או הפיזי. במאמר זה נדון בסוג מסוים של עבירות אלימות, אשר רבים מתקשים להבין למה הן נחשבות כעבירות לכל דבר – עבירות אלימות מילולית.

 

מדוע אלימות מילולית נחשבת כעבירה על החוק?

עבירת אלימות כוללת בעיני רבים תקיפה של ממש, הכוללת גרימת נזק וחבלות קשות לקורבן. למעשה, חלק ניכר מעבירות האלימות עליהם מוציא בית המשפט פסקי דין, אינן כוללות תקיפה פיזית, אלא מעשים שנחשבים כאלימות למרות שלא התקיים מגע פיזי של ממש. עבירת אלימות יכולה לכלול איומים חריפים אשר נשמעים באופן קבוע. היא יכולה לכלול הטרדות מסוגים רבים, כולל הטרדה מינית, או מעקב לא חוקי אחר אדם אחר. מכאן נובע, שעבירות הכוללות אלימות מילולית אינן שונות מעבירות אחרות בהן מטפל בית הדין. אלימות מילולית יכולה לגרום לפגיעה קשה בנפשו של האדם העובר אותה. עבירות האלימות המילולית יכולות לכלול פגיעה על רקע נטייה מינית או גזע, או פשוט ניסיונות מתמידים להוריד את ביטחונו העצמי של האדם, או להטיל עליו איימה.

 

מהם הדברים אשר יכולים להחמיר את העונש?

https://www.alonerez.co.il הוא אתר של עורך דין אשר מתמחה בייצוג במקרים של עבירות אלימות ממגוון סוגים, כוללת עבירות אלימות מילולית. בכל הנוגע לעבירות אלימות מילולית, ישנם גורמים רבים אשר יכולים להשפיע על הענישה, ולעשות את ההבדל בין עבירה שתסתיים אפילו בלי דיון משפטי, לעונש מאסר בפועל. אלימות מילולית הכוללת איומים על חייו של אדם, היא נושא אשר בתי הדין מתייחסים אליו ברצינות רבה בהרבה. גם אם אין כוונה של ממש לממש את האיומים בפועל, עצם השמעתם גורמת למצוקה נפשית אדירה, ופוגעת בתחושת הביטחון של הקורבן. עבירות אלימות מילולית יכולות להיענש בחומרה רבה יותר אם הן מתועדות היטב, ואם נעשה בהן שימוש בקללות המכוונות ישירות אל המוצא האתני של הקורבן, ובכלל זאת הערות על צבע עור, מוצא משפחתי, או מראה חיצוני באופן כללי.

 

האם כל ריב הכולל קללות יכול להגיע לכדי דיון בבית המשפט?

כאשר עוסקים בדין הפלילי, חשוב להבין שהגוף אשר מנהל את התביעה כנגד התוקף, הוא המדינה. מטבע הדברים, למדינה אין עניין ומשאבים לעסוק בכל מריבה הכוללת קללות, ולכן אין למעשה בסיס לחשוב שכל קללה אשר נפלטת מהפה היא עילה להעמדה לדין. עם זאת, באופן בסיסי כל פגיעה חמורה באדם אחר, יכולה להוביל לתביעה אזרחית. תביעה אזרחית יכולה להיות מוצדקת בהחלט במקרה שהקללות הללו גרמו למצוקה נפשית קשה, אשר הקשתה על הסופג אותן להמשיך בעבודתו. במקרים אלו הוא יכול לנסות להעמיד לדין את הפוגע, ולתבוע פיצויים.

 

אלימות מילולית

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
תקנון הטרדה מינית במשרדי ראיית חשבון

בימים בהם המודעות להטרדות מיניות צוברת תאוצה, חשוב לפקוח את העיניים ולהיות ערים למה שמתרחש מסביב. ישנן סיטואציות רבות שמתרחשות מתחת לאפנו, בהן עשויים לקבל