מהן הסכנות בהקלדת הודעות בזמן נהיגה

תוכן עניינים

כולנו עושים את זה, כולנו מרגישים רע על זה, אך האם כולנו באמת מבינים כמה זה מסוכן. הקלדת הודעות בזמן נהיגה, חטא משותף לכולם שמסכן חיים רבים בכביש כולל כמובן, את החיים של עצמנו. אז לפני שאתם עולים שוב על הכביש, הנה כמה דברים שחשוב שתדעו על הקלדת הודעות בזמן נהיגה.

 

הסחת דעת משמעותית

כאשר אתם מתעסקים בלהקליד הודעות בזמן נהיגה, גם אם נדמה לכם שזריקת עין מדי פעם לכביש שומרת עליכם בעניינים, בפועל, הדעת שלכם מוסחת לגמרי ואין לכם באמת מושג מה קורה על הכביש. יתרה מכך, היכולת שלכם להגיב בצורה מהירה ויעילה להפתעות בכביש, שמן הסתם מתרחשות כול הזמן, יורדת, ובאופן כללי אתם בעצם נמצאים ומובילים את הרכב שלכם, אך לא באמת עושים זאת בקשב מלא.

 

תאונת דרכים כתוצאה מהקלדה

בגלל שהדעת שלכם מוסחת ואתם לא מרוכזים בכביש, יכולים לקרות כול מיני דברים ונפרט כעת על שניים נפוצים מהם.

  • אי תגובה בזמן להפתעות – ראשית, הקלדה בזמן נהיגה בעצם מקצרת משמעותית את זמן העיבוד שלכם. זאת אומרת יכול להיות כי אם הייתם מסתכלים על הכביש ומרוכזים בו, והיה קורה משהו, הייתם שמים לב ומספיקים לעשות משהו, אך כאשר אתם מרוכזים בהקלדת ההודעה, יכול להיות שהדבר הזה יקרה ובכלל לא תשימו לב עוד טרם אליו, רכב שמתנגש בכם כתוצאה מסטייה מהמסלול או חיה שקופצת לכביש לדוגמא.
  • סטייה או טעות בנהיגה – נוסף על כך שיפתיעו אתכם בכביש, לפעמים הקלדה בזמן נהיגה דווקא גורמת לכם להיות אלו שמפתיעים. ייצוב האוטו תוך כך שהעיניים שלכם כלל לא הכביש הוא בלתי אפשרי ונהגים רבים סוטים ממסלולים לפתע בגלל שהם לא שמים לב. סטייה ממסלול בעצם מפריעה לנהגים אחרים ולא יהיה זה תלוש שתהיה התנגשות עם רכב אחר שנהג רגיל ומרוכז לגמרי ברכבו.

 

השלכות של הקלדה בזמן נהיגה

למרות שמדובר בהתנהגות שמשותפת להרבה אנשים, ללא ספק הקלדה בזמן נהיגה היא רשלנות בנהיגה וכמובן, עבירה חמורה על החוק. דווקא בגלל שיש לכך סכנות רבות, התעסקות בטלפון בזמן נהיגה גוררת קנס כספי כבד מאוד. כמו כן, באם באמת יבצע נהג עבירה חמורה יותר כדוגמת מעורבות בתאונה, הוא יהיה אשם בה שכן נהג בצורה לא חוקית ולא נתן את מלוא תשומת לבו לנהיגה כמו שהוא אמור לעשות.

הקלדת הודעות בזמן נהיגה בעצם גורמת לקשב של הנהג לא להיות על הכביש ופעולות פשוטות כמו ייצוב הרכב במרכז המסלול או ציות לחוקי הדרך ולדברים שמתרחשים, הופכות בלתי אפשריות. נהגים רבים אשר מקלידים בזמן נהיגה מוצאים עצמם מעורבים ובעצם אחראים לתאונות דרכים וחשוב לזכור, תאונות דרכים הן דבר מסוכן אשר באמת, מסכן חיים.

הקלדת הודעות בזמן נהיגה

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
איך אפשר למנוע תאונת דרכים?

אחת מן הבעיות הגדולות ביותר במדינת ישראל, היא נושא תאונות הדרכים. נראה כי הבעיה מסרבת להצטמצם על אף הניסיון להחדיר בציבור הנהגים תרבות נהיגה בטיחותית