שימוש בטלפון בזמן נהיגה – מה מותר ומה אסור

תוכן עניינים

אחת התופעות המצערות ביותר שנהפכות משנה לשנה ליותר רווחות וגורמות לתאונות דרכים ולמוות מיותר הוא השימוש של נהגים בטלפון. לכן, הרשויות וביניהן המשטרה מגבירות באופן משמעותי את האכיפה על נהגים במצב שבו משתמשים בטלפון ונוהגים.

על מנת להבין על הצד הטוב ביותר כיצד ניתן להימנע ממצב של דוח על טלפון כדאי לקרוא את המאמר הזה, שבו יתוארו הדברים שמותר ואסור לעשות עם טלפון נייד בזמן הנהיגה – שכן לא כל שימוש מטבע הדברים הוא אסור. מי מאיתנו לא נזקק לטלפון כאשר הוא נוהג – למשל על ידי להשתמש באפליקציית ניווט כמו וויז.

תקנות התעבורה ופקודת התעבורה מסדירות את עניין החזקת הטלפון מתוך הבנה שמדובר בחלק אינטגרלי מחוויית הנהיגה ומן העידן המודרני שבו אנו חיים.

 

מהו העונש על שימוש בטלפון?

דוח טלפון הוא דוח חמור יחסית ולכן גורר ענישה רבה – קנס של אלף שקלים ושמונה נקודות, גם סכום כסף ניכר וגם כמות נקודות רבה מאוד (כזכור, הורדה של מספיק נקודות עלולה להוביל לשלילת הרישיון של הנהג).

הרציונל שעומד מאחורי הענישה הוא שהשימוש בטלפון הוא בגדר היסח דעת לנהגים. לכן, בכל סיטואציה ובה השוטר חושב שהשימוש בטלפון מוביל להיסח דעת – הוא יכול להוציא למשתמש בטלפון קנס חמור ועימו את הנקודות.

 

טלפון בזמן רמזור

לכאורה, כאשר המכונית לא נמצאת בתזוזה ניתן להשתמש בטלפון שכן השימוש בטלפון לא מהווה היסח דעת ולכן הוא איננו סכנה. עם זאת, מדובר במלכוד שכן אם משתמשים בטלפון והשימוש בטלפון לא מאפשר להתרכז למשל בחילופי הרמזור וודאי שמדובר בהיסח דעת שיכול לייצר פקקי תנועה ואף תאונות.

 

החזקת הטלפון

כאשר מחזיקים את הטלפון, בין אם כדי לכתוב למישהו משהו (למשל באפליקציות כמו וואצפ או רשתות חברתיות אחרות) ובין אם זה על מנת להתקשר – ניתן לקנוס אתכם על זה. החזקת הטלפון והצמדתו לאוזן או הסתכלות על המסך כאשר הטלפון איננו מחובר להתקן מייצרת הסחת דעת חמורה ומסוכנת.

לעומת זאת, ככל שמדברים בטלפון כאשר הטלפון מחובר למערכת הסאונד של האוטו באמצעות הדיבורית או באמצעות אוזנייה באוזן אחת – זה מותר ונחשב שימוש תקין בטלפון שלא מסיח את דעתו של הנהג יתרה על המידה (ואף דומה לשימושים מותרים כמו רדיו).

 

השימוש בדיבורית

השימוש בדיבורית הוא מותר. בשונה ממה שאנחנו חושבים, ההגדרה של דיבורית בתקנות התעבורה היא הגדרה רחבה והיא כוללת כל מכשיר שמאפשר להשתמש בטלפון מבלי לגעת בו והוא מניח באופן יציב את הטלפון. לכן – הצגת הוויז באמצעות מכשיר מגנטי שמייצב את הטלפון מולנו הוא שימוש מותר שאין לחשוש ממנו. באופן כללי, השימוש בדיבורית מהווה משענת בטחון מסוימת לנהגים ויכול למנוע במקרים רבים את מתן הדוח המיותר. למידע נוסף כנסו לאתר https://akrewi.co.il.

טלפון בנהיגה

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
איך אפשר למנוע תאונת דרכים?

אחת מן הבעיות הגדולות ביותר במדינת ישראל, היא נושא תאונות הדרכים. נראה כי הבעיה מסרבת להצטמצם על אף הניסיון להחדיר בציבור הנהגים תרבות נהיגה בטיחותית