מה העונש שמקבל אדם שנוהג ללא ביטוח חובה

תוכן עניינים

מתכננים לנהוג על טרקטורון רק בשטח של המושב? אולי מתכננים לרכוש רכב ספורט חדש? מה לגבי רכבי SUV? ובכן, כל אחד מהם יצריך ממכם רכישת פוליסת ביטוח חובה.

על פי החוק, אסור לנהוג ברכב ללא ביטוח חובה, בין אם על הכבישים העירוניים או בכבישי הכפר.

מה יהיה העונש על נהיגה ללא ביטוח חובה?

מה יהיה העונש על נהיגה בכלי רכב ללא ביטוח מסוג ביטוח חובה? על פי החוק, אתם מחויבים לרכוש את פוליסת ביטוח החובה לרכב שלכם, לא משנה באיזה סוג רכב אתם נוהגים. כל עוד אתם עולים על הכביש או נוהגים בכורכר ובדרכי עפר, אתם מחויבים בביטוח החובה אשר מגן עליכם במקרים של פגיעות גוף, חלילה. אם אתם נתפסים נוהגים ללא ביטוח חובה, העונש הצפוי בחוק על כך יהיה בדרך כלל עונש כספי. בין אם אתם נוהגים ברכב מסוג אאודי s5 או בכל רכב אחר, השורות הבאות בשבילכם.

 

האם אני חייב לרכוש פוליסת ביטוח חובה לרכב?

אם אתם נוהגים ללא ביטוח חובה, לא צפוי לכם עונש של מאסר בפועל. אין ספק שהחוק לא מחמיר מספיק, אבל זו כבר בחירה של החוק ושל המדינה וזו דעתנו האישית בלבד. יחד עם זאת, אל תקלו ראש ואל תחליטו לנהוג ללא ביטוח חובה בעקבות העונש הנ"ל.

אם אתם מרגישים כי העונש הכספי "שווה את זה", אנחנו מציעים לכם לחשוב פעמיים. נהיגה ללא ביטוח חובה מסכנת אתכם באופנים משמעותיים ביותר. למעשה, אם אתם לא מבוטחים בביטוח החובה, אתם מסתכנים בסיכונים נרחבים ורבים.

 

מה יקרה אם אנהג ללא ביטוח חובה ברכב?

למשל, מה יקרה אם חלילה תיקלעו לתאונת דרכים הכוללת גם פגיעות גוף? פלוני אשר נקלע לתאונת דרכים כאשר הוא אינו מבוטח בביטוח חובה, עתיד להסתבך. הן מבחינה רפואית, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה משפטית.

כשפלוני נוהג ברכב ללא ביטוח חובה ונקלע לתאונת דרכים, כל פגיעות הגוף למעשה אינן מכוסות בביטוח. כשזה חלילה קורה, זה אומר שכל ההוצאות על הטיפולים הרפואיים נופלות על הנהג. או אולי גם על משפחתו, לצערנו.

 

ביטוחים מומלצים לרכבים

ייתכן שאתם מעוניינים לרכוש רכב SUV, אולי בכלל ג'יפ 4X4 חדש לשטח. בין אם ככה או ככה, אנחנו נמליץ לכם לא רק על ביטוח חובה. עם כמה שביטוח החובה הוא מרכיב חשוב והכרחי על פי החוק, אנחנו נמליץ לכם גם על ביטוח צד ג'.

מעבר לביטוח צד ג', אם אתם נוהגים ברכב שמחירונו הוא גבוה, יהיה מומלץ גם לרכוש פוליסת ביטוח מקיף. אגב, כמובן שניתן גם להתאים אישית פוליסות של ביטוחים מקיפים. בין אם אתם צריכים סעיפים כאלו או אחרים בפוליסה, יהיה אפשר להתאימה בדרך כלל.

 

 

פסיקה

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
איך אפשר למנוע תאונת דרכים?

אחת מן הבעיות הגדולות ביותר במדינת ישראל, היא נושא תאונות הדרכים. נראה כי הבעיה מסרבת להצטמצם על אף הניסיון להחדיר בציבור הנהגים תרבות נהיגה בטיחותית