פטור משירות צבאי – מספר סיבות שיכולות לגרום לכך

תוכן עניינים

בעוד שחלק מהחיילים והחיילות ממלאים את שירותם וחובותיהם בצה"ל, חלק אחר מהחיילים והחיילות מסיימים חצי שירות בלבד.

במקרים מסוימים, הצבא גם מתיר פטור משירות בצה"ל בעקבות נסיבות כאלו ואחרות.

באילו מקרים מקבלים פטור מצה"ל? הנה כל המידע.

רגע לפני שאנחנו מדברים על הסיבות שיכולות להוביל לקבלת פטור משירות צבאי, חשוב לרגע להתעכב על הנושא של שירות צבאי. שמעו לנו, ממרום שנותינו אנחנו יכולים להגיד לכם דבר אחד – הצבא תורם. גם אנחנו לא ששנו להתגייס ואפילו שקלנו לנסות להוציא פטור, אבל בסופו של דבר הצבא מבגר אתכם, הוא בונה אתכם והוא מעצב אתכם למי שאתם. אם אתם צריכים ייעוץ בנושאי דינים צבאיים, אתם יכולים לקבל אותו כאן https://grinberglaw.com.

למידע נוסף על עורך דין משרד הביטחון, מוזמנים להיכנס לאתר הנבחרת המשפטית.

 

האם כדאי לי להוציא פטור מהצבא?

רק במהלך מרוצת השנים, כשכבר תהיו מבוגרים יותר ועם קצת יותר קמטים, אתם תבינו עד כמה הצבא בנה אתכם והפך אתכם למי שאתם. כן, גם אם לא שירתם ביחידה קרבית. לאחר שהסרנו את זה מהדרך והרגשנו חצי פטריוטים, בואו נדבר על קבלת פטור מהצבא – באילו נסיבות אפשר לקבל פטור משירות צבאי?

ישנן נסיבות בריאותיות שיכולות להוביל לכך שתקבלו פטור מהשירות הצבאי. אם אתם סובלים מבעיות כרוניות כאלו ואחרות, קודם כל אתם צריכים להחליט עם עצמכם – האם אתם מרגישים שזה יהווה קושי במהלך השירות הצבאי?

 

לקבל הקלות או לקבל פטור מהשירות הצבאי?

האם אתם סובלים מקשיים כאלו ואחרים? אם כן, כדאי לשקול לקבל הקלות כאלו ואחרות. למשל, אם יש לכם בעיות בגב או בקרסוליים, אין צורך למהר לנסות להוציא פטור. אתם יכולים פשוט לקבל הקלות ולנעול נעליים מסוגים שונים (לא צבאיות). אם כך, אילו עוד נסיבות יכולות להוביל לקבלת פטור מהשירות הצבאי (מלבד בריאותיות)?

נסיבות נפשיות כאלו ואחרות יכולות להוביל אתכם לקבל פטור מהשירות הצבאי. בעוד שישנם אנשים אשר מתמודדים עם הפרעות נפשיות לא פשוטות, לפעמים הצבא לא יהיה המסגרת הנכונה עבורם. במקרים אלו יהיה ניתן להוציא פטור מהצבא.

 

האם כל קושי נפשי יכול להוביל לפטור מצה"ל?

חשוב להבין, לא כל הקשיים הנפשיים והרגשיים יכולים להוביל אתכם לקבל פטור מהצבא. בסופו של דבר, רק בעיות נפשיות אשר מקשות על התפקוד בחיי היום יום יכולות להוביל אתכם לקבל פטור מהצבא. אבל בכדי להיות בטוחים, יהיה כדאי להתייעץ עם קב"ן.

עצה שלנו? אל תלכו לשחק משחקים אל מול הקב"ן, שכן הוא כנראה ראה כבר עשרות ואולי מאות מקרים דומים. אם אתם אכן מתמודדים עם בעיה כלשהיא שמונעת ממכם שירות צבאי מלא, קודם כל יהיה כדאי לקבל את הסיוע הרפואי, או הסיוע הפסיכיאטרי, פסיכולוגי וכדומה. לאחר מכן, יהיה כדאי לבדוק כיצד אתם כן יכולים לתרום את חלקכם למדינה.

 

מזנאיים

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
עבירת נשק בבסיס

כידוע לכולנו שירות בצבא משמעותו המצאות במסגרת מאוד נוקשה ובעלת שלל חוקים ודרכי התנהלות שלרוב שונות בהרבה מההתנהלות האזרחית המוכרת לנו. ישנם מספר עבירות אשר

איך להתמודד עם הטרדה מינית בצבא

בצבא, כמו בכל גוף גדול אחר, קיימים מקרים של פגיעות מיניות בין המשרתים. אם בעבר המודעות לנושא הייתה נמוכה, ושררה תרבות של השתקה במערכת, כיום

מה חשוב לדעת על חקירות מצ"ח

אם זומנתם לחקירה במצ"ח, המשטרה הצבאית החוקרת, מומלץ מאוד להיערך אליה כמו שצריך. למה? אתם לא יודעים לאן התיק יתפתח, ולפני שתמצאו את עצמכם במעצר,