החזר מס לפושט רגל – הכר את החוק

תוכן עניינים

הליך פשיטת רגל עבר שינויים מרחיקי לכת בשנים האחרונות וכעת הוא נקרא "הליך חדלות פירעון".

בניגוד לגישה הדומיננטית ששלטה בתחום בעבר, כיום המדינה משקיעה מאמצים ניכרים כדי לסייע לחייבים אשר נקלעו לחובות בתום לב, להוציא אותם

מהחובות הכבדים ולסייע להם לשוב לחיי שגרה תקינים ובריאים.

אבל נושא החזרי המס בהקשר זה עשוי להיות רגיש ואפילו בעייתי.

 

סיוע לחייבים – לפנים משורת הדין

אינדיגו פיננסים, חברה העוסקת בהחזרי מס באופן מקצועי מזה עשרים שנה בקירוב, מספקת הסבר מעניין ומאיר עיניים בנושא.

הליך חדלות פירעון עוסק במתן עזרה לפנים משורת הדין, לאזרחים ישראלים אשר נקלעו שלא בטובתם לחובות כבדים. מטרת ההליך היא להביא את החייבים למצב שבו הם מרוויחים מספיק כסף כדי לחיות בכבוד ולכסות את כל ההוצאות החיוניות שלהם, אך במקביל, גם להחזיר כמה שיותר מהחובות לנושים.

 

הכנסה חודשית קבועה ומפוקחת

לכן הליך חדלות פירעון כולל גם תוכנית לשיקום כלכלי, במסגרתה נקבע סכום חודשי אותו החייב יקבל לצורך מימון הוצאות מחיה שלו ושל בני משפחתו ואילו שאר הכסף עובר לקופה באחריות המדינה, ממנה מופרש סכום קבוע לטובת הנושים.

הסכום החודשי שנקבע לטובת החייב במסגרת ההליך כולל כל הוצאה כספית של החייב ושל בני משפחה שהוא מפרנס, או תומך בהם ולכן, כל הגדלה של הסכום הזה, ,גם במסגרת של החזרי מס, עשויה להיות מורכבת ובעייתית ואפילו רגישה מאוד.

למעשה, כל מניפולציה שהחייב עשוי לנסות, כדי להגדיל את הסכום החודשי המיועד לפרנסתו ולא להחזר החוב, עשוי אף לחשוף אותו לאיבוד זכויותיו במסגרת ההליך. לכן חשוב לפעול באופן שקוף, מסודר ולפי החוק – כאשר מנסים לקבל החזרי מס בפשיטת רגל.

 

אבל מה קורה אם מגיעים לכם החזרי מס?

קיימים מקרים בהם גם חייב לאחר קביעת תוכנית לשיקום כלכלי מגלה כי הוא זכאי להחזרי מס מסיבות שונות. במקרה כזה, לרוב יעבירו את ההחזר לקופה ממנה משלמים לנושים ולא אל החייב.

יחד עם זאת, במקרים מיוחדים בלבד, כאשר למשל משתנות בפתאומיות נסיבות החיים של החייב, ניתן לנסות לקבל החזרי מס גם בפשיטת רגל.

שינוי כזה בנסיבות החיים עשוי להיות מחלה או פציעה של בן משפחה נתמך, או של החייב עצמו,, כאשר השינוי הזה הביא גם לעלייה בלתי צפויה ובלתי נמנעת בהוצאות החיוניות.

במקרה כזה, יש סיכוי לקבל החזרי מס, או סיוע כלכלי אחר, שמטרתו להחזיר את החייב למסלות תקין ובטוח, כדי לאפשר לו להמשיך לחיות בכבוד ולסיים באופן מוצלח את הליכי חדלות פירעון.

לסיכום, החזר מס בפשיטת רגל הוא נושא מורכב ורגיש. משום כך, כל פנייה בנושא צריכה להתבצע בסיוע של בעלי מקצוע מיומנים, בעלי ניסיון עשיר בתחום, מתוך הבנה של מורכבות הנושא.

 

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
זכאות להחזר מס בגין סיום לימוד תואר

אז אחרי שלמדתם לתואר אקדמי במוסד להשכלה גבוהה במשך שלוש שנים ואפילו יותר, כדאי לדעת שמדינת ישראל מעניקה החזרי מס לבוגרי לימודים אקדמיים ממוסדות השכלה

איך לדעת האם אתם זכאים לפריסת שבח?

עסקאות הנדל"ן הפכו בשנים האחרונות לעסקאות חמות ומשתלמות מאוד, במיוחד כאשר מדובר בנכס שערכו הריאלי עלה בצורה משמעותית. יחד עם זאת, בתהליך מכירת הדירה חשוב