עבירת נשק בבסיס

תוכן עניינים

כידוע לכולנו שירות בצבא משמעותו המצאות במסגרת מאוד נוקשה ובעלת שלל חוקים ודרכי התנהלות שלרוב שונות בהרבה מההתנהלות האזרחית המוכרת לנו. ישנם מספר עבירות אשר חופפת מהאזרחות לצבא ואפילו כאלה אשר נשפטות בחומרה זהה ובדרך זהה לחלוטין, כמו הטרדות מיניות ותופעות אלימות נוספות כאלה ואחרות. בין היתר, קיימות גם עבירות רבות אשר שייכות אך ורק לתחום הצבאי ולכן דרך המשפט והענישה שלהן לא מוכרת לרוב האזרחים.

בנוסף, ישנן חוקי התנהלות והתנהגות המשתנים מבסיס לבסיס, קורה הרבה שישנם דברים אשר בבסיס אחד יהוו עילה למפשט בסיסי ועונש ובבסיסים אחרים יעברו על סדר היום. עבירות נשק בבסיס לרוב מיושרות קו ומהוות דוגמה מרכזית לעבירות השייכות רק לתחום הצבאי ולרוב נענות בחומרה רבה. לעוד פרטים אודות עבירות נשק בבסיסיים צבאיים, הוסיפו לקרוא.

 

כל מה שצריך לדעת על עבירות נשק בצבא

אחד הנושאים המרכזיים אשר מהווים עבירות רבות בכל התחום הקרבי בצה"ל, הינן עבירות הקשורות לעיסוק בנשק. מובן מאליו שבצבא קיימות כמויות אדירות של נשקים ואמצעי לחימה שונים אשר נגישים להרבה מאוד חיילים וכן מן המובן שגם מופעלים על ידי חיילים בסדיר וכן גם בקבע. ישנם סוגים רבים של נשקים – רובים, חומרי נפץ, רימונים וכדומה.

קיים חשש רב מאוד שנשקים יצאו מגבולות הצבא ויועברו לידיים מסוכנות, אם של האויב ואם של אזרחים אשר עלולים להשתמש בנשק לצרכים אישיים ומסכני ציבור. חשש זה אשר מספר פעמים הוכיח את עצמו כאיום ממשי, הוביל לכך שמערכת המשפט הצבאי מחמיר מאוד בעונשים שהוא נותן על עבירות נשק. עבירות הנשק העיקריות : העלמת נשק מהצבא, שימוש לא אחראי בנשק הנוגד את נהלי הצבא, משחק בנשק, סחר בנשק, הפקרת נשק ועוד.

 

שימוש בלתי חוקי בנשק

שימוש בלתי חוקי בנשק, הינה הקטגוריה העיקרית ביותר של עבירות בנשק. שימוש בלתי חוקי בנשק מכוון לכל אותו עבירות הקשורות למשחק בנשק, או למעשה בכל שימוש שנעשה בנשק שלא לצורכי הצבא – לא למטרות אימון או מבצע. קיימת הפרדה והבנה בין חיילים שרק התגייסו לבין חיילים מאומנים. שימוש בלתי חוקי בנשק וחוסר חינוך החיילים הביא למקרים מצערים מאוד של חיילים שאיבדו את חייהם מכך או נפצעו קשה מאוד.

מדובר על מקרים טרגיים של חוסר ריכז ולעיתים לחץ חברתי שמביא את החיילים לערוך שימוש לא בטוח בנשק אשר מביא לפליטות כדור לא מכוונות. העונש על שימוש משתנה ממקרה למקרה אך לרוב הוא מחמיר מאוד. בשנים האחרונות הצבא לקחת לעצמו למשימה למגר את תופעת המשחק בנשק ולצמצם משמעותית את הנפגעים מידי שנה כתוצאה ממשחקים בנשק.

 

עורכי דין צבאיים

פנייה לעורכי דין צבאיים עשויה מאוד לעזור לכם בייצוגכם אל מול מערכת המשפט הצבאית. לעוד פרטים כנסו ללינק – idf-law.co.il.

חייל קרבי עם נשק בשחור לבן

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
איך להתמודד עם הטרדה מינית בצבא

בצבא, כמו בכל גוף גדול אחר, קיימים מקרים של פגיעות מיניות בין המשרתים. אם בעבר המודעות לנושא הייתה נמוכה, ושררה תרבות של השתקה במערכת, כיום