10 יתרונות של גישור גירושין שלא חשבתם עליהם

תוכן עניינים

גירושין זה לא סיפור נעים לאף אחד מהצדדים המעורבים. עם זאת, מידת הקושי והבעייתיות שבהליך בהחלט תלויה בכם. ישנן מספר דרכים להפוך את הליך הגירושין לידידותי יותר, היום אנחנו רוצים להציג לך את הדרך האידאלית ביותר – גישור. אז הנה 10 יתרונות מפתיעים של גירושין בדרך של גישור:

 

מועד הפנייה

בניגוד לבית משפט, לגישור אפשר לפנות עוד לפני שקיבלתם החלטה סופית בנוגע לזוגיות שלכם, עוד לפני שהרוחות התלהטו. מלבד ניסוח הסכם גירושין, גישור יכול להיות גם אחלה הזדמנות לסוג כלשהו של טיפול זוגי. משהו שתמיד שווה לנסות לפני שמפרקים בית, על כל המשמעויות שבזה.

 

אתם המרכז

בגישור אתם תהיו העיקר. בבית המשפט הדיון נסוב סביב העובדות והשאלות המשפטיות, לא סביב הצדדים. גישור הוא המקום בו תוכלו להביע את עצמכם, את רצונותיכם, ואת היחסים ביניכם בצורה האופטימלית.

 

אתם המצחים

בהליך גישור אין מנצח ומפסיד כמו בהליך המשפטי. ההסכם שהוא פרי הגישור יבטא בסופו של דבר פרשה מוסכמת על שני הצדדים, אחת ששניהם יוכלו לחיות איתה. בסופו של דבר בהליך הגישור, שניכם תצאו מנצחים.

 

החלטה פה אחד

יתרון גדול נוסף להליך גישור הוא שבהליך כזה, אתם בוחרים מי יהיה המגשר. בהליך משפטי אין דבר כזה לבחור את השופט. הסכמה על מגשר ששניכם סומכים עליו תגרום להסכם להיות לגיטימי בעיניכם, וממילא יהיה לשני הצדדים יותר מחויבות כלפיו.

 

להוביל את התהליך

הליך הגישור ייתן לכם הזדמנות לנהל בעצמכם את המשבר. ברגע שהולכים להליך משפטי עורכי הדין פעמים רבות לוקחים את המושכות, ולעיתים גורמים לצדדים לפעול בצורה שהם לא היו בוחרים בה מלכתחילה.

 

הליך מהיר יותר

הליך גישור איכותי ייקח לכם הרבה פחות זמן מהליך משפטי. הזמן הוא קריטי בנושא הזה, שכן ככל שההליך נמשך התסכול וחוסר הוודאות גדולים, ויש בכך פוטנציאל להעמקת הקרע בין הצדדים.

 

חיסכון כספי

עוד יתרון לא מבוטל הוא העניין הכספי. בהליך גישור העלויות יהיו של שכירת בעל מקצוע אחד לשני הצדדים. בהליך משפטי כל אחד מהצדדים יצטרך ייצוג משפטי נפרד, וזאת עוד מבלי לדבר על ההוצאות הנלוות להליך המשפטי במקרה שהוא מסתבך.

 

סופיות וודאות

וודאות. פסק דין הוא אינו סופי, וניתן לערער עליו. הסכם גישור שקיבל תוקף של פסק דין מאוד קשה לשנות או לבטל.

 

מחויבות

מחקרים מראים שכאשר לבני הזוג יש מעורבות אמיתית בניסוח הסכם הגירושין, הם ירגישו יותר מחויבים אליו, גם אם אינם לגמרי מרוצים מתוצאותיו. למחויבות הזו יש חשיבות רבה לחיים שאחרי הגירושין, והיא גם תחסוך לכם התדיינויות חוזרות בבית המשפט, שהן בוודאי דבר לא רצוי.

 

משפחה

בסופו של דבר, בהליך גירושין אתם אולי מסיימים את הזוגיות שלכם, אך חשוב לזכור שבמקרה בו מעורבים ילדים בתמונה אתם תמיד תישארו משפחה.

אמנם בשני בתים נפרדים, אך עדיין משפחה. לכן האווירה בה מתנהל הליך הגירושין היא חשובה מאוד, ועשויה לעזור ללכידות המשפחתית גם במצב מורכב זה. אווירה של הדדיות, שיתוף וכבוד לאחר, שמגיעה עם הליך הגישור, עדיפה בהרבה על אווירת הסכסוך החמוצה שמלווה את הדיון בבית המשפט.

 

סיכום

אז ראינו שלהליך של גישור גירושין יש יתרונות עצומים על פני ההליך המשפטי הרגיל. עם זאת, ההליך הזה אינו מתאים לכל אחד, ודרוש רצינות ואחריות של שני הצדדים.

בנוסף, הצלחתו של ההליך תלויה מאוד בזהותו של המגשר שתבחרו, לכן גם פה, בדומה להליך משפטי רגיל, אסור לכם לחפף. עשו מחקר מעמיק ובחרו את המגשר המקצועי והנכון ביותר לכם.

אם אתם מעוניינים לעו"ד מגשר, לחצו על הקישור והכירו את עורך הלנה שמחי, עורכת דין משפחה ומגשרת מקצועית, בעלת ניסיון עשיר.

ריב על הרכוש

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
האם ניתן לתבוע גירושין עקב בגידה

אין ספק שאחת מהסיטואציות המורכבות ביותר שאיתן אדם יכול להתמודד בחייו היא בגידה. לכן ברור מדוע, אם גם בכם בגד בן הזוג, אתם תוהים מה

איך להתגרש בשלום

החלטתם להתגרש? המדריך הבא הוא בדיוק בשבילכם. במדריך נציג לכם את הדרכים הטובות ביותר לצורך תהליך גירושין אשר יסתיים לשביעות רצונם של שני הצדדים ובדרכי

מזונות אישה וילדים

 עוד בכתובה הניתנת בחופה, מופיעה החובה של הבעל לפרנס את אשתו ובשמה, חובת מזונות אישה.  חובת מזונות הינם תשלום חודשי, אותם מחויב אדם לשלם לאשתו