תקנון הטרדה מינית במשרדי ראיית חשבון

תוכן עניינים

בימים בהם המודעות להטרדות מיניות צוברת תאוצה, חשוב לפקוח את העיניים ולהיות ערים למה שמתרחש מסביב. ישנן סיטואציות רבות שמתרחשות מתחת לאפנו, בהן עשויים לקבל מסרים מטרידים ולא נעימים, קטנים כגדולים, ולהתהלך עם התחושה הזו מבלי לעשות דבר. לעתים זה נובע מהרצון שלא לעורר מהומה במשרד ולעתים מתוך סקפטיות בנוגע לחומרת המעשה. במשרדי ראיית חשבון הטרדות מיניות יכולות להתרחש בין עמיתים או בין מעסיק לעובד. החוק מחייב כל חברה באשר היא להחזיק בתקנון הטרדה מינית, במטרה לשקף מה נחשב להטרדה וכיצד יש לפעול.

 

מהי הטרדה מינית?

הטרדה מינית היא התנהגות כפויה של אדם אחד על אדם אחר בהקשר מיני. ההטרדה יכולה לבוא לידי ביטוי כאשר הגורם המטריד מציע לגורם המוטרד הצעה בלתי הולמת שיתוגמל בתמורה לאקט מיני כלשהו. ההטרדה יכולה לכלול מגע פיזי, אך גם הערות בוטות, מבטים חודרים וכו. כל מבע כזה או אחר הנהגה בהקשר גופני או מגדרי, יכול להיחשב להטרדה מינית. ההגדרה להטרדה מינית תלויה במידת המיניות המשתמעת מן ההערה של הגורם המטריד, כיצד הדבר נאמר ומה מטרת האמירה. ההגדרה עשויה להיות מעט מתעתעת, מאחר ולעתים כוונת הגורם הכביכול מטריד היא לחזר אחר הגורם המוטרד, מתוך רצון להתקרב אליו, אולם הגורם המוטרד חש שמדובר בהטרדה. לכן, כל מחווה מינית שאיננה מקובלת בעיני המקבל אותה, עשויה להיחשב כהטרדה.

 

תקנון להטרדה מינית במקומות עבודה

כאמור, החוק במקומות עבודה מחייב התקנת תקנון הטרדה מינית. על המעסיק ליידע את עובדיו ואת כלל הממונים בדברי החוק, כך שהמוטרד יוכל לקבל מענה בשעת הצורך. החוק אומר שבמידה ומדובר בחברה המונה 25 עובדים או פחות, ניתן להשתמש בתקנון הסטנדרטי והבסיסי שעוגן בחוק. במידה ומדובר ביותר מ25 עובדים, נדרשת התאמה של התקנון למקום העבודה, בו ייכללו עיקרי החוק למניעת הטרדה מינית. כמו כן, התקנון צריך לכלול את הדרכים בהן ניתן להתלונן על הטרדה מינית.

 

התאמת התקנון למשרד לרואי חשבון

כמות העובדים המאיישים משרדים של רואי חשבון משתנה, ועל כן נדרשת התאמה של התקנון בהתאם למכסה וכפי שפורט מעלה. החובה להתקנת תקנון הטרדה מינית חלה על מי שמנהל את משרד רואי החשבון. במידה ולא פורסם תקנון שכזה, ניתן להגיש תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה כנגד המעסיק. אי הפרסום ייחשב לעבירה פלילית, והדין עבור זה הוא קנס.

 

לא קיבלת מענה מהעבודה בנוגע להטרדה מינית? פנה מיד לעורך דין

הלנה אודות הטרדה מינית ואי קבלת מענה הולם בתגובה, עשויות ליצור עוגמת נפש רצינית בקרב העובד. במקרה כזה יש לפנות מידית לעורך דין המתמחה בהטרדות מיניות, ולהיעזר בשירותיו. באתר זה https://www.dw-law.co.il תוכלו לקרוא בהרחבה על פועלו של עורך דין להטרדות מיניות.

רואה חשבון

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
מה היא אלימות מילולית

עבירות אלימות הן עבירות אשר נעשות בין אדם לחברו. הניסיונות להגן על עברייני אלימות כוללים לרוב אזכור מלא של הנסיבות שהובילו אותם למעשה, חלוקת מידע